Hallo! Flott bil!!
Tenkte på den støydempingen du la i gulvet, hvor fikk du tak i matter, hvor mye gikk det med og var det effektivt??
Hei og takk for det.
Støydempingen ble kjøpt hos Bilradiospesialisten, kjøpte og brukte en bulk-pack + to "løse plater". Vil si at det hjelper en del ja, men man blir på langt nær kvitt all støy. Men nå er fremdeles dørene, bakskjermene, torpedovegg og hattehyllen uisolert.
Trenger bærearmer bak til 67- modell ASAP. Gjør ingenting om foringene er dårlig eller stagene ser jævlig ut, så lenge de er i teknisk god stand. Blir levert til pulverlakk uansett. Send PM eller sms til 47667867 om du har, eller vet om noen som har.
Må bare beklage for mobilbilder.
Har vært en ny tur til Bergen Coating. Endte opp med dette:
Planen var egentlig å få pulverlakkert bakakslingen også, forhørte meg litt som saken, og konkluderte med å utsette det til jeg får tak i en aksling med skivebrems fraP1800. Som en midlertidig løsning, ble nåværende aksling slipt til stålet og malt med hammerite. De gamle bremserørene hadde et par uheldige knekk og var festet med strips, så endte opp med å lage nye fester og rør.
(den skitne gummeklossen blir skiftet ut)
Og verktøyet som ble brukt for å lage rørene
Håper på å få montert sammen mellomakslingen, og montert foringene på tirsdag.
Det er så groooooomt!
Må vel være en herlig følelse og montere rene, strøkne deler sammen og sette på bilen
Nydligt å montere so fint lakka deler Men noko seier meg at du kjem til arbeids med å finne ein aksling fraP1800?
Volvo 245 - Eks varebil
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster
Er veldig kjekt å demontere rustne skitne deler, og montere de samme men overhalte delene igjen ja.
Tror ikke det blir veldig enkelt nei. Var en tilsalgs på Finn for noen måneder siden for intet mindre enn 10.000kr. Og den var ikke overhalt eller noe i den dur. Må kanskje jakte i Sverige for å finne en ?Nydligt å montere so fint lakka deler Men noko seier meg at du kjem til arbeids med å finne ein aksling fraP1800?
Prisene generelt på gamle Volvo'er virker å være høyere i hjemlandet av en eller annen grunn. Det er vel kanskje tilfelle med delene også?
Hvordan går det her?
Håper å få se den på veien til sommeren
94O LPT er det gamle brukernavnet :-)
Korleis går det med bilen?
Lenge sida sist update!!
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Herlig! Denne er jo blitt meget pen! Liker at du er nøye med detaljene
-V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
-240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
-V90CC D4 2019
-144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980
Dette ser bra ut. Veldig kledelig farge på denne bilen.
Denne har jeg gått glipp av... Har sett gjennom hele tråden nå, og det er en kjempeflott amazon du har! Ser ut til at den får godt stell :-) ble pent med pulverlakk på understellet! Men den bakakslingen til p1800 tror jeg du må lete ei stund etter ;-)
Sendt fra Xperia'n..
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt