Værmeldingen ser lovende ut for øyblikket. http://pent.no/forecast/Bergen;60.39830;5.32905
Alle er velkommen og oppfordres til å utfordre seg selv til å prøve og få erfaring.
Værmeldingen ser lovende ut for øyblikket. http://pent.no/forecast/Bergen;60.39830;5.32905
Alle er velkommen og oppfordres til å utfordre seg selv til å prøve og få erfaring.
Eg jobber på spreng for å få bilen klar
Proud member of BAILEYS TUNING
Den è gò! Da er du ett av flere eksempel til etterfølgelse for tiden.
Måtte du klare å totalydmyke ett VAG produkt eller to.
Noen har i sakens anledning både fått hjem DOT slicks, dratt i stykker en clutch og ett understell, skaffet oppgraderte saker, nesten ferdig montert datasprut, montert "Killer" Hurst shifter, værre kam osv., osv. Kan bli riktig god underholdning.
Sist endret av Batland; 08/09/14 kl 12:26
For ett par ganger siden var det en kar som la 230 M med olje og ødela hele stevnet. Jeg er stygt redd for å gjøre det samme hvis jeg stiller med nærmere 2,0 BAR på lavbudsjettmotoren min - så nei - ikke slik det ser ut for øyeblikket.
Gjorde ett ærlig forsøk likevel - satt på en IRX550, økte ladetrykket...og knuste 3. gear på 1. trenings draget... :(
Hvilken girkasse kjørte du med?
En M46 som var i god stand.
Jeg ble nok litt for ivrig med ladetrykket denne gangen siden det bare skulle være en liten test med kun èn stk forgasser på A-innsug - og det er "bare" 2127 ccm. Med BSRT325 turboen så ladet det så hardt og tidlig at den rev løs, (1,3 - 1,5 BAR på 3000 o/min) men med en sen og treg 550 hk turbo (0,5 BAR på 3500 o/min) så beholdt den grepet selv med ca. 2 BAR ladetrykk på ca. 4500 o/min og da........
Det vil bli montet en mindre turbo, justert på bleed ventilen og montert M46 kasse igjen da jeg ikke ser poenget med omsveist BMW kasse på Volvomotor.
(D.v.s. hvorfor ikke BMW motor også? Eller hva med en hel BMW?)
Ønsket er og blir oppgradering til V8.
Sist endret av Batland; 12/09/14 kl 11:36
Hehe, hvilken V8'er er du mest fysen på ?
B21ET bunndel.
Lett portet 398 topp med orginale ventiler.
D-kam og oppgraderte ventilfjærer.
Modifisert orginalforgasser på portet A-innsug.
Kald termostat og kalde tennplugger.
IRX550 turbo på portet 940 manifold.
RAC clutch med organisk lamell.
Modifisert 185 fordeler med modifisert vakumklokke, MSD tenningsboks og Accel Coil.
3,91:1 diff. uten sperre.
Hehehe, det blir ikke mye happenings stoff i denne tråden.
Er av den oppfatning at en god gammel og seiglivet bil som overlevde fra 1975 - 1993 bør få en tilsvarende motor og da måtte det ha blitt en SBC. Siden drømmen er twin turbo måtte det blitt begrenset kompresjonsforhold, begrenset motorvolum, en mild kam, Accel innsug og to stk. dyser pr. syl. (eller en turbomodifisert forgasser (eller 4) selvsagt. )
Sist endret av Batland; 12/09/14 kl 11:57
Hehe, det hadde nok blitt en morsom kombinasjon
4 stk. Strømbergere for langt over 1000 cfm på ett single plane innsug hadde gjort seg vet du.
Min bror hadde en 242 med en lett trimmet 327 Corvette motor i og ja, det ble mye smiling bak rattet.
Han hadde også en Van med 350 motor med 250 hk lystgasskit og det er noe eget, og mandig med en ok V8.
Sist endret av Batland; 12/09/14 kl 12:05
Høres morsomme ut