Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 1923

Tråd: Datasprut tråden!!

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    1. Jeg leste faktisk for en tid tilbake en artikkel eller tråd angående triggere på nyere MCer.
    Etter hukomelsen så er som regel grunnen til få tenner turtallet motorene jobber med, altså frekvensen, som man ikke har uendelig å gå på. Sammen med dette er det den fysiske størrelsen på triggerhjulet som har stor betydning for signalets kvalitet sammen med triggeren. Det sier vel seg selv at ett 60-2 hjul på 25cm pluss kan være litt upraktisk på en motor som må være så kompakt og lett som mulig.
    Frekvensen blir ett problem ja, men jeg tenker at hvis det var så store fordeler med multitooth som enkelte gir inntrykk av så hadde de løst det. Poenget er at disse motorene er hyper responsive og klare seg aldeles glimrende med ett simpelt triggersystem. Ett triggersystem som i praksis vil være MER enn godt nok til absolutt alle her inne.

For å kompensere for dette er det vanlig med en tenningskurve per gir. Om motorstyringen ikke vet hvilket gir som brukes reduseres tenningen og effekten i alle gir lavere enn det høyeste for å unngå havari i de høyeste girene.
    Det må være tillegg på de "nyere" utgavene for eldre MC hadde kun èn tenningskurve, men dette var godt nok til å sette rekorder på Bonneville.

4. Haha Det går nok bra skal du se. Hadde ikke folk hatt forskjellige meneniger hadde diskusjonene blitt kjedelig
    I anledningen kan jeg beskrive noe som kanskje virker rart og uvanlige.
    Har nemlig nylig opplevd det første "uforklarlige" havariet på en MS2 som ikke var selvforskyldt.
    På en rødblokk som har LH2.4 ledningsnett. "Mystiske" problemer siden første oppstart med lavohmdyser.
    For noen uker siden endte det i at noen kondensatorer til strømforsyningen regelrett sprengtes under oppstart.
    Nøyaktig hva som har skjedd er jeg ikke god nok til å beskrive, men det er ivertfall en spenningstopp som har vært på fære, og jeg mistenker jordingsfeil i ledningsnettet er årsaken.
    Så nytt skal bygges

Angående 5syl motorer har jeg liten erfaring, bortsett fra V70en med den tragiske 2.0t motoren jeg hadde, og aldri prøvd med datasprut. (Tragisk drag på lavt og høyt turtall sammenlignet med Cosworthen som har dobbelt så stor turbo)
    Men jeg vet de kan være sær. Ikke helt uten grunn at jeg bruker kalle de for halv v10, i motsetning til r4 og r6.
    Jeg har faktisk kjørt en 5syl som hadde bra drag både på lavt og høyt turtall. En chipet Focus ST til en kompis.
    Satser på at det går bra ja.
    Flott at du deler og avslører noe som er negativt om det du er tilhenger av. Ingenting er 100% feilfritt og feil er noe som lar seg løse.
    Jeg husker tilbake når enkelte datasprutfabrikanter gjorde ett nr. av at de også taklet 5. syl. motorer.

Focus ja. Går ikke den lille
    FWD
    bilen med 2,5L motor? Hvordan hadde bilen gått med en Highblock 2,5L Cosworth stroker da?

Når vi først er i gang her vil jeg spørre / kvalitetssikre noe. En bekjent av en bekjent bygger en gammel turbofamma som skal fremstå som orginal og tidsriktig, men han klarer ikke skaffe tidsriktig
    ECU
    . Han har bare tilgang til nyere
    ECU
    med 5 stk. utgang til COP. Han SKAL kjøre fordeler og har spurt alt av "eksperter" på hvordan han kan løse utfordringen, men får ikke svar. Har du forslag?

Jeg ser bare ikke problemet.
    Sist endret av Batland; 27/07/15 kl 12:01

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •