Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: Understell bak 142 banebil

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. des. 2011
    Sted
    Rosendal, Hordaland
    Innlegg
    597
    Antall takk

    Standard Understell bak 142 banebil

    Har ein 142 71" banebil, merker at den er litt mjuk bak. Så ønsker tips til oppgraderinger av understelle bak. Bilen blir brukt til sladding på bane med rundt 300whp. Så ser for meg at bilen bør være stiv bak for å få baken ut med så lite effekt

    Oppsette idag er:
    160 bakaksling
    Pollyforinger i alle foringer
    Bilstein dempere(ukjent type, ikkje spesielt stive)
    30 senk(vil ikkje ha den lavere bak)


    Bilen har ikkje stabstag bak, er dette orginalt? Planen var å kjøpe inn whitelane stabstag bak(har slikt framme).

    Bilen er godt bygd frafør, men planen min er ikkje å bruke alt av penger på bilen, så oppgraderinger gjøres litt etter litt. Ønsker ikkje å gjere ting halvveis slik at det må gjerast opp igjen. Så kjøper kun skikkelige deler.

    Sendte mail til Pedersen, dei meinte coilovers fra 240 passet over. Er det veien å gå?


    Oppsette framme er 30 senk, koni dempere og whitelane stabstag. Eg er foreløpig fornøyd med oppsette der.
    71' 142 TIC
    97' V70 TDI

  2. #2
    Registrerte brukere chbre sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2011
    Sted
    Harøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    395
    Antall takk

    Standard

    koster ikke whitline staget ganske mye? ville gått bilcross veien siden du vil spare litt penger, å montert to standard stag under hverandre mye billigere
    1988 Volvo 240 2,8 16V Comp Billett 6067, Peterson tørrsump, custom plenum, Maxxecu

    1990 Mercedes 190 Evo III
    1989 Ford Sierra Cosworth

    Chris Breivik - 41643790
    https://www.facebook.com/chris.breivik.5

    Sjekk ut Mjøsfab, mye gromme deler til gode priser!
    Nettbutikken er stadig under oppdatering å nye deler kommer inn i fleng!
    Om du ikke finner det du leter etter, ta kontakt.

    http://www.shop-mjosfab.no/

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. des. 2011
    Sted
    Rosendal, Hordaland
    Innlegg
    597
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av chbre Vis post
    koster ikke whitline staget ganske mye? ville gått bilcross veien siden du vil spare litt penger, å montert to standard stag under hverandre mye billigere
    Koster 2000kr ink alt av powerflex foringer og monteringsdeler. Er ikkje likt på 240, men mulig stabstag fra 240 passer over? Skal måle og studere litt mer på det.

    Men har fortsatt ikkje funne ut om 140 har stabstag bak eller ikkje orignalt. Noen som vet?
    71' 142 TIC
    97' V70 TDI

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. mars 2010
    VCCN medlemsnummer
    873
    Innlegg
    107
    Antall takk

    Standard

    140 har ikke stabstag bak orginalt

    Whiteline stabstag bak er festa rundt bakakselen, og har "kyllingbein" som er festa med gjennomgående bolt i rammevangene.

    Yoshifab har justerbare momentstag med uniballs til 140: http://yoshifab.com/store/index.php?...d&productId=51
    1974 Volvo 144

    1984 Volvo 240

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. des. 2011
    Sted
    Rosendal, Hordaland
    Innlegg
    597
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Haug Vis post
    140 har ikke stabstag bak orginalt

    Whiteline stabstag bak er festa rundt bakakselen, og har "kyllingbein" som er festa med gjennomgående bolt i rammevangene.

    Yoshifab har justerbare momentstag med uniballs til 140: http://yoshifab.com/store/index.php?...d&productId=51
    Har du noko erfaring med det? Bilen er ganske blaut opp og ned, så tur eg må få orden på det først.

    Siden det allerede sitter polly foringer i moment staga ser eg for meg at eg at et stabsteg vil gjøre større forskjell enn nye momentstag med uniball? Eller er eg heilt på gjorde?

    Men sånn som oppsette er no, vil det gi mest effekt med Bilstein racing dempere eller coilovers bak for å få den stivere?
    71' 142 TIC
    97' V70 TDI

  6. #6
    Registrerte brukere 24516vtic sin avatar
    Medlem siden
    26. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    462
    Antall takk

    Standard

    Jeg har ipd stabstag foran og bak,polyforinger og coilovers fram og bak på min 142 banebil den er rimelig stiv..

    Sent fra min GT-P5100 via Tapatalk
    74` 142 16v turbo, 75` 242 og BMW E34 med S50B30

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. mars 2010
    VCCN medlemsnummer
    873
    Innlegg
    107
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Sondre93 Vis post
    Har du noko erfaring med det? Bilen er ganske blaut opp og ned, så tur eg må få orden på det først.

    Siden det allerede sitter polly foringer i moment staga ser eg for meg at eg at et stabsteg vil gjøre større forskjell enn nye momentstag med uniball? Eller er eg heilt på gjorde?

    Men sånn som oppsette er no, vil det gi mest effekt med Bilstein racing dempere eller coilovers bak for å få den stivere?
    Jeg har erfaring med både Whiteline stabstag og Yoshifab momentstag ja

    Whiteline stabstag bak vil helt klart gjøre størst forskjell, men momentstaga gjør også mye med kjøreegenskapene.
    1974 Volvo 144

    1984 Volvo 240

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. des. 2011
    Sted
    Rosendal, Hordaland
    Innlegg
    597
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Haug Vis post
    Jeg har erfaring med både Whiteline stabstag og Yoshifab momentstag ja

    Whiteline stabstag bak vil helt klart gjøre størst forskjell, men momentstaga gjør også mye med kjøreegenskapene.
    Har fått flere tilbakemeldinger på det no. Så det står langt oppe på lista over oppgraderinger som skal gjøres
    71' 142 TIC
    97' V70 TDI

  9. #9
    Registrerte brukere Tinnsoldaten sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Karmøy, Rogaland
    Innlegg
    1.120
    Antall takk

    Standard

    Tyggern som var ganske aktiv på forumet før, mente at ettermontering av stabstag bak var den beste investeringa han hadde gjort på sin 140. Den ble brukt endel på bane.
    Ellers har Kaplhenke justerbare moment- og panhardstag med uniballs. Har slike selv. Veldig greit å få justert inn riktig pinjongvinkel, gjør mer enn man skulle tro med grepet.
    -70 Volvo 164
    -70 Volvo 142 2,5
    -97 Volvo 850R


    If it has tits or wheels, it'll give you problems

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. mars 2010
    VCCN medlemsnummer
    873
    Innlegg
    107
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tinnsoldaten Vis post
    Tyggern som var ganske aktiv på forumet før, mente at ettermontering av stabstag bak var den beste investeringa han hadde gjort på sin 140. Den ble brukt endel på bane.
    Ellers har Kaplhenke justerbare moment- og panhardstag med uniballs. Har slike selv. Veldig greit å få justert inn riktig pinjongvinkel, gjør mer enn man skulle tro med grepet.
    Det stemmer, stabstag bak gjør enormt mye med kjøreegenskapene.

    Men tror ikke Kaplhenke selger moment og panhardstag til 140 lenger...Ligger hvertfall ikke på sia hans nå.
    1974 Volvo 144

    1984 Volvo 240

  11. #11
    Registrerte brukere 24516vtic sin avatar
    Medlem siden
    26. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    462
    Antall takk

    Standard

    Like greit og lage selv

    Sent fra min GT-P5100 via Tapatalk
    74` 142 16v turbo, 75` 242 og BMW E34 med S50B30

  12. #12
    Registrerte brukere Tinnsoldaten sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Karmøy, Rogaland
    Innlegg
    1.120
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Haug Vis post
    Det stemmer, stabstag bak gjør enormt mye med kjøreegenskapene.

    Men tror ikke Kaplhenke selger moment og panhardstag til 140 lenger...Ligger hvertfall ikke på sia hans nå.
    Ok, er vel fort et par-tre år siden jeg kjøpte av ham.
    -70 Volvo 164
    -70 Volvo 142 2,5
    -97 Volvo 850R


    If it has tits or wheels, it'll give you problems

Lignende tråder

  1. stol feste på 240 banebil
    By johnarne in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 04/07/12, 22:45
  2. 245 eller 142 som banebil??
    By 24516vtic in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 19
    Siste post: 26/12/11, 17:57
  3. 740 GLT / Banebil
    By microplex in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 2
    Siste post: 27/11/11, 15:16
  4. Go 240 Banebil Selges!!
    By Turbobjarne in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 11/02/11, 19:00

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •