Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 29 av 29

Tråd: normalt oljetrykk b230 blokk

Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2014
    Sted
    Stor-elvdal
    Antall takk

Standard

Min motor med B21ET blokk ligger på rund 3 bar på tomgang og rundt 4 bar ved kjøring.. Olja er agip 10-60...

Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Antall takk

Standard

Kald eller varm?

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk 2
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

Registrerte brukere PVT sin avatar
    Medlem siden
    06. aug. 2010
    Sted
    Fredrikstad
    Antall takk

Standard

Flere som har kjøpt råder på billigsalg??

Motoren som jeg har nevnt tidligere er friskmeldt.
    problemet hos meg var at det ble montert hprofil råder fra LGspeed da dem hadde salg, fikk komplett pakke med råder og pakkninger.
    kjøpte også nye volvo stempler fra pedersens racing.

Nå har det seg sån at råder i en bilmotor blir "styrt" av stempel eller veiv. dvs at den må "vandre" på endten veiv eller stempel.
    i dette tilfellet ble den styrt både fra veiv og stempel som resulterte i at det ble klakke lyd som du beskriver. (slår mot veiv og stempel på hver takt)
    løsningen ble å frese gods ut fra stemplene og balansere disse på nytt.

Klaringen i den øverste foringa til stempel var også feil denne ble frest ut. presset så inn ny med riktig specc
    da jeg monterte oljepumpa la jeg på en ekstra o-ring bak den opprinnelige er noen oringer som følger med som jeg ikke fant ut hva skal brukes til sikkert 16v motorer kanskje?.
    sjekket først om den tålte olje noe den gjorde så da ble dette brukt.

Etter innkjøring ble det en runde med QMI motorbehandling med ptfe. nå er det opptill 4,5 bar ved kald motor under kjøring.
    når den er varm er det oppunder 1,5-2 på tomgang hvis jeg husker riktig
    starter lett går pent, ingen ulyder.
    verdt å nevne at garreth'n nærmer seg 30år også derfor jeg bruker behandlingen og den varer 80.000 km.
    Før det er behov for ny behandling vel verdt å bruke penger på.

Satte alle pakkninger inn med permatex form a gasket i tillegg.
    kjørt med dette i over 1 år nå ingen lekasjer eller inntørka pakkninger feks topplokket som er vanlig.

kan også ta en titt her hvor jeg sjekka oljetrykket med batteri drill, tok liv av batteriet men fikk sjekket en del ting.
    hadde gjennomsiktig oljekarr under så jeg kunne se om det var noen innvendige lekasjer som påvirket oljetrykket.
    http://forum.vccn.no/ -Mekanisk-Diagnose b230-motor

får håpe dette er til hjelp

Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Antall takk

Standard

Har LgSpeed råder ja, kjøpte et sett med råder og pakninger jeg og for lenge siden. Men rart at det er først nå at det skal ha noe å si da, den andre motoren jeg hadde rådene i var stille både med 16v topp og når den ble degradert til 8v.
    Har lyttet på toppen med stetoskop og er sikker på at det er der lyden stammer fra, til tross for fine ventilklaringer.

Blir nok å kjøre med det sånn inntil videre, så ta en titt på toppen når det passer seg om det ikke har havarert innen den tid..
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •