Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  209
Side 14 av 47 FørstFørst ... 4 12 13 14 15 16 24 ... SisteSiste
Viser resultater 326 til 350 av 1175

Tråd: forgasserturbo-tråden

  1. #326
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jegerud Vis post
    Hvordan er det og bruke en oljetilsettning i forhold til ny olje som er egnet til bruken? Hvordan oljetillsettning eller ny olje burde kjøpes?
    En høykvalitet helsyntetisk heavy duty motorolje med korrekt API rating og riktige egenskaper er best, men slike er både kostbare og vanskelige å få tak i.

    Beste oljetilsetningen er den som kamakselfabrikantene leverer til innkjøring av nye kamakslinger. Tenker da på produkter fra CompCams, Cranecams, Lunati, Crower osv osv osv. Amcar sjapper har dette.

  2. #327
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2014
    Innlegg
    136
    Antall takk

    Standard

    Hjelp meg! Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Starter opp motor i dag. Den sier et poff og kveler seg med rusing over 2000rpm. Tror dette er tennings innstillinger..... Men lot den stå cirka 2 min på tomgang og da kom det små klikk fra kammen... Det er tomt med olje der. Det er lite oljetrykk. Det kommer ikke olje opp til toppen.... hvordan kan jeg løse dette problemet?

  3. #328
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.129
    Antall takk

    Standard

    Høres ut som gåen oljepumpe eller simmering til den. eller oljetomt? Ikke kjør sånn ihvertfall


    uansett ikke verdens undergang, greit nok å ta av bunnpanne med motor i bilen om en har elefantjekk.
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  4. #329
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2014
    Innlegg
    136
    Antall takk

    Standard

    Var absolutt 0 oljetrykk så er nokk gåen pumpe. Bestilte ny fra kl racing i går

  5. #330
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2014
    Innlegg
    136
    Antall takk

    Standard

    Men hvordan skal jeg få synkronisert forgasserne mine?

  6. #331
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.631
    Antall takk

  7. #332
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2014
    Innlegg
    136
    Antall takk

    Standard

    Må jeg ta av trykk boksen min da?

  8. #333
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.631
    Antall takk

    Standard

    Ikke hvis du bruker dette utstyret:

    http://www.youtube.com/watch?v=t0qf11BOx6o

  9. #334
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2014
    Innlegg
    136
    Antall takk

    Standard

    Blir det det samme om man synkroniserer uten trykkboks? Som med??

  10. #335
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. sep. 2013
    Innlegg
    142
    Antall takk

    Standard

    Har en motor liggende som sto i 240n. trur det er b21, er ingen merking som det er på b230 der det faktisk står b230.. Noen tips om hva eg bør se etter for å finne ut om det faktisk er b21 eller b18/19/20?

  11. #336
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2014
    Sted
    Stor-elvdal
    Innlegg
    617
    Antall takk

    Standard

    Står vel b21 på blokka? Står vel på eksossiden av blokka + at det er slått inn motorbetegnellse øverst på blokka rett under innsuget (b21a osv.)

  12. #337
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. sep. 2013
    Innlegg
    142
    Antall takk

    Standard

    Veit du om det gjør det på alle typer? b19, b20 osv. For eg finner ikke en dritt på denna eg har :P

  13. #338
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2014
    Innlegg
    136
    Antall takk

    Standard

    Hva er best av 240 og 940 manifoil til rsport turbo? Skal sitte i 242.

  14. #339
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.631
    Antall takk

    Standard

    Det er ingen tvil om at 940 manifolden er en betydelig bedre manifold til trimming enn det 240/740 manifolden er.

  15. #340
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2014
    Innlegg
    136
    Antall takk

    Standard

    Hmm surt. Satte på 940 manifoil og oppdaga den hadde en superliten sprekk... Er vell ikke letteste det og stelle den..

  16. #341
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.631
    Antall takk

    Standard

    Det er ingen grunn til å gjøre vitenskap utav dette. Jeg klarte 249,8 hk på en B23AT med 1,35 BAR ladetrykk, en vanlig R-sport manifold og original (les: alt for liten) downpipe.

  17. #342
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. sep. 2013
    Innlegg
    142
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jegerud Vis post
    Hmm surt. Satte på 940 manifoil og oppdaga den hadde en superliten sprekk... Er vell ikke letteste det og stelle den..
    Har ei ganske lang sprekk i min 940 grenrør eg og. Klarer fint 2bar fordiom så burde ikke gjøre noe viss den er superliten

  18. #343
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2014
    Innlegg
    136
    Antall takk

    Standard

    Nei men handler om og være nøye når man bygger en motor

  19. #344
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. sep. 2013
    Innlegg
    142
    Antall takk

    Standard

    Bare å sveise den da. Eller bytte

  20. #345
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mars 2013
    Sted
    Ålesund
    Innlegg
    436
    Antall takk

    Standard

    Hei, 230at maskinisten min oppfører seg veldig rart... nesten som den har bmw syka med veeeldig ujevn tomgang.. noen som vet hva det kan være ?
    Og når jeg trør gassen i bånn så smeller/putrer det i forgasseren (tror jeg) nesten som den kutter helt men kommer tilbake fort og går som normalt (når jeg gir gass vel og merke)

    Har prøvd og justere tenninga men det er ikke så lett når den fusker så voldsomt.... og hvor mange grader fortenning skal man ha på 1000 rpm ? Og skal dette justeres når motoren er varm eller kald ? Eller går det for det samme ?

    Skal til og gå over alt av vakuumslanger osv nå strax og muligens bytte litt pakninger osv på forgasseren.. hvilken skru er til tomgangen på original At forgasser forresten ? blir veldig takknemlig for alt av tips

  21. #346
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jabbajohn Vis post
    Hei, 230at maskinisten min oppfører seg veldig rart... nesten som den har bmw syka med veeeldig ujevn tomgang.. noen som vet hva det kan være ?
    Og når jeg trør gassen i bånn så smeller/putrer det i forgasseren (tror jeg) nesten som den kutter helt men kommer tilbake fort og går som normalt (når jeg gir gass vel og merke)

    Har prøvd og justere tenninga men det er ikke så lett når den fusker så voldsomt.... og hvor mange grader fortenning skal man ha på 1000 rpm ? Og skal dette justeres når motoren er varm eller kald ? Eller går det for det samme ?

    Skal til og gå over alt av vakuumslanger osv nå strax og muligens bytte litt pakninger osv på forgasseren.. hvilken skru er til tomgangen på original At forgasser forresten ? blir veldig takknemlig for alt av tips
    Du behøver ikke lage ørten tråder for å spørre om dette, slettet resten av dem.


    Sent from my GT-I9506 using Tapatalk 2
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  22. #347
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2014
    Innlegg
    136
    Antall takk

    Standard

    hatt oppstart på motoren min i dag... men får ikkeno trykk i trykkboksen virker det som. har et manometer på den men det rikker seg ikke i det heletatt. virker som turbo blåser luft og lager trykk i trykkrørene. hva kan være feil? boksen er stor. kan den bli for stor??

  23. #348
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.631
    Antall takk

    Standard

    Oppstart og smårusing er ikke nok. Du må ut og kjøre for å få ladetrykk.

  24. #349
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2014
    Innlegg
    136
    Antall takk

    Standard

    Okei når som cirka skal lade trykket komme?

  25. #350
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.631
    Antall takk

    Standard

    Det varierer med motor og turbovalg.

Side 14 av 47 FørstFørst ... 4 12 13 14 15 16 24 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. forgasserturbo på insprøytning?
    By fordlife in forum Motor og gir
    Svar: 1
    Siste post: 26/01/20, 13:53
  2. r-sport bensinpumpe til forgasserturbo Ø.K
    By Lasse_GT in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 19/09/10, 11:30
  3. B23-0 med forgasserturbo.
    By Krissmp in forum Motor og gir
    Svar: 23
    Siste post: 14/07/10, 16:41

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •