Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  3
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: modding av 19T med nye turbinhjul, trenger meninger... B230fk

  1. #1
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard modding av 19T med nye turbinhjul, trenger meninger... B230fk

    jeg vurderer i disse dager å skaffe meg en ny hverdagscruiser og har da blant annet en 19t liggende.
    folk rakker ned på 19t i fleng her inne, men jeg har kjørt flere år med 19t på min forrige hverdagscruiser uten problemer, og den gikk heller slettes ikke dårlig så 19t blir det igjen. er snakk om å kjøre til og fra butikken her og ikke noe svinekjøring

    men spørsmålet er, hvis jeg bytter eksos og turbinhjul på denne vil jeg få frem en turbo som kan være med litt lenger ut på registeret?
    alle vet jo at eksoshusene er små på disse så da lurte jeg på om ett turbinhjul med 9 blader kontra det orginale på 12 vil hjelpe på litt???

    link til 9 blader
    http://www.ardideas.com/9-Blade-TD04...eel_p_232.html

    og hvordan ville det vært å f.eks montere dette kompressorhjulet?
    http://www.ardideas.com/Billet-Alumi...rol_p_108.html

    er ikke ute etter noen andre turboalternativer da dette handler om å få brukt ting som ligger og samler støv..

  2. #2
    Registrerte brukere christoffera sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    982
    Antall takk

    Standard

    Hvor merkbart det blir vet jeg ikke, men blir vel samme prinsipp som 13c vs 13g. 13 har færre impellerblader (6 tror jeg) og klarer å flytte mer luft.
    13g er derfor god for høyere effekt enn 13c. Derfor går jeg utifra at samme prinsipp gjelder for 19t turboen.

    Hadde selv 19t på min 850, og det fungerte veldig bra! Det er ingen monster turbo, men egner seg bra fra 200 hk og opp til 300...
    - 240 GL 87' x
    - 240 GL 87' x
    - 240 GL 90' x
    - 240 GL 86'

  3. #3
    Registrerte brukere kjellt sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    1.305
    Antall takk

    Standard

    Jeg har 13C komphus med 15G eksoshus og 19T turbinhjul!
    Har ikke fått prøvd den enda, men blir spennende å se! :P

    Grunnen til at jeg bruker 13C hus er for at jeg skal få den godkjent når jeg skal godkjenne turbomotor i bilen!











  4. #4
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    ser spennende ut den hybrid tyrboen din kjellt.
    lurer på hvordan den fungerer i praksis.....

  5. #5
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.707
    Antall takk

    Standard

    Min fungerte knall fikk senere ladetrykk men synes selv den gikk bedre.slapp i andre gir på tør asfalt. Og det gjorde den ikke med 13c. Porta og fresa opp i alle retninger min da. Wg flappen dekler akurat hullet og eksosåpningen er noen mm større.
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  6. #6

    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    VCCN medlemsnummer
    1079
    Innlegg
    3.339
    Antall takk

    Standard

    Burde nok være mulig å få litt mer utav den ja Er vel ala en 19T Norsk Turboservice bygger sine krx400 på om jeg ikke husker feil..? Men den har vinklet eksoshus og diverse porting.
    Men det er en turbo som kommer tidlig og holder langt
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.333
    Antall takk

    Standard

    Jo det gjør du.
    Ultrasolide KRX400 bygger på KKK. Den har 60 mm turbinhjul som er i størrelse med Garrett T3 og GT30 slik at eksosen faktisk kommer seg ut.

    TD04 turboene har knøttsmå turbinhjul.
    Sist endret av Batland; 30/07/14 kl 15:20

  8. Takk Riff takket for denne posten
  9. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.333
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Marius Vis post
    Legg merke til at B230 motoren ikke er blandt alternativene i overskriften her.

    En 2V motor med store sylindre trives dårlig sammen med ett lite turbinhjul.

  10. #9

    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    VCCN medlemsnummer
    1079
    Innlegg
    3.339
    Antall takk

    Standard

    Takk for rettingen Batland Ja, ser det er hukommelsen som sviktet med meg der
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  11. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.333
    Antall takk

    Standard

    Rett må det være og en påminnelse er effektiv for hukommmelsen.

  12. Takk Riff takket for denne posten
  13. #11
    Registrerte brukere Jonas Soldal sin avatar
    Medlem siden
    17. juli 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.066
    Antall takk

    Standard

    Om rett skal være rett så er den faktisk både KKK og Borg warner. Var hvertfall det jeg fikk beskjed om da jeg kjøpte min
    94O LPT er det gamle brukernavnet :-)

  14. Takk Riff takket for denne posten

Lignende tråder

  1. ManiacAmazon: Restaurering/modding av amazon
    By ManiacAmazon in forum PV / Duett/ Amazon / 1800 / 140 / 160
    Svar: 22
    Siste post: 12/08/21, 23:03
  2. trenger en guide/forklaring til modding av slung 1065
    By SirKim in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 4
    Siste post: 15/11/13, 18:39
  3. moment i turbinhjul turbo
    By Anders Dybvadsskog in forum Motor og gir
    Svar: 7
    Siste post: 03/06/13, 13:24
  4. Modding av hattehylle...
    By ^ingar^ in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 13/02/12, 22:02
  5. modding av usa blink/park
    By hobbymekk in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 13
    Siste post: 15/06/11, 05:24

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •