Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  23
Side 3 av 5 FørstFørst 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 51 til 75 av 108

Tråd: B230FK alt for tjukk blanding [HJELP!!!]

  1. #51
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2015
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av MadAss Vis post
    Alle dysene er paralellkoblet og åpner samtidig. Om bare en tikker, så må nesten noe være feilkoblet. Kan kaldstartdysekontakta eller noen annen kontakt ha blitt feilkoblet og plugget i den dysa som tikker?
    Ser ut til at alt er rett kobla.

  2. #52
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2015
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    For ordens skyld, hva er de 3 siste siffrene i delenr. som står på dysene dine?
    Det er 804

  3. #53
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.524
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skrutrekkjar Vis post
    Det er 804
    Ok, så er det i orden også.
    Nå er det rett før jeg foreslår at du borrer ett hull i slangen mellom turbo og LMM.

    Hvordan ser luftfilter og luftfilterboks ut?
    Sist endret av Batland; 13/07/15 kl 11:16

  4. Takk Daniel.B takket for denne posten
  5. #54
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2015
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Ok, så er det i orden også.
    Nå er det rett før jeg foreslår at du borrer ett hull i slangen mellom turbo og LMM.

    Hvordan ser luftfilter og luftfilterboks ut?
    Jeg har et sånt konet powerfilter

  6. #55

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Fikk du sjekket tingene Batland anbefalte og fikk du sjekket tenning på tomgang ?

  7. #56
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2015
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Fikk du sjekket tingene Batland anbefalte og fikk du sjekket tenning på tomgang ?
    Registeret er rett, tenninga på tomgang er rett.. men har ikkje trykktesta

  8. Takk Holck takket for denne posten
  9. #57
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.524
    Antall takk

    Standard

    Du bør også sjekke at det står en "T" i bakkant av kammen din. Hvis noen har trødd inn en "grom" trimkam så vet bare gudene alene hvordan resultatet blir.

  10. #58

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skrutrekkjar Vis post
    Registeret er rett, tenninga på tomgang er rett.. men har ikkje trykktesta
    Ok . Hadde vært morsomt å sett hva hva original systemet egentlig prøver å gjøre, type hatt tilgang så man kunne sett hva styresystemet ser fra LMM og original lambda sonde. Men er vel for gammelt desverre . Eller fins det verktøy så man kan se i real time ? Batland ?

  11. #59
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2015
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Ok . Hadde vært morsomt å sett hva hva original systemet egentlig prøver å gjøre, type hatt tilgang så man kunne sett hva styresystemet ser fra LMM og original lambda sonde. Men er vel for gammelt desverre . Eller fins det verktøy så man kan se i real time ? Batland ?
    He bestilt ny lambda som går til hjerna da... i og med at det ikkje skjer nokke me breibandslambda verdien når ej kobla ut lambdan som går til hjerna

  12. #60
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2015
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Du bør også sjekke at det står en "T" i bakkant av kammen din. Hvis noen har trødd inn en "grom" trimkam så vet bare gudene alene hvordan resultatet blir.
    Der stend i vx3 kamm

  13. #61
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.524
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Ok . Hadde vært morsomt å sett hva hva original systemet egentlig prøver å gjøre, type hatt tilgang så man kunne sett hva styresystemet ser fra LMM og original lambda sonde. Men er vel for gammelt desverre . Eller fins det verktøy så man kan se i real time ? Batland ?
    Man får kjøpt billige multimetre som måler dutycycle slik at det blir enkelt å sammenligne denne motoren med en som fungerer normalt.

    LMM gir så vidt jeg vet ett 0-5V signal til
    ECU
    så det er enkelt å måle og sammenligne dette også.

  14. #62
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.524
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skrutrekkjar Vis post
    Der stend i vx3 kamm
    Akkurat.

  15. Takk TomX95 takket for denne posten
  16. #63
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2015
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Akkurat.
    Vx3 kamm blir jo veldi vanli brukt på dissa motorane? Ganske standard me 531 topp, vx3 kamm å ecomax chip

  17. #64
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skrutrekkjar Vis post
    Vx3 kamm blir jo veldi vanli brukt på dissa motorane? Ganske standard me 531 topp, vx3 kamm å ecomax chip
    Å dårlig går det

    Ska du ha 531 og noe som ligner på en VX3, kjør isåfall V. OG sett opp kompen til 10...

  18. Takk HansOla takket for denne posten
  19. #65
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2015
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Å dårlig går det

    Ska du ha 531 og noe som ligner på en VX3, kjør isåfall V. OG sett opp kompen til 10...
    Går ikkje så dårlig men e jo verre no som den går so tjukkt...

  20. #66
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.524
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skrutrekkjar Vis post
    Vx3 kamm blir jo veldi vanli brukt på dissa motorane? Ganske standard me 531 topp, vx3 kamm å ecomax chip
    Hører selvsagt mye snakk om dette og samtidig mye snakk og mange tråder om alle problemene også. En original motor med original chip, dyser og lmm skal ikke gå tjukt uansett. Den skal være mappet til å gå nesten korrekt og så skal lambdasonden kvalitetsikre blandingen. Det er ikke slik at chippet gir en blanding som er helt på jordet og så er det lambdasonden alene sin jobb å orden opp i alt som er feil.

  21. #67
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.524
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Å dårlig går det

    Ska du ha 531 og noe som ligner på en VX3, kjør isåfall V. OG sett opp kompen til 10...
    Har ikke sett noen andre resultater nei.

  22. #68
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.524
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skrutrekkjar Vis post
    Går ikkje så dårlig men e jo verre no som den går so tjukkt...
    Problemet med guffen i bilen er at dette oppleves og beskrives vidt forskjellig avhengig av hva har erfart og hva man VET. Det eneste som gir en uangripelig beskrivelse av fakta som alle kan forholde seg til er prestasjonene i dragracing. Dette kan gjøres så enkelt at man måler opp 200 M og sjekker hva man klarer av fart over målstreken med
    GPS
    .

    Jeg kjørte 129 km/t med en B21AT.
    Sist endret av Batland; 14/07/15 kl 07:09

  23. #69
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2015
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Hører selvsagt mye snakk om dette og samtidig mye snakk og mange tråder om alle problemene også. En original motor med original chip, dyser og lmm skal ikke gå tjukt uansett. Den skal være mappet til å gå nesten korrekt og så skal lambdasonden kvalitetsikre blandingen. Det er ikke slik at chippet gir en blanding som er helt på jordet og så er det lambdasonden alene sin jobb å orden opp i alt som er feil.
    Det skal gå å få motoren til å gå reint med disse specsa, so ej trur ikkje kammen er probleme... ikkje veit eg

  24. #70

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Man får kjøpt billige multimetre som måler dutycycle slik at det blir enkelt å sammenligne denne motoren med en som fungerer normalt.

    LMM gir så vidt jeg vet ett 0-5V signal til
    ECU
    så det er enkelt å måle og sammenligne dette også.
    Tenkte mere på hvilke avgjørelser hjernen tar basert på inputtene den får fra LMM og lambda. F.eks long term og short correction

  25. #71
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.524
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Tenkte mere på hvilke avgjørelser hjernen tar basert på inputtene den får fra LMM og lambda. F.eks long term og short correction
    Nei der er jeg helt blank.

  26. #72

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Kan du laste opp et bilde av motor rommet ditt Skrutrekjar ?

  27. #73
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2015
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Kan du laste opp et bilde av motor rommet ditt Skrutrekjar ?
    Imorga ok?

  28. #74

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Det går bra .

  29. #75
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2015
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Det går bra .
    håper jeg finner ut av problemet snart... begynner å bli lei i og med at jeg ga litt over 40 for bilen

Side 3 av 5 FørstFørst 1 2 3 4 5 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Optimal blanding på lh.2.4
    By Kalsn in forum Motor og gir
    Svar: 18
    Siste post: 04/01/11, 18:12
  2. For fet blanding på en V70
    By Nilsebu in forum Motor og gir
    Svar: 2
    Siste post: 29/09/10, 22:30
  3. Blanding av wax'er
    By Tonytic in forum Karosseri, interiør og bilpleie
    Svar: 3
    Siste post: 29/09/10, 20:39
  4. 97 V70 T5 2.0 For rik blanding?
    By V70T5 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 16/06/10, 09:36

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •