Fikk du sjekket tingene Batland anbefalte og fikk du sjekket tenning på tomgang ?
Du bør også sjekke at det står en "T" i bakkant av kammen din. Hvis noen har trødd inn en "grom" trimkam så vet bare gudene alene hvordan resultatet blir.
Ok . Hadde vært morsomt å sett hva hva original systemet egentlig prøver å gjøre, type hatt tilgang så man kunne sett hva styresystemet ser fra LMM og original lambda sonde. Men er vel for gammelt desverre . Eller fins det verktøy så man kan se i real time ? Batland ?
Hører selvsagt mye snakk om dette og samtidig mye snakk og mange tråder om alle problemene også. En original motor med original chip, dyser og lmm skal ikke gå tjukt uansett. Den skal være mappet til å gå nesten korrekt og så skal lambdasonden kvalitetsikre blandingen. Det er ikke slik at chippet gir en blanding som er helt på jordet og så er det lambdasonden alene sin jobb å orden opp i alt som er feil.
Problemet med guffen i bilen er at dette oppleves og beskrives vidt forskjellig avhengig av hva har erfart og hva man VET. Det eneste som gir en uangripelig beskrivelse av fakta som alle kan forholde seg til er prestasjonene i dragracing. Dette kan gjøres så enkelt at man måler opp 200 M og sjekker hva man klarer av fart over målstreken medGPS.
Jeg kjørte 129 km/t med en B21AT.
Sist endret av Batland; 14/07/15 kl 07:09
Kan du laste opp et bilde av motor rommet ditt Skrutrekjar ?