Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
Jeg skiller kraftig mellom input og output og forholder meg til tenningsanlegget som output. Mener derfor fordeler kun skal fordele gnist og ikke være trigger.
Samme her, men de MC jeg har vært borti har kun hatt trigger pr. event og det har fungert utmerket. Helt enig i at trigger meg fordel kan stå på svinghjulet.
Det stemmer. Ikke ett enkelt triggermønster å forholde seg til. Det er ikke få som har slipt bort 3 tenner på disse ved overgang til datasprut.

Som orginalt er det velutviklet, men når man skal trimme blir forskjellene store. Lyden av en S1 er amazing ja.

Det stemmer og folk er både bestemt og spesielle. Tidsriktig og mest mulig orginalt. Datasprut er uaktuelt.

Det er akkurat det som er poenget. 5 syl. stiller spesielle krav. Det er korrekt, men for nøyaktigheten sin del foretrekker jeg at man henter triggersignalet fra veiven. Hvis det aktuelle sprutet og eieren fint takler noe tenner ekstra på triggerhjulet så er det bare å kjøre på, men jeg ser ikke det store behovet.
Viste faktisk ikke att vi hadde soppas likt syn på enkelte ting, om man ser bort fra foretrukket datasprut da

IAW Weber-Marelli triggermønstret fungerte helt fint umodifisert for meg med MS3X Kan nevnes at jeg til å begyne med brukte en hallfordeler med 3 av klaffene bortkuttet, ettersom den tidlige alpha firmwaren jeg brukte viste seg å ha en kopieringsfeil. Og ja, det betyr at jeg var først i verden å bruke MS3 med det triggermønstret. Triggerene var også litt dårlig, så hadde litt tungstartet motor fram til de ble byttet.

Jeg tenkte forresten på å koble de 5 tenningsutgangene til ett sluttrinn før jeg leste Njåls innlegg, men han kom meg i forkjøpet med å skrive det

Forsåvidt offtopic ettersom det verken er Volvo eller datasprut det jeg nevner nå, men det angår temaet fordeler.
Forrige uke monterte jeg bredbåndslambda i grenrøret til bruksveteranen, som har 32/36 weber.
Litt interesangt å følge med når jeg kjører.
Med halvlunken motor er AFR opp mot og kanskje over 17 rett før andre trinn på gasseren åpner, så altså i området mellom fullgass og delgass kan man si.
Fjusket det? Neida, men hadde en liten svak nøling. På varm motor ligger den i overkant av 16 på AFR i samme området uten nøling.
Tenningsanlegget består av fordeler og singel Accel 60Kv ultracoil