Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.571
Side 149 av 176 FørstFørst ... 49 99 139 147 148 149 150 151 159 ... SisteSiste
Viser resultater 3.701 til 3.725 av 4398

Tråd: Zeeker's Volvo 242 -76 B230FT - Megasquirt 3 X - ZF girkasse - Coilover - GTX3071R

  1. #3701
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Målte på nytt igjen i stad ettersom jeg ble litt usikker på hvordan sprøyta var. Og målte feil i går. Fikk litt høyere tall, men ikke mye.
    Også lurer jeg på hva slags stempler jeg har ettersom de ikke rommer mer enn det de gjør.
    Fant ett gammelt FT stempel og det rommet 15ml.
    Det nye stempelet måler 9ml.
    Kammeret i toppen 54ml
    Toppakningen i komprimert tilstand er 1mm tykk og diameter på 98.6mm
    Borring i blokk er 96.25mm

    Noen som kan å regne ut komp?
    Eller mangler jeg flere tall?

    Ble lite montering av stempler i dag ettersom jeg ikke vet hva jeg har.
    Sist endret av Zeeker; 29/07/15 kl 20:18
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  2. Takk Holck takket for denne posten
  3. #3702

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Målte på nytt igjen i stad ettersom jeg ble litt usikker på hvordan sprøyta var. Og målte feil i går. Fikk litt høyere tall, men ikke mye.
    Også lurer jeg på hva slags stempler jeg har ettersom de ikke rommer mer enn det de gjør.
    Fant ett gammelt FT stempel og det rommet 15ml.
    Det nye stempelet måler 9ml.
    Kammeret i toppen 54ml
    Toppakningen i komprimert tilstand er 1mm tykk og diameter på 98.6mm
    Borring i blokk er 96.25mm

    Noen som kan å regne ut komp?
    Eller mangler jeg flere tall?

    Ble lite montering av stempler i dag ettersom jeg ikke vet hva jeg har.
    Mangler et mål og det er hvor stempelet vender iforhold til blokk flata

  4. #3703
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Her: http://www.csgnetwork.com/compcalc.html

    Om man tar utgangspunkt i at stemplet har null oppstikk over blokka i ødp, så har du et statisk kompresjonsforhold på 9,24:1, med noen tiendeler oppstikk blir det over 9,4:1. Med andre ord litt drøyt mye.

    Men jeg får fremdeles ikke størrelsen på forbrenningskammer til å stemme, originalt er de ca. 53cc. Er toppen mye planet tidligere?
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  5. #3704
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Her: http://www.csgnetwork.com/compcalc.html

    Om man tar utgangspunkt i at stemplet har null oppstikk over blokka i ødp, så har du et statisk kompresjonsforhold på 9,24:1, med noen tiendeler oppstikk blir det over 9,4:1. Med andre ord litt drøyt mye.

    Men jeg får fremdeles ikke størrelsen på forbrenningskammer til å stemme, originalt er de ca. 53cc. Er toppen mye planet tidligere?
    Se der ja.
    Takker

    Det ble nok litt mye komp ja.

    Toppen har bare blitt planet en gang i som jeg vet.
    Husker ikke om Torgeir plana den når han tukla med den sist.

    Hvis jeg har satt opp kalkulatoren riktig så skulle gropa i stempelet vært -21 for å fått 8:1 ? Gitt at stempelet står 0mm ødp
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  6. #3705
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Stemmer nok bra det, men ved å ta utav forbrenningskamre til ca det samme som hos holck, altså 59cc så er du nært målet med ft/fk stempler.

    Om du dreier ft/fk stempler med en grop på 76x4,5mm og du lar forbrenningskamre være 54cc får du 8,1;1. Men siden du har en boring på 96,25mm er det vel best å modifisere de stemplene du har.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  7. #3706
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    En ting skal være sikkert.
    En lærer mye selv om det går i feil retning. Hehe.
    Og må bare få takke alle for innspill

    Er det noen fin måte å finne ut hvor mye jeg kan ta nedover i stempelet?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  8. #3707
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Hehe, spørs bare det.

    Tja, mål total høyde på stemplet og dybde på gropa, snu det på hodet og mål fra skjørtet og ned til bunnen av krona, da vet du tykkelsen.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  9. #3708
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Finner frem skyvelæret senere i dag jeg
    Må bsre bli ferdig på jobben først godt det snart er ferie
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  10. Takk Holck takket for denne posten
  11. #3709
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Stempler er levert til dreiing.
    Montert EGT i grenrøret på 3'ern.
    Og ettersom dummytopp med grenrør ble satt på blokka i bilen måtte jeg bare finne frem Garret'n og prøvemontere den.
    Da dukka det opp noen små utfordringer med hvor vann inn/ut skal gå og oljeretur.










    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  12. Takk Holck, Joachimbg, buster83, ArneR takket for denne posten
  13. #3710
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Prøvemontering av turbo.





    Motoren står litt høyt i bakkant. Den står på en trekloss



    Litt forskjell i str og funksjon


    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  14. Takk Joachimbg, Holck, ArneR, Kristian N takket for denne posten
  15. #3711

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Prøvemontering av turbo.





    Motoren står litt høyt i bakkant. Den står på en trekloss



    Litt forskjell i str og funksjon


    Bør kjenne stor forskjell på de 2 turboene .

  16. Takk ArneR, buster83 takket for denne posten
  17. #3712
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Herlig farge du gjekk for!!
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  18. #3713
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Bør bli grei forskjell med den turboen ja.

    Jeg ser grønnskjær iallefall, ble det british racing green?
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  19. #3714
    Registrerte brukere Ksteen2 sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2012
    Sted
    "Gøpdaln"(Gaupen), Hedmark
    Innlegg
    416
    Antall takk

    Standard

    Trur detta blir rått jeg


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  20. #3715
    Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    1.936
    Antall takk

    Standard

    Dollar Green....

    '80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

  21. Takk Ksteen2 takket for denne posten
  22. #3716
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Stemplene er hentet fra dreiing
    Ny grop er 76,3x3,5. Det skal vel bli 16cc. Foreløpig komp 8.3:1

    Pakket og klare til å stikke til Buster83's 24-timers-service autolakk og vektjustering



    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  23. Takk Mr. Nilsen, buster83 takket for denne posten
  24. #3717
    Registrerte brukere Ksteen2 sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2012
    Sted
    "Gøpdaln"(Gaupen), Hedmark
    Innlegg
    416
    Antall takk

    Standard

    Nå Har du ferie, så nå er det jaggu best attn går om 14 dager


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  25. #3718
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Stemplene er hentet fra dreiing
    Ny grop er 76,3x3,5. Det skal vel bli 16cc. Foreløpig komp 8.3:1
    8,50:1 er det jeg kommer til med urørt forbrenningskammer på 53 ccm.
    Sist endret av Batland; 31/07/15 kl 17:05

  26. #3719
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Forbrenningskamre er 54cc visstnok.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  27. #3720
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.631
    Antall takk

    Standard

    Hadde jeg bare klart å lese post #3701 først, ikke sant?
    Ok, da er man i 8,40:1.
    Sist endret av Batland; 31/07/15 kl 17:06

  28. #3721
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Målte på nytt igjen i stad ettersom jeg ble litt usikker på hvordan sprøyta var. Og målte feil i går. Fikk litt høyere tall, men ikke mye.
    Også lurer jeg på hva slags stempler jeg har ettersom de ikke rommer mer enn det de gjør.
    Fant ett gammelt FT stempel og det rommet 15ml.
    Det nye stempelet måler 9ml.
    Kammeret i toppen 54ml
    Toppakningen i komprimert tilstand er 1mm tykk og diameter på 98.6mm
    Borring i blokk er 96.25mm

    Noen som kan å regne ut komp?
    Eller mangler jeg flere tall?

    Ble lite montering av stempler i dag ettersom jeg ikke vet hva jeg har.
    Skal vi se.
    Topp; 54 ccm
    TP; 7,636 ccm
    Stempel F; 9 ccm.
    Stempel FT; 15 ccm.
    Stempel lett dreid; 16 ccm
    Sylinder: 582,1 ccm

    Kompforhold med F-stempel: 9,24:1
    Kompforhold med FT stempel: 8,60:1
    Kompforhold med lettdreid stempel: 8,40:1
    Sist endret av Batland; 31/07/15 kl 17:15

  29. #3722
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Er ikke noe tall på de nydreide stemplene tror jeg. Forresten hvor fikk du de dreid?

  30. #3723
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Skal vi se.
    Topp; 54 ccm
    TP; 7,636 ccm
    Stempel F; 9 ccm.
    Stempel FT; 15 ccm.
    Stempel lett dreid; 16 ccm
    Sylinder: 582,1 ccm

    Kompforhold med F-stempel: 9,24:1
    Kompforhold med FT stempel: 8,60:1
    Kompforhold med lettdreid stempel: 8,40:1

    Topp; 54 ccm
    TP; 98,6 ccm
    Stempel F; 9 ccm.
    Stempel FT; 15 ccm.
    Stempel lett dreid; 16 ccm
    Sylinder: 582,1 ccm
    Stempel vender under toppdekket på blokk: 0,25


    Kompforhold med F-stempel: 9,03:1
    Kompforhold med FT stempel: 8,41:1
    Kompforhold med lettdreid stempel: 8,32:1
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  31. #3724
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Er ikke noe tall på de nydreide stemplene tror jeg. Forresten hvor fikk du de dreid?
    De ble på 16cc.
    Fikk dreid de hos en lokal en.
    Leverte de i går kveld og fikk de igjen i efta
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  32. #3725
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Lokalt firma eller? Er i br.dal typ 2-5 dager i uka uansett

Side 149 av 176 FørstFørst ... 49 99 139 147 148 149 150 151 159 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Girkasse og bakskjermer. Volvo 242
    By 745tic in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 12/12/14, 22:34
  2. Svar: 5
    Siste post: 13/09/13, 15:35
  3. Zeeker's Volvo 945 -97 mod - 3" eksos, M90 :)
    By Zeeker in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 195
    Siste post: 28/06/13, 05:54
  4. Volvo 242 1980 med B230ft 280 hk.
    By Snooze1992 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 03/10/12, 12:31
  5. H.Ihle - Volvo 242 -80 B230FT
    By H.Ihle in forum 200 -serien
    Svar: 38
    Siste post: 18/06/12, 20:08

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •