Du sparer mye tid på å ta ut motor å gir samla, det er mye lettere, og går fortere.
Men ellers syns jeg det blir bra med bamsemoms under panseret![]()
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
Yup.. Tatt høyde for det meste (tror jeg), men kan jo fortsatt treffe på litt uante problemer. Det jeg vet kan gå galt er oljereturen, den som ble pressa kan muligens ha blitt litt for kort og/eller butte i oljefilteret. Men det får vi se, jeg har mer hydraulikkslange og slangeklemmer så jeg kan bare skjære opp presshylsene og gjøre det i mellomtiden hvis det ikke skulle gå.
Ikke så lett med AC tror jeg (ikke prøvd før). Blir fort dårlig med plass da, så trur det går fortere å ta ned kassa først enn å kukke med å få ut alt i en smæle når man ikke kan fjerne AC kjøleren foran.
Må fortsatt av med mellomaksel og spakstell, så da er det ikke mye ekstra jobb å løsne kassa og dra av den. Bruker jo løftebukk på dette så blir ikke så mye ligging å kukking med å få kassa ned og opp igjen.
Er nok fare for at jeg må sitte på en tur når turbo'en er montert![]()
'21 Audi E-tron 55 Sportback S-line
[X]'07 Volvo S60 2,4D 163hk Summum
[X]'95 Volvo 945 LT (Prosjekt/finbil)
Klør nok i finga nå ja
Video før/etter, takk!![]()
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Du skulle ikke være interresert i 960 forstilling, da? (MK2)
Christian Gulbrandsøy
Nestleder/Treffansvarlig
Den største fordelen ligger nok i at man kan bruke 850/V70 coilovers, der er jo markedet litt bedre.
Også er det ET40, da. På godt å vondt.
Men på en annen side, hvor mye syns du en komplett MK2 bakstilling er verdt?
Christian Gulbrandsøy
Nestleder/Treffansvarlig
Ja, ET40 er jo en fordel foran når man har det bak. Så slipper man de spacerene foran for å få likt innpress.
Jeg ga 2900 SEK for min MK2 bakstilling. Er nok verdt litt mer i Norge, begynner jo å bli noen som skal bygge om fremover ser jeg. Med alt man trenger til å bygge om, 4000 kr kanskje? Vet ikke om jeg fikk min billig eller dyrt i Sverige.
Er det mye som må lages/modifiseres for at 960 forstillinga skal passe da? Burde jo ikke være så mye, bakstillinga gikk jo ganske greit så.
-95 Audi A6 2,5 TDI (brukis med treski)
-92 Nissan Skyline R32 3,0 Twin Turbo (Driftebil)
-89 Volvo 245 GL Orginalare (solgt)
Såvidt jeg har fått med meg (uten å ha sjekka) så er det hele bærearmer på 960, som har annet feste i bakkant, litt lengre framover.
740/940 har delte bærearmer som er festa litt lengre bak.
Christian Gulbrandsøy
Nestleder/Treffansvarlig
Typisk detHvis man har holdt på med noe i lang tid og når det skal testes er det noe som går til hel*****
Hehe
Hehe, jaMen hva gjør du med dump? Du har vel ikke fått den som du bestilte?
Bare håpe det ikke ser dagens lys fra innsiden av bilen, da..![]()
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Nope, tollen har rota no jævlig med den pakka :(. Brukte jo bare 3 dager fra å bli sendt fra Oslo mot tollen til den ankom tollen i Oslo. Og nå skal de ha papirer på verdien. Så ser ikke ut som jeg får dumpen før til uka en gang. Har kjøpt meg en 25mm Biltema resirk dump som jeg skal montere på Søndag i mellomtiden. Hadde jo allerede et T-stykke til den liggende.
Så blir Turbosmart dumpen montert ut i neste uke en gang. Ikke sikkert jeg får silikonslangene jeg mangler før til mandag eller så kan hende jeg må mekke til noe rart der og. Den ble sendt fra tollen i kveld og tror ikke de sender fra Drammen til Kongsberg på Lørdag. Do88 glemte å merke pakka med verdi så jeg måtte sende inn kvittering.
Nå skal jo jeg fra Drammen til nesten Kongsberg på fredag eller lørdag, så hvis pakka er i Drammen så hadde det kanskje vært mulig og fått den med oppover.![]()
Er ikke helt sikker jeg, går jo ann å ringe og høre med dem.
Mener en kompis av meg gjorde det for ikke så lenge siden.