Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
Helt uenig i at lambda 1,05 ikke er så galt på fullt ladetrykk på en trimmet motor som går på pumpebensin.

Har ikke sjekket det opp enda, men tar det som en selvfølge at man kan sette opp Haltech Elite til å kompsensere for både varierende drivstofftemperatur og varierende bensintrykk vs MAP trykk.

Dysene leverer fuel i volum, men motoren er bare opptatt av hvor mye fuel som leveres i vekt og dette varierer med drivstoffets temperatur. Tragikomisk å se hvor mange som "over"mapper høykompmotorene sine på lette svep i bremsebenk på kalde vårdager og så står med motorras i 35 grader på gatebil og klør seg i skallen og skjønner ingenting.

Originale motorstyresystemer har ofte fuel temp. kompensering.
Skal være enig med deg i den Men ikke ALLE som står å klør seg i huet, eller står med rast motor selv på varme dager jeg har alltid brukt bosch-info når jeg har holdt på med "støffet" mitt, og det er jo ikke uten grunn at bosch oppgir dysefløde i g/min eller g/sek istedet for cc/min AFR er jo ogå i utgangspunktet tiltenkt luftmasse vs. fuelmasse (men ja mange glemmer, eller ignorer det, og står som du sier å klør seg i huet, for mappet var jo ikke i closed loop og fulgte trygg tabell )