Hmm! Såå? https://www.youtube.com/watch?v=UZXbk3o-xHg
Vitsen med slikt utstyr er å teste hvordan motoren responderer på endringer og så gjøre endringer til man får den største forbedringen. INGEN av disse holder kalibreringsstandard så INGEN av dem gir reelle tall. Videre varierer tallene med hvilken utveksling bilen har og med ruller så betyr dekkene mye. Det blir helt andre tall med smale dekk med høyt dekktrykk enn det blir med svære lefser med lavt dekktrykk. Noen bruker en stor rulle, andre bruker to mindre og eierene av de forskjellige mener at deres er mest korrekt. Dekktrykket er en variabel som øker med belastning og temperatur og med motorsterke biler må de spennes ned eller ha ett par mann i bagasjerommet for å få grep. Avslutningsvis heter det egentlig BHP som gjør at enhver effektmåling utført på svep er ugyldig og når forskjellige folk ikke engang klare å bli enig i hvor fort man skal svepe motorene for sammenligningen sin del - ja, da blir det som det blir...