Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  29
Side 14 av 15 FørstFørst ... 4 12 13 14 15 SisteSiste
Viser resultater 326 til 350 av 365

Tråd: TomX95`s 940 '96

Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Som sikkert alle ser har bildene forsvunnet bort fra tråden.. veldig trasi
    Har bytta bildekilde nå, skal prøve å repparere deler av tråden.

Men har ikkv vært liv her på lenge!

Hva skjer?: Er Eu ok 2 nye år, pga virbasjoner vill jeg fjerne momentstaget fra backaxeldeler.se. Skal sette på org med muligens litt forsterkninger.
    Kjører fortsatt SD balnding på bensin. Har stilla å styra, har fått spikka bort litt av problemet med att den var variabel i blandinga.

Bruker den hver dag att og fram til jobb, trofast sak Starter alltid!

Er ikke akkurat sexy med 760 felg uten senterlokk, men slik er det nå bare:

Tenk på hvordan motor rom er no vs. da jeg kjøpte den. "Shine will never make you go faster" Varre ikkeno i den gata :P ?

Har kjøpt 82 graders termostat, skal snart få rota meg til å sette på.
    Vill også handle meg vifte uten viskose kobling, men så langt her jeg ikke kommet...

Fått rota litt med støpejernsklumpen au, går sakte men sikkert..

Rota litt for Sirkim au, vi har skummle planer. Boksene er testet og er opprative

Utover det er jeg igrunn på jakt etter en litt voksen fres. Har planer om å plane topper og litt slikt. Har også noen hvitblokker stående som gjerne skulle hatt no foringer..
    Time vill sjå!

2. Takk SirKim takket for denne posten
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

De felgene var ikke noe pene nei ! Men bilen går ganske godt Artig med noe mer enn husmortrimma 940er som det finnes overalt her på forumet. Får du fres får du masse å gjøre au vettu =) Har du begynt på den 2,5L motoren du fikk av meg?

Adapteret ditt funka bra det Ting skjer! Bare bli ferdig på Vestlandet nå, så kan man begynne igjen

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post

Bruker den hver dag att og fram til jobb, trofast sak Starter alltid!

Har kjøpt 82 graders termostat, skal snart få rota meg til å sette på.
    Vill også handle meg vifte uten viskose kobling, men så langt her jeg ikke kommet...
    Ser man det! Sånn skal det være vet du.

Hvis du hadde hatt orginal turbo luftfilterboks og hvis dumpventilen hadde blitt montert på en rørstuss på fremsiden av den ene intercoolertanken så hadde det jo nærmest sett Volvo-orginal ut.

82 graders termostat er gode saker, men hvorfor vil du bytte ut viften. Slurevifte er gode saker. Kjøler godt og tar ikke mye effekt.
    Sist endret av Batland; 14/01/15 kl 19:04

Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    82 graders termostat er gode saker, men hvorfor vil du bytte ut viften. Slurevifte er gode saker. Kjøler godt og tar ikke mye effekt.
    Sikkert fordi den bråker som faen hos enkelte men det er store forskjeller... 740'n til fatter'n høres ut som et digert vogntog når den tar igang, men på 945'n min hører jeg knapt vifta... Eneste argumentet for min del måtte være at den er stygg som juling

Sent from my iPhone using Tapatalk

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Antall takk

Standard

Når får du fullt ladetrykk, og åssen trykk kjører du på. Evt når har du 1 bar?

Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Ser man det! Sånn skal det være vet du.

Hvis du hadde hatt orginal turbo luftfilterboks og hvis dumpventilen hadde blitt montert på en rørstuss på fremsiden av den ene intercoolertanken så hadde det jo nærmest sett Volvo-orginal ut.

Har sort resirk dump på lur, har også vært litt på jakt etter turbo luftfilterboks.

Angående vifta, den blåser kort og godt ikke nokk. Den blir varm til slutt når den står på tomgang. Vannkjølinga på turboen stjæler for mye når den står stille.

Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Når får du fullt ladetrykk, og åssen trykk kjører du på. Evt når har du 1 bar?
    Tja, ca 1.4 ellerno. Har vell litt over 0.5 ved 2500.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Tja, ca 1.4 ellerno. Har vell litt over 0.5 ved 2500.
    Okei, jeg har a-kam i min som har 13c. Lader 0,3 på 2000 rpm, så spretter det opp i 1 bar før 3000 rpm ca. Men forskjellen er ikke den største så bsrt325 må være en knall turbo, får kanskje enda kjappere spool up med kulelagre i stede for glidelagre å.

Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Okei, jeg har a-kam i min som har 13c. Lader 0,3 på 2000 rpm, så spretter det opp i 1 bar før 3000 rpm ca. Men forskjellen er ikke den største så bsrt325 må være en knall turbo, får kanskje enda kjappere spool up med kulelagre i stede for glidelagre å.
    Har kulelager på min er greit det Spooler helt ok, og appropo 1bar og 13c ville jeg vært meget forsiktig med... Baktrykk..

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Antall takk

Standard

Vet om det med baktrykk, akkurat kjøpt bilen. Kjøpte den forrige onsdag så har ikke rukket å rydde opp så mye etter forrige eier enda. Han har faktisk borret hull i WG for å få den til å lade mer, så gleder meg til bsrt325 for mer stabilt oppsett på hele motoren. Hvilken last har du på dysene ved 1 bar om det vet? Eller noe rundt 1 bar.

Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Vet om det med baktrykk, akkurat kjøpt bilen. Kjøpte den forrige onsdag så har ikke rukket å rydde opp så mye etter forrige eier enda. Han har faktisk borret hull i WG for å få den til å lade mer, så gleder meg til bsrt325 for mer stabilt oppsett på hele motoren. Hvilken last har du på dysene ved 1 bar om det vet? Eller noe rundt 1 bar.
    Går litt feit men her er svar:
    1 bars ladetrykk på 2950 rpm er duty cycle 33.5% Med afr 12.3
    1 bars ladetrykk på 4644 rpm er duty cycle 62,9% Med afr 12.4
    1,2 bars ladetrykk på 6000rpm er duty cycle 83% Med afr 12.0

Under hvisse forhold oppnår jeg 90%... Er visst ikke større enn de må

630 cc siemens dekka
    Sist endret av TomX95; 03/02/15 kl 00:45

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

630 ccm * 83% duty betyr at du tømmer 520 ccm dyser = 520 hk i en 6 syl. motor og derfor 349 hk i en 4 syl. motor og det med kun 1,2 BAR ladetrykk. Med en AFR på 12:1 sier tallene at du flytter nok luft til at man teoretisk kan produsere 390 sugemotor-hk og det stemmer ikke.
    Tipper derfor at bensintrykket ikke ligger stabilt over MAP trykket når effektuttaket øker. Dette er noe man ser til stadighet og senest forrige uke når en 24V BMW kom til mapping med 968 dyser.

Hvilken bensinpumpe har du og hvilken stømforsyning har du til denne?
    Sist endret av Batland; 03/02/15 kl 12:36

Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

630 ccm * 83% duty betyr at du tømmer 520 ccm dyser = 520 hk i en 6 syl. motor og derfor 349 hk i en 4 syl. motor og det med kun 1,2 BAR ladetrykk. Med en AFR på 12:1 sier tallene at du flytter nok luft til at man teoretisk kan produsere 390 sugemotor-hk og det stemmer ikke.
    Tipper derfor at bensintrykket ikke ligger stabilt over MAP trykket når effektuttaket øker. Dette er noe man ser til stadighet og senest forrige uke når en 24V BMW kom til mapping med 968 dyser.

Hvilken bensinpumpe har du og hvilken stømforsyning har du til denne?
    Forrige eier stappa i større pumpe mener jeg på. Har ikke fysisk sjekka att det stemmer. Har bensintrykksmåler. Kunne stappa den på og sett om trykke sank. Ska forhåpentligvis snart på dyno. Får ta måling da

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Den nevnte BMW`en hadde kraftig oppgradert pumpe som skulle ha overkapasitet i bøtter og spann, men i praksis ble resultater noe annet.
    Foreslår at du vurderer å sjekke dette ja. Det er virkelig revva å stå på mapping og mekke for å oppgradere bilen med saker som kunne og burde vært kontrollert på forhånd. Kan du kjøre logg er det fint.

Som vi har snakket om tidligere her i tråden, 1,5L på 27 sek med 1,6 BAR trykkluft inn på BTR er ønskelig.

Ser frem til dynoresultatet, men pass nå på at de drar med 450 o/min. pr. sek eller noe deromkring. Du har tross alt ikke en slik høykomp. glassmotor som ofte dras med 800 - 1000 o/min/sek.
    Sist endret av Batland; 03/02/15 kl 15:08

Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Men fra det ene til det andre. Får man tappdyse i 630 cc ellerno rundt dær`?

På lav belastning/ kruser i 80 på 5te med afr ca 14,7 te 15. lav belastning så gjør den av og til ett litte husk.
    Og når bensina kommer tebake etter fuelcut blir det veldig rykkete.
    Lurer nesten på om alt for mye av bensina treffer veggene i "bensinkanalen" jeg har borra i toppen, att det kommer ned som dråper/ dårlig forstøva
    Sist endret av TomX95; 03/02/15 kl 16:38

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

630 ccm dysene har glimrende forstøving og dyseplasseringen er optimalt så jeg utelukker dem som feilkilde.

Er disse problemene værre nå i vinterkulden?

Når du har kjørt fuelcut så har motoren sugd absolutt alt drivstoffet ut av veggene i innsugskanalene. Når fuel cut avsluttes så må spurtet gi ett "starttilskudd" for å fukte veggene igjen før det kan gi motoren vanlig fuelmengde igjen. Tør derfor påstå at dette er ett mapping / sprutproblem.

Det er sjelden en motor fusker pga for mye bensin fordi det skal ekstremt store mengder til, det er nesten alltid pga for lite bensin.
    Sist endret av Batland; 03/02/15 kl 17:44

Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

630 ccm dysene har glimrende forstøving og dyseplasseringen er optimalt så jeg utelukker dem som feilkilde.

Er disse problemene værre nå i vinterkulden?

Når du har kjørt fuelcut så har motoren sugd absolutt alt drivstoffet ut av veggene i innsugskanalene. Når fuel cut avsluttes så må spurtet gi ett "starttilskudd" for å fukte veggene igjen før det kan gi motoren vanlig fuelmengde igjen. Tør derfor påstå at dette er ett mapping / sprutproblem.

Det er sjelden en motor fusker pga for mye bensin fordi det skal ekstremt store mengder til, det er nesten alltid pga for lite bensin.
    Den kan væe fullt mulig, var bare en tanke som slo meg. Ska gå over te maf no også. prøve en 960 maf av nye typen før turbo og kjøre resirk dump. synns speed density er litt vanskelig å jobbe med

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Hvilke problemer er det du sliter med ang. SD?

Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Hvilke problemer er det du sliter med ang. SD?
    Lav belastning. Varm vs kaldt innsug. Har temp føler i innsug, er åpent element. Men sliter med dette.

Er somregel aleina, så stille dette mens det blir kjørt er uaktuelt. Er ikkeno reser på å få loggikk i loggene enda :P
    Sist endret av TomX95; 03/02/15 kl 18:39

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Ok.
    Tenker at Truckdriver har kontroll på hva MS krever i forhold til IAT corr.

Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Men maf på bensin og map på tenning er jo absolut mulig å få til det, samme med afr load.
    Så får jeg kalibrert mafen skikkelig blir det jo helt 100 det

Man da er det viktig at bensintrykket er helt shipp-shape

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Antall takk

Standard

Du har ikke noe bilder av adaptret du lagde for å få f-spjeldet på e-innsuget?

Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Du har ikke noe bilder av adaptret du lagde for å få f-spjeldet på e-innsuget?
    Ehhh står på bilen nå.
    Men er heller ikke nødvendig. bygde om te 850 tps. da er dte plass.
    Men kutta tps akselen litt og snudde org holderen op ned og borra no huller :P Hukser ikke halt i farta
    Sist endret av TomX95; 13/02/15 kl 17:14

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Antall takk

Standard

Okei men 850 tps og lh 2.4 går vel ikke?

Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Okei men 850 tps og lh 2.4 går vel ikke?
    Det ær det værre med

Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Tja rota litt med klumpen da
    Blei no dysedøtid og diverse. Fekk hjelp av en kamerat te testinga.

Av en eller annen grun har det havna en 960 maf oppi dær og resirk forge dump. Er 511 maf, stor jo på en org motor med 204 hk.

For dem med forståelse med logg vill jeg påstå att dette er godt lesestoff!

Hviss dere ser bunner jeg den på 4000 rpm med 0,9 i trykk XD Var langt nede på 3000 tallet med 1,5 i ladetrykk mener jeg. Må jo ha gjort noe rett

Satte på 82* termostat, dessværre uten noe forbedring på kjølinga. Muligens jeg bør skaffe ny radiator og håpe det hjelper
    Sist endret av TomX95; 17/02/15 kl 21:38

Side 14 av 15 FørstFørst ... 4 12 13 14 15 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •