Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Større turbo på S60?

  1. #1
    Registrerte brukere DanSteffen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Biri (Innlandet)
    Innlegg
    505
    Antall takk

    Standard Større turbo på S60?

    Hei..

    Jeg har et spørsmål ang turbo på min 02 S60.

    Har en 2.0l Turbo.


    Jeg kunne tenkt meg litt mer ''power'' i bilen min. Så, mitt spørsmål er:
    Kan jeg få en større turbo i bilen min, som gir mer hk? Uten å måtte gjøre noe med innmat i motor osv?

    Kan jeg f.eks bruke en turbo fra en 2.5T ? Hvor mye ekstra vil det gi bilen?

    Noen som vet dette, som kunne gitt meg noen svar?

    Mvh:
    Dan Steffen
    Her kommer det Volvo etterhvert
    x Audi A4 B7 2.0TDI Quattro 2xS-Line x Volvo S60 2.0T R-design // x Saab 9-3 2.0T // x Nissan Primera P11-144 // x Volvo 850 2.0T // x Nissan Primera P10

  2. #2
    Registrerte brukere SINISTER FINNI sin avatar
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    256
    Antall takk

    Standard

    Gå får en mitsu 19t , kan plukke ut 300++
    Bleieexpressen- 2004 S60R black atacama K-Pax
    Storprosjekt 1 -1974 164 turbo.
    Storprosjekt 2 -1974 142 T5 vizualtech edition
    Kose bil 1972 164E

  3. #3
    Registrerte brukere DanSteffen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Biri (Innlandet)
    Innlegg
    505
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SINISTER FINNI Vis post
    Gå får en mitsu 19t , kan plukke ut 300++
    Hvor kan jeg få kjøpt den da?
    Hvilken motor sitter den turboen i?

    La oss si jeg går for en 19T da. Vil det øke hk antallet på originalmotor slik den står nå. Bare ved å bytte turbo?
    Her kommer det Volvo etterhvert
    x Audi A4 B7 2.0TDI Quattro 2xS-Line x Volvo S60 2.0T R-design // x Saab 9-3 2.0T // x Nissan Primera P11-144 // x Volvo 850 2.0T // x Nissan Primera P10

  4. #4
    FroBe sin avatar
    Medlem siden
    18. aug. 2011
    Sted
    Rogaland (Ryfylke)
    VCCN medlemsnummer
    1544
    Innlegg
    2.050
    Antall takk

    Standard

    Setter du en annen turbo i bilen uten å endre motorstyringen så får du sannsynligvis mindre power.

    Hvilken chipping har du i dag, eller bruker du original styring av motoren?
    Du må i tilfelle sjekke med leverandøren av software-trimmingen som kan fortelle deg hvilke turboer de støtter og hvilke forbedringer dette gir utover vanlig chipping uten å åpne panseret.
    X Volvo 240 B230F manuell 1989
    X Volvo 850 2.5i 10V manuell 1995
    X Volvo V70 2.0T 2004
    X Volvo XC70 2.4T (US) 2001
    X V70 2.5T AWD 4-C Polestar 240hk 2006 - solgt
    XC70 D5 4-C Inscription 230hk 2012, Leaf Tekna 40kWh 2019

  5. #5
    Registrerte brukere DanSteffen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Biri (Innlandet)
    Innlegg
    505
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av FroBe Vis post
    Setter du en annen turbo i bilen uten å endre motorstyringen så får du sannsynligvis mindre power.

    Hvilken chipping har du i dag, eller bruker du original styring av motoren?
    Du må i tilfelle sjekke med leverandøren av software-trimmingen som kan fortelle deg hvilke turboer de støtter og hvilke forbedringer dette gir utover vanlig chipping uten å åpne panseret.
    Akkurat
    Bilen er ikke chippet enda. Men det blir vel antageligvis RICA chip. (Steg 2) 230hk og 315Nm

    Så da må man spørre dem som chipper om en mitsu 19T går til det chip oppsette som blir lagt inn i bilen?

    Er det ikke elektronisk styrt turbo/trykk på disse bilene?
    Sist endret av DanSteffen; 12/08/15 kl 21:12
    Her kommer det Volvo etterhvert
    x Audi A4 B7 2.0TDI Quattro 2xS-Line x Volvo S60 2.0T R-design // x Saab 9-3 2.0T // x Nissan Primera P11-144 // x Volvo 850 2.0T // x Nissan Primera P10

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. feb. 2010
    Innlegg
    78
    Antall takk

    Standard

    Har selv planer om å bytte turbo på min 2.0T -03mod. Org så er det en 12t på disse, 2.5T har vel 14t og T5 (250Hk) har 16t. 19t(rådebøyern) vil vel muligens hemme mye bunndrag fra en 2.0 motor. Jeg kommer til å gå for 16t eller max en 18t til min egen bil. En 16t holder tross alt til 300Hk+. 24kkk er også et alternativ men ikke helt plug and play..
    Videre så må en ha 3"downpipe/kat og 2,5 bak den. Dyser må en også tenke på, hvite eller grønne.
    Jeg er usikker på hvor jeg skal skaffe software og jeg grubler mellom RICA-Custom Tuning, MTE eller Turbo center, de to siste i Stockholm..
    Ja det er er elektronisk styrt turbotrykk. Du finner en
    TCV
    på siden av luftfilterboksen (3 slanger og en ledning).
    Og husk alltid stag 0, dvs alt i tipp topp med filter, plugger osv.

Lignende tråder

  1. Større turbo i v70 2.0 LT
    By kist1984 in forum Motor og gir
    Svar: 8
    Siste post: 07/09/11, 21:00

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •