Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
Jeg har ikke væskemålt 631 toppen og vet derfor ikke hvor mye den tar. Jeg velger derfor å regne med 0 ccm nå.

Forbrenningskamrene i en orginal 530 topp tar ca. 53 ccm. Hvis man øker volumet over stempelet i ØD med 53 cc så reduseres kompresjonsforholdet fra 10,5:1 - 6,1:1

Hvis man har en bra B230K motor liggende som man vil turbotrimme, så må man altså bytte til 13 mm rådene og høvle både blokken og 530 toppen 2,0 - 2,5 mm. Squishringen på B230K stemplene må dreies ned like mye som man tar av blokken.

Som du ser er #1E rådene enklere, billigere og bedre.
Var en her i traktene som gjorde dette,satte 530 topp på k motor,og satte dette i en 740 med lh motorstyring.Vet den lever enda,men godt går den ikke..Har du noen erfaring med AT forgassere på andre motorer en volvo Batland?