Litt oppdatering etter dagens samtale med delelagersjef hos Frydenbø Bilsenter Sandane 4. mars 2015:
1. Innmat (antenne) i haifinne finnes i 3 eller 4 varianter. Den ene varianten inneholder DAB-støtte. Vi vet altså ikke hva som sitter i haifinnen. Vår foreløpige antakelse er at dersom det ligger antennekabel ved DAB-brakett så kommer denne fra taket og inneholder DAB-antenne. Tiden vil vise.
2. Det finnes en variant av antenneforsterker under siderute på høyre side bak som er for DAB. Det er mulig at denne ikke sitter i bil uten DAB-prep. Vår antakelse er at denne ikke er montert i min bil og at det derfor ikke ligger antennekabel nr 2 ned til DAB-brakett. Det finnes et delenummer for forsterker men ikke noen kabel for denne forsterkeren. Kan du Holern sjekke hva som sitter bak sidedeksel på høyre side i bagasjerom og ta bilder?
3. Jeg har bestilt DAB-kit (nyeste versjon med DAB+) og skal montere dette i bilen. Så får vi se hva som mangler etter dette. Sendt fra Frydenbø i dag.
4. I kablingsskjema tidligere i denne posten er det vist til en 16/162 Digital radio receiver control module (DABM) i blå sikringsboks bak på venstre side. DABM-modul er det samme som DAB-boks i DAB-kit (som skal monteres i brakett under baksete). I min bil er sikring på plass i blå sikringsboks (No FD4 - 11D/D4, 5 amp).
5. Et springende punkt er selvsagt om det lar seg gjøre å laste ned programvare etter at komponenter er på plass. Dette får jeg testet ved påsketider eller før.