Detta er svaret på hvordan Volvo burde ha laga x70 serien! Kan til nød gå med på delt bakaksel, men der slutter det
Gromt!
- HvedingN
- 09' V70 R-design, 2.4D P*
- 95' Toyota 4Runner 1KZ-T
- 89' 745GLT B234F
- 81' 343GLS B234F
bra med framgangen
ser du har fått tak i samme mercedes elservopumpa som jeg har til 242n min. har du funnet noen som har riktig flens mot Trykksidens kobling på pumpa? det lokale slange og rørverkstedet her har ikke riktig type utstyr til akkurat denne her, tror de har typen med størrelsen over bare dessverre.
ja har sendt inn tegningene til Volvo så får se om det blir noe forandring :P
har ikke begynt med servopumpen enda, men har sett på den koblingen og tenkte at den ikke trengte å bli den enkleste å finne igjen ja, men har tenkt at hvis det blir problemer så sveiser jeg på en jic nippel på den stusen med rør som var med servopumpa.
Ellers et lite spørsmål. Fant denne tegningen av elkomponenter til motoren, på tomgangsregulatormotoren er det forskjellig på ledningstilkoblingen om den er automat eller manuell. Skulle jeg ha skiftet ettersom kjører manuell nå? er det noe annet man skulle koblet om når man skifter fra auto til manuell? mente at hadde lest om en annen sensor også, men kommer ikke på hva det var eller om det var noe.. :P
Gromt prosjekt! Bra fremgang også Akkuratt sånn volvo burde laget disse bilene :P
1995 Volvo 940 D24TIC
1993 Volvo 240 GL Turbo morobil
1983 Volvo 245 vinterbil/ rånebil
Fornøyd nå Espen Hveding Nordgård?
Da er det på igjen :P
Bilen bråkte litt mye med rakrør så da satte inn magnaflow lyddemper
Sabelt ratt, sparco snap off og momo nav ble en fin kombo
var ikke plass til hele varmeapperatet å ettersom var ute etter bare å ha en vifte i bilen så blir det litt kapp å lapp :P
laget til overgang til dashbordet, prøvde på å lage til fordeling av luft, men kunne sikkert spart meg for det
koblet sammen med slange
er ikke så glad i lyst interiør så med noen bokser vinyllakk så gikk det fra
til
skiftet ratt, Sabelt ratt, sparco snap off og momo ble grei ko
Lookin veri gudd
Live from space...
1976 Langførr med 6 på rekke !
1977 Volvo 245 Turbo
1990 Volvo 240 Stasj
2013 VW Passat 4motion
2004 Renault Trafic
Ble knall det :-) kjørefilm snart da?
740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392
Korleis virkar kvaliteten på QSP stolane?
Ser bra ut som alltid!
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
joda kvaliteten er grei den, er ikke gjenger på siden av stolen så man må lage fester under stolene. Eller så kan man jo velge str. på denne typen og jeg har large (er ikke så smal over ræva så tenkte va greitt med litt plass) men har vel heller kunne kalt det XXL for de er store :P
takker for det
vært ute med diffen og satt inn aussie locker hadde fra 242n, ikke så farlig med litt klakking i denne.
skiftet foringer i panhardstaget, og ja er kappet og justert til rett lengde
satt inn litt ekstra målere, har ikke speedometer som fungerer så da ble det to rett fram
ellers så har det gått litt i luftmengemålerprøving... den luftmengemåleren som ble laget med 960 rør (73mm ID) ble ikke stor nok, selv om den var større enn hva den skulle være i forhold til dyseøkningen når satte inn grønn dyser.
Laget 4" rør med forskjellige innmater for å sette inn (81-85-91-97mm), slik at kunne prøve litt fram og tilbake.
I starten hadde jeg ikke netting å sette på, og det viste seg å bli stor forskjell når satte på det, måtte gå ned på størrelsen når satte på netting.
Biltema sin stekskydd fungerte bra som netting, litt små masker men virker som fungerer bra.
Har ikke gjort noen helt ferdig ettersom driver å bytter og tester så blir brukt litt tape foreløpig
Stekskydd :P
Pent
C70'n ser utrolig mye bedre ut med en gang den blir slipt godt ned!
Henrik Hassel
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
S60 2004 - 2,5T - AWD
V70 1998 - 2.0t - SOLGT
Råaste C70n på forumet!
R_ekle, du er en gal mann! Å sånne folk liker vi
Litt av en fremgang må jeg si
Bruksbil: Transporter 2.5tdi 4 motion
Konebil: Volvo v70N 2001mod. 2l turbo.
Sommerbil: Volvo 940 98mod. ("300hk oppsettet")SOLGThttp://forum.vccn.no/showthread.php?t=14552
Sommerbil: volvo 144 74mod. prosjekt b5204t2 http://forum.vccn.no/showthread.php?...204T2-prosjekt
Banebil/prosjekt: volvo 240 turbo b230ft,16v (487hk/636nm)http://forum.vccn.no/showthread.php?...Volvo240-Turbo
litt annerledes kanskje :P
ikke si det så høyt, kan hende får hvitskjorte av det :P
må jo få gjort noe så man kan bli ferdig en gang.. :P
ellers koblet opp bremsene så har det nå
ellers så var c70n på trondheimstur idag
havnet i rulla til ES tuning
men neida ble ikke finne tall eller noen ting.. ommapping av orginalhjerne viste seg å ikke være så enkelt som hadde håpet. ES tuning hadde ikke mappet om volvo før så volvoprogrammet var ikke helt det samme, så brukte litt tid der. Hadde problemer med å få bærbarpcene til å fungere, ente opp med en gammelgammel bærbar slik at man kunne livemappe. Når omsider fikk kontakt og skulle prøve så var ikke hjernen/systemet så veldig ivrig på å ta imot endringer og det ble bare klabb og dagen hadde begynt å gått..
eneste den klarte var å sette seg fast når skulle opp i rulla, var visst den laveste bilen som hadde vært i rulla..
så resultatet ble
Nira datasprut :P så hvis noen er interessert i en Sneck boks for separate coiler så er den tilsalgs og grønn dysene er også tilsalgs, for kommer nok til å kjøpe større dyser.
bilen hjemme igjen
Åå sattan. Denne har gått meg litt hus forbi!! Sinssykt prosjekt du har
Gleder meg virkelig til å se bilen i sving altså!!
94O LPT er det gamle brukernavnet :-)
Tøft prosjekt! Følger med
74` 142 16v turbo, 75` 242 og BMW E34 med S50B30
Rått prosjekt!
740BTCC
Prosjekttråd
Helt perverst rått detta prosjektet altså!! )
hehe takker for respons
ettersom skal inn med nira så valgte å fjerne litt ledninger som ble til overs i motorrommet
etter at alle unødvendige kontakter i motorrommet ble tatt ut
men ble jo så god plass plutselig her :P
motorrommet nå
tatt ut litt ledninger på nira sprutet som blir til overs også, høyre delen som ble ekstra
plassertt hjernen, sikringsholder og rele samt lagt opp og delt ledningsnettet der det skal være med lengder og strømper. Mangler å sette på kontakter i endene, men venter på nye terminaler til kontaktene slik at unngår skjøter i ledningsnettet.
reist på jobb igjen så sjer ikke noe før ut i november igjen
da er bilen i live igjen.. vært en del klabb og babb men starter og går greitt nå
vært av med innsug og montert ny map/mat sensor
plutselig en dag lå denne på golvet også..
hadde problemer med å få skikkelig veivsignal.. orginal sensorene er litt for lite magnetisk så da endte det opp med tips ifra Skjarlie på forumet å montere veivsensor fra 01mod og nyere t5 for den var mer magnetisk. måtte selvfølgelig til med ny brakett også, samt oppgjenging når det var bare en bolt som hadde skikkelige gjenger til braketten.
hadde også problemer med at bilen startet og stoppet etter 2-3 sekunder.. trodde lenge at dette skyldtes veivsensoren men ble ikke bedre ny veivsensor eller.. etter mange runder i tankeboksen så ble det prøvd strøm rett fra batteriet til coilene, hadde koblet coilene via hovedsikringsboksen, og her var det noe som ikke var godt nok. Bilen ble helt grei med skikkelig strøm til coilene. Har vært mye grubling og faenskap men glemt når alt fungerer igjen :P
ettersom es tuning tar feri til nyåret og reiser på sjøen igjen så blir det ikke benken før i januar.
Rått prosjekt.... Gleder meg til å se film av denne i aksjon