Ser ikke at det er spesielt krevende.
Ang. den tidligere nevnte 480 HK NAV motoren (målt med 0% tillegg for drivverkstap selvsagt.) så ble den Volvo originale Gr.A T5 Race kammen sendt til omsliping for maksimalt ventilløft, men uten å øke durasjonen. Maksimalt ventilløft er viktig på alle 2V motorer.
En bekjent med Cosworth valgte GTX3071R Turbo med 60mm turbin og A/R0,63 turbinhus for å få tidlig lading. Baktrykket var godt over ladetrykket og drivstoffet var 98 blyfri.
Resultatet ble 494 hk på NAV. http://smg.photobucket.com/user/_2Fa...aaf41.jpg.html
Dette var mulig pga lavt kompresjonsforhold slik at man ikke behøvde å overretardere tenningen og den teoretiske sugemotoreffekten snudde ikke mer enn ett par %.
Slik jeg ser det har du to muligheter.
1. Lavere kompresjonforhold, større eksosventiler, høyere ladetrykk og tidligere tenning.
2. Grenrør og kam med høyere løft rundt ØD.
Kam som gir høyt ventilløft rundt ød og 940 manifold fungerer særdeles dårlig og må frarådes.