Hvorfor må du switche til original-lykter? De lyktene der er da vel E-merkede osv? Så det skal nå gå helt fint? Jeg kjørte med like tidligere.. Ingen styr mtp. godkjenning/teknisk kontroll eneste er om du har us-blink, hiver du på vanlige hjørnelykter når du godkjenner.. De liker IKKE us-blink..
Har diagnoseutstyr for:
1996-1999 Volvo
1996-2015 Peugeot, Citroen, Toyota
1996-2015 VW, AUDI,SKODA, SEAT
Volvo 850 HUGGES! MYE bra deler!
Lyktene mener jeg er E-merket, men jeg har Xenon i lang/nærlyset, og dermed er det litt mer plugging en å bare bytte pærene.
Men fort gjort å bytte lykter ^^
Jeg synest det var drit å komme til på min jeg de boltene står jo helt ape til på ene siden i allefall.. Og så må man bytte over høydejusteringsmekanismen også :P
Har diagnoseutstyr for:
1996-1999 Volvo
1996-2015 Peugeot, Citroen, Toyota
1996-2015 VW, AUDI,SKODA, SEAT
Volvo 850 HUGGES! MYE bra deler!
Hehe ja. noen av skruene er helt mongo plassert Men har tatt de ut og inn ganske mange ganger... har hatt litt problemer med Xenon ballastene og dårlig kontakt...Fikk disse byttet til meg imot org lykter, med ferdig montert Xenon... så e lit jalla montert
Bare en liten oppdatering her. Etter lakkering er en rekke deler bytta, og det gjenstår ikke mye av den gamle volvoen.. Det meste er bytta nå, vært på EU og dermed måtte jeg gjøre diverse småting:
Byttet:
Alle bremseklosser
Alle skiver
Stabilisatorstag
Endeledd
Begge hjullager
begge bærearmer
Ny calipp HB
Nye håndbrekksklosser og wire 2012
Komplett nytt eksosanlegg utført på verksted 2012
Ny frontrute med sota øverste del
Samt alle fjører og dempere da jeg har senkesett, så de fleste slitedeler er bytta, og gjør siste klargjøringer nå til uken, slik at vi er klar for Europa-tur 13 juli!
Må bytte simmerring på venstre forran, slik at jeg stopper den ørlille lekkasjen som er HELT ubetydelig, men som de kicka på EU....
Kjøpt ny 2-dinspiller CLARION med NAVI som jeg skal montere nå
Så dette er nå sikkert den dyreste volvoen i hele Bergen ^^
Sist endret av Luddemann; 06/07/14 kl 18:40
Ska du skifta simmeringen før turen?
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
Ja, det er det eneste som gjenstår for å få den EU-godkjent. Så hadde vært digg å få den gjennom før turen =)
2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]
Har du flyttet til damsgård nylig? Ser plutselig bilen din flere ganger i uken
Hei folkens! Kjekt med fortsettelse på tråden!
Hadde endel til felles der ja Aleksander K =) Liker de lyktene godt jeg Har jo litt appelsinhud ja, men varierer veldig gjevnt over bilen. Noen plasser e det knallbra, mens andre plasser er det appelsinhud og litt ymse, men ingen renning. Jeg tenker å lakkere pånytt til våren, og skal hente en T5 å montere nå =) Kommer nokk til å oppdatere her når jeg setter igang =)
Jeg har ikke flyttet til Damsgård "hgnubel" men jobber med rehabilitering på "Betania - Indremisjonen". Så er der hver dag ja =) Kult at jeg blir kjent igjen da
Henta ny motor nå ja. Hadde vert kjekt med noe mer spenstig i min også etter hvert kjenner jeg
Blir nok bra dette her.
Hey R-M-I! =) Toppen er gåen på min, så når jeg først er igang med motormekking, ken jeg likagodt oppgradere litt! =)
Var i Lillehammer Med Øygard å hentet en 2,3liters T5 med 226HK! Har begynt å demontere min nå, tatt av intercooler, sotte over dynamoen, og skal se om jeg klarer å bytte registerreimen i morgen! =)
Har tatt ut egenmelding pga sykdom i dag, og kansje 2 dager til. Men mekking kan man alltid gjøre selv om man e litt tett i pappen
Håper folk vil følge litt med på tråden igjen nå...
Her er noen bilder ifra dagens arbeid:
Tapper kjølevesken
Skal se om jeg klarer å få byttet registerreimen på T5'en i morgen
Sist endret av Luddemann; 26/02/15 kl 14:27
Er det bare meg eller mangler drevet på vannpumpa en tann??
Volvo løs
Tidligere: 2006 V70 Summum D5 185hk
04 S80 2,4D+, 94 850GLT og 84/87 740dieseler
Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid
Eeeeeem godt mulig! Når du sier det så er det 5 tenner som mangler... ka i alle dager? Kansje jeg skal vurdere å bytte vannpumpe :P
Eller skal den være slik lol?
Skal nok ha tannrekka i orden ja vil jeg tro ☺
Volvo løs
Tidligere: 2006 V70 Summum D5 185hk
04 S80 2,4D+, 94 850GLT og 84/87 740dieseler
Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid
Vannpumpa skal være sånn
Et kjapt søk på Google, så ser man fort at alle "mangler" noen tenner der.. Til og med de fabrikknye
Har diagnoseutstyr for:
1996-1999 Volvo
1996-2015 Peugeot, Citroen, Toyota
1996-2015 VW, AUDI,SKODA, SEAT
Volvo 850 HUGGES! MYE bra deler!
Ja, jeg søkte litt rundt, og på noen bilder av nye vannpumper viser de alle tennene, mens på andre bilder "mangler" det...
Ser ikke ut som de e knekt av på min heller, du har sikkert rett R-M-I.
Tenker å bytte den uansett når jeg først bytter reimen. Eller kan jeg spare meg den kostnadden tror dere? Er vannpumpen en ting som "pleier" å ryke?
Noen som har erfaringen med http://www.mister-auto.no?
De har mye Volvo-deler til veldig bra priser!
De har drivreim/reg.reim til 167 kr, Continental... Det er jo billigere enn biltema for svingende!! Til den prisen MÅ det jo være sjipa-kvalitet... eller? Det er jo Continental liksom... De har jo mye bosch for eksempel, og reklamerer med "orginale bildeler"...
Sist endret av Luddemann; 25/02/15 kl 23:41
Flott bil, og fantastisk arbeid du har gjort med denne!
Ang. reg.reima så bør du holde deg langt unna GoodYear/biltema. Gå for orginalvare De få kronasjene det koster for en skikkelig reim, sparer du fort inn sammenlignet med et evt. motorhavari. Og den vannpumpa er som nevnt; helt ok! Jeg bruker vannpumper som ser slik ut, så de er produsert slik.
-> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88
Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...
Takker og bukker!
Jeg har lagt altformye penger ned i denne bilen nå.. så har ikke så mye penger å legge i dette motorbytte egentlig... Men er jo helt enig i det du sier, at å ta en "billig en" kan fort bli enda dyrere...
Sist endret av Luddemann; 26/02/15 kl 11:02
Da har jeg stått å jobbet i hele dag, trodde jeg både skulle få ut den gamle og inn den nye, men slik ble det seff ikke.... jeg fikk ut den gamle, og byttet startmotor, demonterte gammel eskos og skiftet registerreim på den nye... men da jeg kom til den strammeren/avstandspinnen til reimen eller hva man kaller den ,stoppet det helt opp fordi jeg ikke hadde verktøy til å trøkke gassfjæren flat. ENORM frustrerende at en så liten bagatell kan oppta så mye tid og skape så mye sinne
Jeg har ikke bordtvinge, så jeg prøve å bruke fantasien så godt som jeg kunne.... Så jeg satt hele bilen oppå, og da kom den ned etter ca 4 minutter. Takk Youtube for den tolmodigheten hadde jeg ikke i utgangspungtet
Så da er Registerreimen ferdig montert på 280 000km, også setter jeg motoren i i morgen
Sist endret av Luddemann; 01/03/15 kl 22:20
Da må du sjekke den på nytt! Du skal aldri sette masse trykk på den spenneneren sånn at den synker rett inn. Man skal ta den i f. eks en skrustikke og stramme litt, så går den noen mm inn, så strammer man litt til igjen, og den går noen mm til. Å sette en bil oppå den for å få den inn, kan fort gjøre at du blåser noen tetninger og svekker trykkventilen på innsiden av den, som plutselig kan gjøre at den går i stykker og slipper reima.
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958