Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 1744

Tråd: Legg ut dine/andres bremsepapirer og motoroppsett her

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Fordi jeg er en vanskelig kunde ( ) så oppga jeg mitt ønske om følgende iforhold til mitt nåværende oppsett:
    Få holdt moment kurven høyere fra 4000rpm og oppover. Kanskje jeg er blitt dagdrømmer men jeg har trua på at en godt gjennom arbeidet 530 topp og lett modifisert E-innsug vil dytte meg over 400 nav HK . Men det er jo alltid forskjell på drømmer og virkelighet so time will show .
    Ser ikke at det er spesielt krevende.

Ang. den tidligere nevnte 480 HK NAV motoren (målt med 0% tillegg for drivverkstap selvsagt.) så ble den Volvo originale Gr.A T5 Race kammen sendt til omsliping for maksimalt ventilløft, men uten å øke durasjonen. Maksimalt ventilløft er viktig på alle 2V motorer.

En bekjent med Cosworth valgte GTX3071R Turbo med 60mm turbin og A/R0,63 turbinhus for å få tidlig lading. Baktrykket var godt over ladetrykket og drivstoffet var 98 blyfri.
    Resultatet ble 494 hk på NAV. http://smg.photobucket.com/user/_2Fa...aaf41.jpg.html
    Dette var mulig pga lavt kompresjonsforhold slik at man ikke behøvde å overretardere tenningen og den teoretiske sugemotoreffekten snudde ikke mer enn ett par %.

Slik jeg ser det har du to muligheter.
    1. Lavere kompresjonforhold, større eksosventiler, høyere ladetrykk og tidligere tenning.
    2. Grenrør og kam med høyere løft rundt ØD.

Kam som gir høyt ventilløft rundt ød og 940 manifold fungerer særdeles dårlig og må frarådes.
    Sist endret av Batland; 06/08/22 kl 18:38

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •