Ft/fk er bare levert med t kam. Et motorene sitter det etter hva jeg vet a kam i.
Gammal slapp aktuator kan fort smugåpne litt så trykket kommer senere også.
Sent from my LT25i using Tapatalk
Ft/fk er bare levert med t kam. Et motorene sitter det etter hva jeg vet a kam i.
Gammal slapp aktuator kan fort smugåpne litt så trykket kommer senere også.
Sent from my LT25i using Tapatalk
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro
Fikk gjort litt småting idag:
Tok av frontplaten. Treningsapparatet og rotet er ikke noe å bry seg om, da det kun er imidlertidig
Skjermen ble plukket av.
snudde bilen. Satt på sommerfelgen, da det ene dekket var fritt for luft, ble vanskelig og flytte bilen med det..
Oversiktsbilde, plass til 3 biler i en og samme garasje, ikke så dumt detenda er det stor plass til å holde på med bilen.
Mandag skal jeg dra og kjøpe bukker. tirsdag skal jeg plukke av hengerfeste,støtfanger bak, og klargjøre for rustsveising![]()
- 1989 Volvo 240 GL banebilprosjekt 300 oppsett.
- 1990 Volvo 240 GL, skal oppgraderes og brukes som sommerbil
-2004 Ford Mondeo bruksbil
å kjøre volvo e ikje harry, det e en livsstil.
NiceJa, godt med stor skruplass. Kunne tenkt meg å bygge et skikkelig lokale.. får se om jeg får råa engang. :P
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Ser bra ut
Men ett tips er å skrive teksten din på oversiden av bildene dine (ikke under)
Da er det lettere å skjønne hva du har tatt bilde av og hvorfor
Stå på.
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
liten innkjøps update. kjøpte meg garasjejekk, bukker, 400 pussepapir, sveisemaske og hansker, malingstynner og bremserens! nå skal det pusses!
Update:
plukket av hele bakparten, ser egentlig greit ut, litt rust er det men ikke noe livsfarlig.
pusset ned hele passasjersiden bak, og resten av taket.
Har bestemt meg for å fjærne hjulbrønnene, men er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det. noen innspill?
ellers så går ting fort unna, mangler bare å pusse rundt frontruten og bakplaten. så skal jeg starte med 400 papir, for så og våtpusse en runde med 800. Deretter blir det grunning og lakk. Trenger en ny skjerm til høyre side fremme, noen som har og kan sende? trenger også bagasjelokk med lås.. nøkkel er ikke en nødvendighet. har sett en plass at det finnes en type bagasjelokk som har flat form, og en annen med rund form?
sliter litt med eksosen, for den sveisa jeg med pinne for å være sikker på at den skulle sitte.. Jeg tenkte da ikke på at den skulle av igjen endag..skal også tegne meg ett stag som jeg skal sette inn der kroken var festet før, så jeg får stivet det av litt + at jeg får enda en plass jeg kan henge opp eksosen, som blir og komme ut på passasjersiden. dette er mest for å spare plass, også blir det ikke så stygt når jeg fjerner hjulbrønnene. ingen vil se masse rør som stikker hit og dit. hadde egentlig et lite ønske om å kjøre eksosen ut fra bakdøren på passasjersiden, er dette noe å foretrekke? er det noen begrensninger på dette området vedrørende kjøring på bane osv? Trenger virkelig tips om hvordan farge jeg skal ha???
![]()
019 svart.
Ser ikke dumt ut detta^^ Følger med her![]()
Volvo 850 2.0 T5. http://forum.vccn.no/showthread.php?...)-V70-lister-)
Eks biler.
1985 VW Golf 2. (Solgt)
1986 Volvo 240 B230A. (Solgt)
1974 Volvo 142 B20A. (Solgt)
1987 Volvo 240 B230K. (Hugget)
1987 Volvo 740 Turbo Intercooler. B230ET/B23ET. 250HK (Solgt)
1986 Volvo 740 Turbo Intercooler. (Hugget)
1985 Volvo 740 Turbo intercooler. (Hugget)
1995 Volvo 850 stv 2.0 126HK. (Hugget)
Har vært lite action i det siste. Har ikke vært i den beste formen, og arbeidslysten har ikke vært på topp. Holder i tillegg på å reparere arbeidsbilen til min far, så den tar opp litt av tiden. Furtebua trengte seg en rydding (han som bruker og furte der nede har vært sløv). Den ble ryddet og sprøytet med støvdempende middel, vet ikke hvor bra arbeidsmiljø det er der nede med pussestøv og hele pakken. Blir nok ikke så mye action fremover, da jeg skal ta kurs igjennom jobben og ta fagprøve osv. Tror det blir tid til en update i helgen, sjefen har jobb i helgen så da kan jeg gå i furtebua og reparere Volvo!
Ja, blir sånn av og til og. Får bare ta ting litt som de kommer![]()
Formen er bedre, og det ble litt tid til Volvoen. Skulle skifte bærekuler på en Ford Econoline, det var enklere sagt en gjort, jeg ble til slutt så irritert at jeg byttet prosjekt
Det var litt rust nederst på hjulbuen på skjermen, kappet bare ut det stykket og gjorde klar for å sveise inn nytt stykke:
Etter litt tilpassing og banning, fikk jeg den sånn nogenlunde på plass, bestemte meg for å drite at de skulle ligge kant i kant, og la den som en underligger heller.
Sveiset og pusset. Kappet bort alt overflødig stål, så ble resultatet i mine øyner overraskende brajeg sparklet over men det tok jeg ikke bilde av. bilde av det kommer når jeg har pusset over igjen
Nesten tom garasje:
Akkurat nå snør det sidelengs her, det er et helvettes vær ute. det vil si at det er innekveld, ikke i garasjen, men i stua!![]()
Nå er det en god stund siden jeg har skrevet her inne, har mange jern i ilden, så jeg har jobbet litt med bilen og tatt litt bilder etterhvert.
Har endret fasongen på hjulbuen, er VELDIG usikker på denne avgjørelsen.
Sånn ser det ut når jeg sveiser uten gass. ikke det beste resultatet men det duger.
Sparklet.
Snart ferdig med passasjersiden.
Fjernet rustent stål i innerskjerm ++
Hjulbrønn = Borte!
Har endret fasongen noe mer på hulbuen, men har ikke bilder av det. Jeg er spent på resultatet
Fortsettelse følger snart!
Sist endret av EOB230racing; 11/04/14 kl 21:06
Har bestemt meg for å ikke konsentrere meg så stort om det utvendige. Skal sveise igjen alle listehullene og ta en billigvariant av lakkeringen. Jeg har tenkt over hva bilen skal brukes til, og jeg vet at om jeg bruker flere tusen kroner på lakk som kommer til å bli ødelagt så kommer det bare til og bli trist og leit. Så nå skal jeg gjøre meg ferdig med det, lakkere og starte med det som virkelig betyr noe, POWER! Skal gå for en spenstig farge!
Lenge siden sist det var noe action her inne, Har fått lakkert bilen, fåregår rustsveising i indre hjulbuer osv. Ting tar tid med skolegang oppi det hele. har montert nye stoler, lakkert litt innvendig og diverse. Hadde noen setbacks i vinter, der hvor vinden tok tak i pansret og brettet det over bilen, heldigvis gikk det nogenlunde bra med tak, panseret måtte kasseres. 440cc dyser er kjøpt inn men ikke montert enda. har en eksoslekasje fra manifoil så den må jeg kjøpe ny, når den er byttet så er bilen klar til testkjøring. skal knipse noen bilder av bilen etterhvert.
Venter forøvrig på en ny strøken volvo 240, som ankommer ikveld. denne blir det nye prosjektet, der skal inn turbomotor og m90. blir og kjøre det normale 220 hk oppsettet, gjøre det så lovlig som mulig. Om noen har motor og selge med turbo og hele pakken, ta gjerne kontakt.
Nice med oppdatering
Og bilder er bare bra![]()
Her kommer litt bilder av prosjektet:
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
Her er litt bilder av det nye ¨prosjektet¨:
Før polering:
[IMG][/IMG]
Før polering:
[IMG][/IMG]
Før polering, etter vask:
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
Trestegs polering med lett lakkkorrigering, polish og voks.
Etter polering:
[IMG][/IMG]
Etter polering:
[IMG][/IMG]
Etter polering:
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]