Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.571
Side 130 av 176 FørstFørst ... 30 80 120 128 129 130 131 132 140 ... SisteSiste
Viser resultater 3.226 til 3.250 av 4398

Tråd: Zeeker's Volvo 242 -76 B230FT - Megasquirt 3 X - ZF girkasse - Coilover - GTX3071R

  1. #3226
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Noe som skjer med denne da?

  2. #3227
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Hei å hå.
    Det skjer ikke så mye om dagen.

    Jeg har vært litt lei, så det har vært altfor lett å proritere andre ting i den senere tid.
    Håper på å komme igang igjen snart
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  3. #3228

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Du har litt nyheter har du ikke ?

  4. #3229
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Du har litt nyheter har du ikke ?
    Hehe

    Joda. Har jo egentlig det.
    Men jeg vil ikke si hva det er enda, hehe

    Men jeg har tenkt litt frem og tilbake på det detta bensystemet og det med at jeg vil bygge om en tank.
    Jeg nesten gått litt bort ifra den ideen og har nå fått lyst til å kjøpe den lille NUKE-tønne som man kan putte 2 pumper inni. Også bruke den Walbro 255 pumpa hovedtanken til å mate den lille tønna.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  5. #3230
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Nuke delene er herlege, berre og invistere!
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  6. #3231

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Hehe . Tror de Nuke produktene er bra sjøl jeg . Bra å vite at man til enhver tid har bensin fremover til motoren

  7. #3232
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Jeg har en bærepose full av Nukedeler (Rail, btr, filter, dump, kamdrev)
    Sitter å lurer på om Fittings of Norway har noe sånn tønnesystem. Eller om det bare er å bestille den Nuke sin.
    Vet de har Aeromotive sin løsning, men den vil jeg ikke ha.
    Og nettsiden dems er nesten helt håpløs å lete på.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  8. #3233
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Kva er grunnen til at du ikkje vil ha Aeromotive sin?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  9. #3234

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Jeg hadde gått for Nuke tønna . Bare husk at det sannsynligvis vil være smart med en kjøler til fuel'en . Blir ihvertfall veldig varmt hos meg

  10. #3235
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Kva er grunnen til at du ikkje vil ha Aeromotive sin?
    Den jeg tenker på heter Phantom Fuel System.
    Litt usikker på hvor mye den pumpa klarer å gi. Og om man evt må ha en til hvis jeg skal gå over til T6 senere.
    Også var det noen snakka på at den Aeromotivepumpa ikke var glad i E85.
    Det bensinsytemet som blir bygd nå må kunne bygges ut lett og helst litt billig hvis det kommer en 6'er som vil ha suppe.
    Med Nuke-tønna er det bare å sette i ei ekstra pumpe og en Y på utsiden inn i det eksisterende røret fremover.

    Hvis noen har mere info om Phantom eller om Aeromotive har noe lignende som Nuke-tønna er det bare å skrike ut



    Her er url til siden dems.
    http://aeromotiveinc.com/phantom-fuel-system/
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  11. #3236
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Den jeg tenker på heter Phantom Fuel System.
    Litt usikker på hvor mye den pumpa klarer å gi. Og om man evt må ha en til hvis jeg skal gå over til T6 senere.
    Også var det noen snakka på at den Aeromotivepumpa ikke var glad i E85.
    Det bensinsytemet som blir bygd nå må kunne bygges ut lett og helst litt billig hvis det kommer en 6'er som vil ha suppe.
    Med Nuke-tønna er det bare å sette i ei ekstra pumpe og en Y på utsiden inn i det eksisterende røret fremover.

    Hvis noen har mere info om Phantom eller om Aeromotive har noe lignende som Nuke-tønna er det bare å skrike ut



    Her er url til siden dems.
    http://aeromotiveinc.com/phantom-fuel-system/
    Pumpa der leverer jo mindre enn walbro gss340/341/342 200lph kontra 255lph
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  12. #3237

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Det velger man jo selv, et kit kommer med 200 pumpe og et kit med 340

  13. #3238
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Løp nedom BCB i dag og la til ei sånn tønne på ønskelista mi med fester for Walbropumper.
    Så da kan Walbro 450 pumpa bo i denna, i stedet for tank i tanken.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  14. #3239
    Registrerte brukere J.A.S sin avatar
    Medlem siden
    14. mars 2010
    Sted
    Skotterud
    Innlegg
    658
    Antall takk

    Standard

    Hoi!

    Det står sikkert ett sted i posten, men hvor kommer brembo kalipterne dine fra ? Bremseskiver fra?

  15. #3240
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av J.A.S Vis post
    Hoi!

    Det står sikkert ett sted i posten, men hvor kommer brembo kalipterne dine fra ? Bremseskiver fra?
    Skivene er standard V70 305mm
    Kaliperene kommer visstnok fra blant annet en eller annen AMG, Porsche. Men hva de heter aner jeg ikke.
    Brakettene som fulgte med hadde forrige eier fått laget på et mekanisk verksted.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  16. #3241
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Hei.

    Nå trenger jeg litt hjelp fra dere fagfolk

    Har veldig lyst til å kjøpe meg ett Esab Caddy c220i apparat.
    Jeg har prøvd både Kemppi Evo 200 og denne esab'n, og jeg likte Esab'n best. Jeg er ingen sveiser som skjønner hvordan ting og tang virker mtp teori og inni maskina, men jeg klarer å sveise

    Også noen fæncy spørsmål:
    Noen som har innvendinger mot denne Esab'n?
    Har det mye å si om man bruker 0,6mm eller 0,8 tråd?
    Kan man sveise med rustfri tråd på vanlig svartstål og få like bra kvalitet på sveisen?
    Er trådkvaliteten forskjellig ifra hvilken butikk du kjøper den fra? Tenker da på tråd fra, Tess, Tools, Proffpartner, Biltema, Torshov.

    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  17. #3242
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Hei.

    Nå trenger jeg litt hjelp fra dere fagfolk

    Har veldig lyst til å kjøpe meg ett Esab Caddy c220i apparat.
    Jeg har prøvd både Kemppi Evo 200 og denne esab'n, og jeg likte Esab'n best. Jeg er ingen sveiser som skjønner hvordan ting og tang virker mtp teori og inni maskina, men jeg klarer å sveise

    Også noen fæncy spørsmål:
    Noen som har innvendinger mot denne Esab'n?
    Har det mye å si om man bruker 0,6mm eller 0,8 tråd?
    Kan man sveise med rustfri tråd på vanlig svartstål og få like bra kvalitet på sveisen?
    Er trådkvaliteten forskjellig ifra hvilken butikk du kjøper den fra? Tenker da på tråd fra, Tess, Tools, Proffpartner, Biltema, Torshov.

    Det som kjennetegner et godt apparat er ikke hvor tykt du kan sveise, men hvor tynt. Intermittens har også veldig mye å si.
    På jobb har vi tre forskjellige mig/mag apparat, Kemppi, Esab og Lincoln (3fasede). Personlig liker jeg best Kemppi apparatet vi har her, det har en helt rå karakteristikk, lettlest display og veldig enkel å stille inn. angående tykkelse på tråd foretrekker jeg selv 1mm massiv tråd, med et godt apparat og litt øvelse er det ikke noe problem å sveise karosseri (har sveist karosseri med Lincoln cv400 uten problemer)

    Begge de apparatene du tenker på leverer maks ca200A så der er de såpass like at du bør ta det du føler deg mest bekvem med. Jeg ville ha gått for 0,8mm massiv tråd og blandet gass (secure18/mison18) da har du et godt all-around alternativ som kan brukes til å sveise det aller meste
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  18. Takk Zeeker takket for denne posten
  19. #3243
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Jeg har én ting å utsette på denne Esab'n. Håndtaket og slangepakka. Den er ikke så fleksibel som på Kemppi. Ikke like ålreit å sveise på trange plasser med. Bortsett fra det, så er de jevngode mtp hvordan sveisen blir.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  20. Takk Zeeker takket for denne posten
  21. #3244
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard Zeeker's Volvo 242 -76 B230FT - Megasquirt 3 X - Soon to be GTX3071R - ZF gir...

    Jeg har det apparatet og jeg har jo sveist hele bilen min med det, super fornøyd. Bruker lite plass, kjekt å ha med seg på treff osv. Hadde med mitt på NM og fikk til og med sveist eksosen til smygen som eksploderte. Bruker 0,8 tråd fra esab. Både svart og syrefast. Mison18 gass. Anbefaler 10L flaske hvis du skal kjøpe privat.

    Eneste er at hvis slange pakka fucker seg, eller pistolen osv. Så må du sende inn apparatet, på de større versjonene er alle deler utbyttbare. Men de er jo svære og type verksted apparat. Denne får du med deg i bagasjerommet på en trang coupe


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  22. Takk Zeeker takket for denne posten
  23. #3245
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Tusen takk for tips
    Da bestiller jeg nok ett sånt apparat på mandagen.

    Noen som har erfaring med forskjellig tråd? Eller kan jeg bruke det billigste jeg finner ?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  24. #3246
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Tusen takk for tips
    Da bestiller jeg nok ett sånt apparat på mandagen.

    Noen som har erfaring med forskjellig tråd? Eller kan jeg bruke det billigste jeg finner ?
    Det er stor forskjell på sveisetråd, spør etter en som er lite sprut av. Den er litt dyrere men det har du igjen for på etterarbeidet :-)
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  25. #3247
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Ikke bruk billigtråd. ESAB OK Autrod 12.50 på vanlig ulegert stål, og OK 96.50 på støpealu. :-)
    OK Autrod 316LSi på rustfritt og syrefast. :-)
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  26. #3248
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Takk for flere tips

    Da skal jeg i hvertfall kjøpe meg en rull til vanlig svartstål.
    Jeg har ikke mye rustfritt liggende så jeg venter litt med sånn type tråd.

    Noen som vet hvordan det er å sveise Alu med dette apparatet? Er det bare å glemme eller vil det funke helt greit ?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  27. #3249
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Alt funker fint å sveise med dette ☺

    Sendt fra Skamsung nettfjøl.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  28. #3250
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ola Moen Vis post
    Alt funker fint å sveise med dette ☺

    Sendt fra Skamsung nettfjøl.
    Da får man prøve det en gang i fremtiden.
    Det skal handles apparat først
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

Side 130 av 176 FørstFørst ... 30 80 120 128 129 130 131 132 140 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Girkasse og bakskjermer. Volvo 242
    By 745tic in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 12/12/14, 22:34
  2. Svar: 5
    Siste post: 13/09/13, 15:35
  3. Zeeker's Volvo 945 -97 mod - 3" eksos, M90 :)
    By Zeeker in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 195
    Siste post: 28/06/13, 05:54
  4. Volvo 242 1980 med B230ft 280 hk.
    By Snooze1992 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 03/10/12, 12:31
  5. H.Ihle - Volvo 242 -80 B230FT
    By H.Ihle in forum 200 -serien
    Svar: 38
    Siste post: 18/06/12, 20:08

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •