Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  216
Side 24 av 31 FørstFørst ... 14 22 23 24 25 26 ... SisteSiste
Viser resultater 576 til 600 av 769

Tråd: Tc-Racing`s Volvo 245 2,7liter 16v gt35 turbo, tko600, 560whp 680nm

  1. #576
    Registrerte brukere Tc-Racing sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Namsos
    Innlegg
    585
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Da anbefaler jeg deg å sette på en ekstern mic som du fester på fangeren bak
    Da slipper du så mye vindsus og du får mest mulig eksoslyd.
    Joachimbg på forumet her har brukt ekstern mic i flere år og det blir meget bra lyd av det.
    Jeg har kjøpt meg 2 mic'er selv nå.
    Kan se om jeg finner igjen navnet på den jeg kjøpte.
    Kansje det ja. Shit den vindsusen.
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=171

    long roof racing.
    2,7liter 16v, gt35 turbo tko600+++

  2. #577
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    På denne videoen låner jeg kamera og mic av Joachimbg. (GoPro 2) Mic festet på bakfanger rett med eksostuten

    https://www.youtube.com/watch?v=pvTA7izZKcw
    (si fra hvis jeg skal fjerne link)
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  3. Takk Tc-Racing takket for denne posten
  4. #578
    Registrerte brukere Tc-Racing sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Namsos
    Innlegg
    585
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    På denne videoen låner jeg kamera og mic av Joachimbg. (GoPro 2) Mic festet på bakfanger rett med eksostuten

    https://www.youtube.com/watch?v=pvTA7izZKcw
    (si fra hvis jeg skal fjerne link)
    Tøfft. Var mye bedre ja. Må prøv å innvister.
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=171

    long roof racing.
    2,7liter 16v, gt35 turbo tko600+++

  5. #579
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  6. #580
    Registrerte brukere Tc-Racing sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Namsos
    Innlegg
    585
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Bestilt!!!
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=171

    long roof racing.
    2,7liter 16v, gt35 turbo tko600+++

  7. #581
    Registrerte brukere Tc-Racing sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Namsos
    Innlegg
    585
    Antall takk

    Standard


    Ein pit-selfie me kona
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=171

    long roof racing.
    2,7liter 16v, gt35 turbo tko600+++

  8. #582
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    hvis MLS stålpakning IKKE holder, så ryker hvertfall cooper-ring pakning... en tynn ring og det eneste den har som støtte er en myk "papp" pakning rundt....

    Skal det være "idiotsikkert" er det å høvle over topp og blokk til det nesten blir som speil, frese spor til metall-O-ringer rundt sylinderne (slik at stålgodset i blokka danner en krage), silikon- eller EPDM-O-ringer rundt vannkanalene og NBR O-ring rundt oljetur og retur, smør en tynn film pakningslim på hele flata (TYNN film), også viktig å frese ned squish-flatene i 16v toppen så du får ønsket squish-klaring Høres ut som nye stempler er nødvendig for 3mm forskjell utgjør noen poeng i komp...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  9. #583
    Registrerte brukere Tc-Racing sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Namsos
    Innlegg
    585
    Antall takk

    Standard

    Smelle ihop me sjerkant no. Så får vi ned me tenninga. Så får vi se hvordan det går. Vis jeg mister mye hester så kjøre jeg sånn resten av sesongen så får jeg heller bytte stemmpel i vinter å muli sett inn stålforinger
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=171

    long roof racing.
    2,7liter 16v, gt35 turbo tko600+++

  10. #584
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tc-Racing Vis post
    Smelle ihop me sjerkant no. Så får vi ned me tenninga. Så får vi se hvordan det går. Vis jeg mister mye hester så kjøre jeg sånn resten av sesongen så får jeg heller bytte stemmpel i vinter å muli sett inn stålforinger
    Du får følge med på EGT... jeg vil heller tro det er bedre å offre 0,noesmått bar laddetrykk og kjøre litt feitere blanding (hvis den ikke allerede er veldig fet da) kontra å kjøre så veldig mye lavere tenning... det du gjør med kun lavere tenning er jo å flytte energien ut i eksosen istedet for å drive rundt motoren... det blir det til tider VELDIG varme eksosventiler og evt turbo av...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  11. #585
    Registrerte brukere J.A.S sin avatar
    Medlem siden
    14. mars 2010
    Sted
    Skotterud
    Innlegg
    658
    Antall takk

    Standard

    Ser ut som en gøyal bil det der !

    Njål, hvor høyt EGT mener du man bør holde seg under? Og om man har EGT sensor rett etter turbo, hvor mye har det og si kontra i kolektoren/grenrøret. ?

  12. #586
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av J.A.S Vis post
    Ser ut som en gøyal bil det der !

    Njål, hvor høyt EGT mener du man bør holde seg under? Og om man har EGT sensor rett etter turbo, hvor mye har det og si kontra i kolektoren/grenrøret. ?
    1000 grader i korte øyeblikk, og ikke over 890 over lengre tid, såfremst det er turbin av enten Inconel eller Gamma-TiAl av god kvalitet. Dette er TIT (turbine inlet temp) verdier, og bør måles med en K-thermocouple i colletoren, den overlever fint en mappe-sesjon, men ikke anbefalt å la den stå der over lengre tid, spes hvis den er tynnere enn 6mm probe...

    EGT ETTER turbin er litt unøyaktig (i praksis ubrukelig) ettersom turbinen omgjør mye av varmeenergien i gasstrømmen om til kinetisk energi via trykkforandring gjennom bladprofilene, og hvor mye tempen faller "over" turbinen avhenger i stor grad av hvor hen i turbin-mappet man befinner seg (effektiviteten av turbinen på aktuelle turtall og massefløde), ergo kan fint 500grader ut av turbinen fort være over 1000grader inn på de mest effektive områdene til turbinen, eller bare 7-800 grader i et lite effektivt område. derfor er det veldig usikkerhet på hva tempen er FØR turbinen (og det som evt avliver den også) hvis man måler den etter turbinen... jeg anbefaler ikke å måle bak turbinen i alle fall...

    Eksosventilene er heller ikke så glad i så veldig høye temperaturer, derfor maks 890 over tid hvis det er rustfrie ventiler, vanlige stål maks 840 over lengre tid, og hvis man har inconel eksosventiler kan man klare 930ish over tid, dog jo lavere man klarer å få det jo bedre seff...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  13. Takk J.A.S takket for denne posten
  14. #587
    Registrerte brukere Tc-Racing sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Namsos
    Innlegg
    585
    Antall takk

    Standard

    Får prøv ein siste gang me mls pakning å se om det funker. Send den andre pakninga i retur. Spent på om jeg får refundert noe eller om er useriøst firma. Overrasket over hvor mange store seriøse firma som levere mye søppel.
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=171

    long roof racing.
    2,7liter 16v, gt35 turbo tko600+++

  15. #588
    Registrerte brukere Tc-Racing sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Namsos
    Innlegg
    585
    Antall takk

    Standard


    Skulla hadd mere dekk til høsttreffet...
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=171

    long roof racing.
    2,7liter 16v, gt35 turbo tko600+++

  16. #589
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.659
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Njål Nilssen Vis post
    vanlige stål maks 840 over lengre tid, og hvis man har inconel eksosventiler kan man klare 930ish over tid, dog jo lavere man klarer å få det jo bedre seff...
    Ekstremt vrient å få til i praksis med en B230 på pumpebensin på tanken og de kompresjonsforholdene og ladetrykkene folk kjører. Så en reportasje i bilsport hvor de viste at en klin orginal 165 hk 940 ligger på rett over 930 grader. Selv den minste ladetrykksøkning førte til 950 + pga ekstrem tenningsretard for å unngå tenningsbank. Sluttresultatet er ikke sjelden dette:



    Se at det har vært så ekstremt varmt så lenge at selve akslingen er svidd til blåfarge.

    Cosworthene derimot har vist overraskende lave eksostemperaturer ved maks effektuttak, men disse har selvsagt;

    1. Lavt kompresjonsforhold.
    2. Uvanlig KORTE !!! råder.
    Sist endret av Batland; 08/07/15 kl 11:44

  17. #590
    Registrerte brukere Tc-Racing sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Namsos
    Innlegg
    585
    Antall takk

    Standard

    Burde vel kjørt vp racefuel. My laver eksostemp da. Men horibel pris. 58kr litern. Må ha nå spons da så får kjøpt den billiere isåfall.
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=171

    long roof racing.
    2,7liter 16v, gt35 turbo tko600+++

  18. #591
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.659
    Antall takk

    Standard

    Det er i disse situasjonene med overdrevet tenningsretard på bensin at E85 - E98 er gull verd. Det krever riktignok større eller flere dyser og en seriøs oppgradering av bensinpumpen(e), men bortsett fra det så er det relativt rimelig å bruke på banekjøring.
    Sist endret av Batland; 08/07/15 kl 22:07

  19. #592
    Registrerte brukere 24516vtic sin avatar
    Medlem siden
    26. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    462
    Antall takk

    Standard

    Er vel rundt 30kr/L for E98

    Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
    74` 142 16v turbo, 75` 242 og BMW E34 med S50B30

  20. #593
    Registrerte brukere Tc-Racing sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Namsos
    Innlegg
    585
    Antall takk

    Standard

    I trøndelag drekk vi brennvin vi fylle det fer satan ikke på biln
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=171

    long roof racing.
    2,7liter 16v, gt35 turbo tko600+++

  21. Takk Jimmen takket for denne posten
  22. #594
    Registrerte brukere Tc-Racing sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Namsos
    Innlegg
    585
    Antall takk

    Standard

    Lang til nermeste e85 pumpe å om kun få år så blir det nok ikke å få kjøpt på pumpe lenger. Di fleste jeg kjenner har plagdes mye me e85n. Å begynt me racefuel å hadd null problem etter. Er noen fordeler me ethanoln men er noen negative sider og. Blir nok 98okt ei stund til på meg. Prøv å se om biln overlever ei hælg i august no først
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=171

    long roof racing.
    2,7liter 16v, gt35 turbo tko600+++

  23. #595
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Ekstremt vrient å få til i praksis med en B230 på pumpebensin på tanken og de kompresjonsforholdene og ladetrykkene folk kjører. Så en reportasje i bilsport hvor de viste at en klin orginal 165 hk 940 ligger på rett over 930 grader. Selv den minste ladetrykksøkning førte til 950 + pga ekstrem tenningsretard for å unngå tenningsbank. Sluttresultatet er ikke sjelden dette:



    Se at det har vært så ekstremt varmt så lenge at selve akslingen er svidd til blåfarge.

    Cosworthene derimot har vist overraskende lave eksostemperaturer ved maks effektuttak, men disse har selvsagt;

    1. Lavt kompresjonsforhold.
    2. Uvanlig KORTE !!! råder.
    Fjerner man 13c "pluggen" faller EGT'n enormt... Når det ikke står å stanger i mot trenger den ei heller å retardere noe som helst. Men ja eksosventilene har det ikke fint i en original FK med oppjusert trykk på en 13c...

    1: Nja, kommer ganske langt på vei med 8:1 på en 8v, dog ikke med originalt brennkammer...

    16 topp er et lite hakk bedre, dog hadde Cosworth som i praksis designa den, laga pluggen til å stikke dypere inn i brennkammeret, enn å ligge gjemt i en kald grop uten særlig "aktivitet" så hadde det jo gjort "jobben" (hobbyen) min lettere... er no dritt å sveise i gammelt forurenset støpegods...

    Lager man en topp som når MBT, så vil du få lavere eksostemp med høyere komp, eller rettere sagt høyere ekspansjonsforhold, hvorpå også ventil-tider spiller inn

    2: Kommer an på hvilket turtall motoren skal brukes på det da... Hadde motorer som varver over 21 m/s hatt kortere råder hadde eksostempen gått opp...

    Heldigvis har hvitmotorene kommet for å bli, til tross for heller dårlig patent med de slissene mellom sylinderne, så er selve brennkammerne i toppene fra et termodynamisk standpunkt veldig bra, pluggen stikker ut der det det er mindre kjølende flater rundt, og der det er mer turbulens...

    Støtte opp og forsterke sylinderne så er det stort sett bare å trykke på... til "normale" turtall funker 1,55:1 rådene helt ypperlig og 90mm slag + hhv 81 og 83mm borr gjør det ganske så motstandsdyktig sammenligna med B230 med store bøtter og ganske dårlig utforma topper...
    Sist endret av Njål Nilssen; 09/07/15 kl 02:46
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  24. #596
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det er i disse situasjonene med overdrevet tenningsretard på bensin at E85 - E98 er gull verd. Det krever riktignok større eller flere dyser og en seriøs oppgradering av bensinpumpen(e), men bortsett fra det så er det relativt rimelig å bruke på banekjøring.
    E85 på en motor som tåler pryl på 95 eller 98 kan bli ganske gøy... E85 liker i alle fall en god skvis... Prøvde det på en totakter en gang... på "sug" med noe over 140% fylling klarte jeg ikke å lage en topp med nok komp til at den trivdes... pluggen tok i stempelet (selv med flatt stempel), og brennkammeret ble så paddeflatt, og fikk så mye kjølende squishflater, at det begynte å gi tregere forbrenning til den grad at det ikke ble noe mer effekt å hente av det...

    Trenger ikke så veldig mye mer enn 95, hvertfall nord og vest for Oslo, knapt en E85 pumpe igjen i landet, og race-grade E85 er ikke billig det heller...

    De fleste av oss klarer oss fint selv med 95, uten å kjøre veldig lav komp, uten høy EGT, og uten bank, så ser ikke helt problemet...

    I alle fall her jeg bor er det (på et vis, takka faen) såpass øde at 98 er et sjangsespill pga for lite utskifting i tankene... 95'en er færskere og mer pålitelig sådan, spesielt når det går dit hen at 98'n til tider banker lettere en 95...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  25. #597
    Registrerte brukere Tc-Racing sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Namsos
    Innlegg
    585
    Antall takk

    Standard

    Må nå samma faen prøv å få spola litt å høsttreffe.
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=171

    long roof racing.
    2,7liter 16v, gt35 turbo tko600+++

  26. Takk Njål Nilssen takket for denne posten
  27. #598
    Registrerte brukere Tc-Racing sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Namsos
    Innlegg
    585
    Antall takk

    Standard

    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=171

    long roof racing.
    2,7liter 16v, gt35 turbo tko600+++

  28. Takk Riff takket for denne posten
  29. #599
    Registrerte brukere Jimmen sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2013
    Sted
    Rørvik , Trøndelag
    Innlegg
    1.095
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tc-Racing Vis post
    Lang til nermeste e85 pumpe å om kun få år så blir det nok ikke å få kjøpt på pumpe lenger. Di fleste jeg kjenner har plagdes mye me e85n. Å begynt me racefuel å hadd null problem etter. Er noen fordeler me ethanoln men er noen negative sider og. Blir nok 98okt ei stund til på meg. Prøv å se om biln overlever ei hælg i august no først
    Finner 2 pumper med E85 i Strømsund da
    Men den er nok ikke tipp topp desverre, ikke i fjor da jeg var å handlet 50l til 850'n jeg hadde ivertfall.. Hørte ymske rykter om at det var E75 når det ble testet.
    Sist endret av Jimmen; 15/07/15 kl 22:45
    09mod Ford S-Max 2.2TDCI Tit-S Individual Familiebil
    10mod Audi A6 Allroad 3.0TDIQ Konebil
    95mod Volvo 940 Turbo Banebil

  30. #600
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.741
    Antall takk

    Standard

    Er e85 i duved og åre å

Side 24 av 31 FørstFørst ... 14 22 23 24 25 26 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. GT35 turbo på org manifold/wastegat
    By cookiemonster in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 03/12/13, 21:45
  2. Volvo 245 Turbo B204FT Racing/street
    By EklundRikard in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 03/04/12, 16:23
  3. White Smoke Racing - Volvo 740 1, Oppdatert 1.04.2011 ny turbo?
    By hokoff in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 42
    Siste post: 03/05/11, 07:22
  4. GT35 vs T3T4 turbo.
    By wunder-hansi in forum Motor og gir
    Svar: 28
    Siste post: 18/12/10, 18:41

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •