Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
Man klarer ikke å ta frem hele 14,5 mm kamløft uten det jeg mener blir ugunstig mye durasjon for en turbomotor hvor man ønsker snert og spool up, men men...
Liten endring: "Man" klarer det. Du klarer ikke det, i hvert fall ikke med den innstillinga der. Lighten up, alt er ikke svart. Nå vet ikke jeg hva du mener med "ugunstig mye durasjon" men jeg vil tro en kam med 14.6 mm og 262º grader ved 1mm / 294 ved 0.1 løft ikke akkurat har åpningstider som den døgnåpne Shell'en på hjørnet. På en 2.6 som da har 650cc på hølet er den ikke engang veldig sinna..

Er du interessert i en ny CNC portet 530 topp med 46/42 ventiler?
38 mm eksos er som du ser "på tok" for lite i en 2,6L motor for selv med vill kam og gedigen 700 + hk turbo så klarer motoren likevel ikke å flytte luft etter 6500 o/min., formentlig fordi sylindrene er "full" av eksos når innsugsventilen åpner.
Tja. Porsche har 40mm eksosventil på en 3 liters firer som med overlading glatt klarer 600+, mest begrenset av kun det faktum at en er begrenset på innsugssiden til maks 13mm ventilløft og 46mm ventil, alternativt 48mm ventil og maks 12.4 mm løft. Ingen har noensinne fått ut en ponni mer med større eksosventil på denne ENDA større motoren... effekten snur ved 6500 generelt av en grunn på store firere, og det er pumpetap i veivhuset. Ikke i sylinderen.. Hvis en har gjort noe som helst i nærheten av riktig, skal 90% av avgassene forsvinne FØR BDC. Men med langsom ekspansjonsratio og når forbrenningstid fra gnistdannelse til 70% av massen har forbrent er målt i tresifra antall veivgrader, så er det ikke rart en helst skulle montert toppen bak-frem. 42mm inn og 48 ut hadde nok blitt en skikkelig racer når sylinderen endelig hadde fått inn frisk masse og ikke hadde måttet dytte vekk all denne dumme eksosen..