Lagt inn ledningsnettet fra delebilen i dag da det som var i har blitt utsatt for ymse hobby elektrikere opp gjennom årene.Også lagt inn 50 kvdrat pluss kabel til batteri kassen i bagasje rommet.Hovedbryter kommer også![]()
Lagt inn ledningsnettet fra delebilen i dag da det som var i har blitt utsatt for ymse hobby elektrikere opp gjennom årene.Også lagt inn 50 kvdrat pluss kabel til batteri kassen i bagasje rommet.Hovedbryter kommer også![]()
"iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"
Fint prosjekt du har her! Artig å se andre som også satser på gasserturbofølger med her
![]()
Prosjekt: 242 turbo http://forum.vccn.no/showthread.php?...an-det-bli-bra
Jobb: https://www.facebook.com/BW.MEK/
Hobbyelektrikkere = strømrtjuv på diverse tilfeldige ledninger?
Sendt fra min Thaifon
hvor har du kjøpt det forresten?
Sist endret av Team Tynner; 17/06/14 kl 21:11
"iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"
"iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"
Koblet div elektrisk og lagt opp noen slanger.Ikke store greiene,men moro å montere i stedet for det motsatte![]()
"iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"
Holder på med med en 230 blokk som skal i 740 nå.Ganske standard fk blokk med neddreia stempel pluss nye lager pakninger etc.portet 530 topp med 56cc forbrennings kammere.Kommer og til å kjøpe en ny turbo og clutch til den til uka
Har også slaktet ferdig en delebil og montert litt mer på 240n.
"iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"
Ny pluss kabel etc i bagasjerom
Hovedstrømsbryter på plass
Batteri plassering i høyre bakskjerm,må kanskje ha tykkere minus kabel også?
Dashbordet gror sammen igjen
Ikke stort igjen av denne nå gitt
Vann slange problematikk ved bruk av kina grenrør.Ikke rart 740n mista vanne fort!Var innpakka i x antall lag med varmebandasje så så ikke lekkasjen med engang.Fint å ha slikt på en bruksbil!Blir godt å få på 940 manifold istedet..
![]()
"iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"
Minus skal være like tjukk som pluss ja :P Når regner du med oppstart?
Sendt fra min Thaifon
Takker,da skal jeg få på en tykkere på minus sida ogsåTja si det,skulle vært ifjor,men nå i løpet av sommeren burde mye skje
Holder på å grave ut tomt til en garsje her også,å det går ikke fort med en gammal traktorgraver fra første halvdel av 60 tallet.Så mye å henge fingrene i
Prøvemontert forgassere og div rundt det idag.Også jobbet litt med mellomakselen,m47 akselen fra 240 jeg har blitt fortalt skulle passe med getragen,gjør ikke det..Er for kort!Prøvde med en fra 740 med m47,bedre men mengler litt der også,kommer til å forlenge denne å bruke den.Bygger om til 740 opplagring også i samme smellen.Burde gå å forlenge den uten å få for jævlig kast i den,prøve å finne ett rør som passer inni eller utenpå.
Når det er gjort og allt rundt motor er ferdig tilpasset skal dummy motoren og gir ut igjen og traversen byttes pga rust.Tar med bremserøra også når de ser ut som de er lagt i fylla..Mye små dill men kos er det!
Kjøpte en selholm girspak av broderen idag,får se om jeg bruker den.Blir kanskje litt voldsomt![]()
"iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"
Akkurat bygd om mellomakselen til 740n min med zf kasse, blie 8cm lenger, brukte 2 mellomakseler, stakk de av, dreide en beta som gikk inni begge mellomakseldelene med presspassning, stakk 35mm inni hvert rør, sveisa sammenBlir egentlig ikke bedre, blir det kast er det bare å ta ei slangeklemme rundt og heller flytte den rundt mellomakselen til den ikke kaster mer.
Skrudd sammen AT motoren som skal i 740,håper å få den i bilen denne uka.Har allt av deler untatt clutchen som ikke har kommet ennå.Ble 6 puck fjøra sinter 215mm og 766 trykkplateMåtte prøve en ny farge på blokka denne gangen,synes det kledde blått
Plugga orginal returen og satte på r-sport bunnpanne,mye enklere!
Setter på garrett turbon jeg har i første omgang,må på pkk før jeg får på skilta igjen![]()
"iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"
Bsrt 325 turbo på veg over dammen.Handla justerbart kamdrev til 240n også![]()
"iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"
Det blir bra vet du.![]()
"iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"
Ska bli deilig å få kjørt turbo bil igjen,smule lei japse diesel nå!Fikk prøve s4`n til en kompis på Lørdag med gt3071r turbo på 2 BAR trykk,flytta seg greit den ja!
"iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"
Banebil? Tenker på plassering av hovedstrømbryteren bak f.eks![]()
Kommer til å ha skilter på den ett par år tenker jeg,men tenker banebil på sikt ja
Dagens økt:
Plukka ut motor og gir,ta en grundig vask før ny moteren kommer på plass.Måtte stå ute å skru å,helt ok det viss ikke luftfuktigheten hadde bestemt seg for å stige til uante høyder..
Pusler litt med 240n mens det regner ute
Også vært å henta to stålfelger hos Kompi til bredde proskjektet![]()
"iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"
Motatt gruppe a vinge idag![]()
"iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"
Da var endelig motor og gir på plass i 740Lage litt downpipe og koble litt i morgen,satser på oppstart i helgen!
"iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"