Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: B230et ledningsnett? 240?

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. juni 2010
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard B230et ledningsnett? 240?

    Heisann.

    Hvilket ledningsnett bør jeg bruke på 230et motor'en i en 88 mod 240?

  2. #2
    A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    VCCN medlemsnummer
    2931
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    hjemme mekk eller oppkappa 740 nett er nokk eneste muligheten.
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  3. #3
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    VCCN medlemsnummer
    22
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    LH2.4 fra 240 med hjerner fra 940 med turbo.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  4. #4
    A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    VCCN medlemsnummer
    2931
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    jeg tenkte da på orginal nettet til motoren jeg da altså motronic nettet, tenkte ikke så langt at man kan bruke LH2.4 men uansett så liker jeg motronic og ET motora bedre en LH netta
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  5. #5
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    VCCN medlemsnummer
    22
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    jeg tenkte da på orginal nettet til motoren jeg da altså motronic nettet, tenkte ikke så langt at man kan bruke LH2.4 men uansett så liker jeg motronic og ET motora bedre en LH netta
    Wow, da må jeg virkelig spørre hvorfor?!
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  6. #6
    A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    VCCN medlemsnummer
    2931
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    fordi de bila med LH2.4 og husmorstrim jeg har vært borti har ikke hatt en sjangse mot meg å jeg kjørte orginal ET motor med 0.7 i trykk, green filter og tre toms eksos å i tilleg til det så er det alltid noe kødd med de bila selv en kamerat av meg som ikke har begynt å trimme enda har MYE problemer med bilen sin som ikke er mekaniske og jeg har bare hat mekaniske problemer også hadde jeg mye bedre gassrespons og motoren pusta bedre grunnet større orginal turbo i forhold til en 13c
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. juni 2010
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard

    Okey takker. Har lest litt om detta nå.

    Men trenger jeg motstander før dysene hvis jeg bruker styreenhet fra 940 som du sier.??

  8. #8
    A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    VCCN medlemsnummer
    2931
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    kommer an på hvilke dyser du kjører om det er høy eller lav ohm dyser.
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. juni 2010
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard

    Ok... Husker ikke helt åssen dyser som sitter der jeg.. Hvordan er det med tenning da?
    Hva bør jeg bruke som er litt low cost

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    856
    Antall takk

    Standard

    Bruk LH 2,4 nett fra 240 om du har mulighet til det.
    Mye bedre enn Motronic. 2,4 nettet kom 89.
    Volvo V70 T5 99`
    Volvo 940 LT 97`

  11. #11
    A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    VCCN medlemsnummer
    2931
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Bråkjekken Vis post
    Ok... Husker ikke helt åssen dyser som sitter der jeg.. Hvordan er det med tenning da?
    Hva bør jeg bruke som er litt low cost
    kommer litt ann på hvor mye hester du skal ta ut, men orginal tenning holder til "300" hesters oppsett så trur du klarer deg ei lita stund med det
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  12. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. juni 2010
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard

    Takker og bukker for svar.
    Da er det bare og få begynt en dag. =)

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •