Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.424
Side 83 av 123 FørstFørst ... 33 73 81 82 83 84 85 93 ... SisteSiste
Viser resultater 2.051 til 2.075 av 3069

Tråd: Volvobrage's 242 prosjekt

  1. #2051
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Og et tips til alle som kjører KN filter som IKKE er laga spesifikt for turbo bruk, på en turbo... da kan dere like greit bare putte på ei melsikt, for å hindre fugl osv i å komme inn for KN filter funker ikke uten lydpulser "støy" av karakteren til innsugslyd... turbosus blri for høyfrekvent, og luftstrøminga for jamn til at de får gjort jobben sin, siden et KN filter i prinsippet bare er ei grovsil på en turbomotor, så er jeg ikke overrasket over at et knøttlite filter funker til en stor motor . Skal dere ha KN filter so mer spesifikt laga for turbo, så gjett hva... det er papirfilter... men for all del KN er SUPERT på sugisene som de er laga for, og faktisk fungerer på, fløder like bra som montert på turbo, men dritten og finstøv blir "sparka" bort pga de vibrerende fibrene i filteret, slik det skal funke

    Og her tror og mener jeg ikke.. jeg har snakka person til person med en av KN's folk, og det hjelper ikke å si at mange har brukt det lenge... for de har også sluppet inn slipepasta lenge også Derfor bruker i alle fall jeg KN filter på sugiser der de funker, og heller endel større papairfilter på turbo er det plass, gjerne et innsatsfilter fra en liten lastebil ala Volvo FL6 o.l., men det kommer seff an på hvor stor motor det er og hvor mye luft den krever... Folk får seff gjøre hva de vil, men jeg hadde ikke brukt rundt 100000 på en motor bare for at den skal slites fort grunnet et feil filter...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  2. #2052
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Og et tips til alle som kjører KN filter som IKKE er laga spesifikt for turbo bruk, på en turbo... da kan dere like greit bare putte på ei melsikt, for å hindre fugl osv i å komme inn for KN filter funker ikke uten lydpulser "støy" av karakteren til innsugslyd... turbosus blri for høyfrekvent, og luftstrøminga for jamn til at de får gjort jobben sin, siden et KN filter i prinsippet bare er ei grovsil på en turbomotor, så er jeg ikke overrasket over at et knøttlite filter funker til en stor motor . Skal dere ha KN filter so mer spesifikt laga for turbo, så gjett hva... det er papirfilter... men for all del KN er SUPERT på sugisene som de er laga for, og faktisk fungerer på, fløder like bra som montert på turbo, men dritten og finstøv blir "sparka" bort pga de vibrerende fibrene i filteret, slik det skal funke

    Og her tror og mener jeg ikke.. jeg har snakka person til person med en av KN's folk, og det hjelper ikke å si at mange har brukt det lenge... for de har også sluppet inn slipepasta lenge også Derfor bruker i alle fall jeg KN filter på sugiser der de funker, og heller endel større papairfilter på turbo er det plass, gjerne et innsatsfilter fra en liten lastebil ala Volvo FL6 o.l., men det kommer seff an på hvor stor motor det er og hvor mye luft den krever... Folk får seff gjøre hva de vil, men jeg hadde ikke brukt rundt 100000 på en motor bare for at den skal slites fort grunnet et feil filter...

    I'm driving with
    AEM
    Dryflow filter (Men aner ikke hvordan det er. Bare at Mr. Stephan Papadakis brukte det på driftebila til teamet sitt før i væla)
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  3. #2053
    Registrerte brukere Thomas242 sin avatar
    Medlem siden
    23. mars 2010
    Sted
    Bærum
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Og et tips til alle som kjører KN filter som IKKE er laga spesifikt for turbo bruk, på en turbo... da kan dere like greit bare putte på ei melsikt, for å hindre fugl osv i å komme inn for KN filter funker ikke uten lydpulser "støy" av karakteren til innsugslyd... turbosus blri for høyfrekvent, og luftstrøminga for jamn til at de får gjort jobben sin, siden et KN filter i prinsippet bare er ei grovsil på en turbomotor, så er jeg ikke overrasket over at et knøttlite filter funker til en stor motor . Skal dere ha KN filter so mer spesifikt laga for turbo, så gjett hva... det er papirfilter... men for all del KN er SUPERT på sugisene som de er laga for, og faktisk fungerer på, fløder like bra som montert på turbo, men dritten og finstøv blir "sparka" bort pga de vibrerende fibrene i filteret, slik det skal funke

    Og her tror og mener jeg ikke.. jeg har snakka person til person med en av KN's folk, og det hjelper ikke å si at mange har brukt det lenge... for de har også sluppet inn slipepasta lenge også Derfor bruker i alle fall jeg KN filter på sugiser der de funker, og heller endel større papairfilter på turbo er det plass, gjerne et innsatsfilter fra en liten lastebil ala Volvo FL6 o.l., men det kommer seff an på hvor stor motor det er og hvor mye luft den krever... Folk får seff gjøre hva de vil, men jeg hadde ikke brukt rundt 100000 på en motor bare for at den skal slites fort grunnet et feil filter...
    Jeg kjører med en brukt kondom jeg har stukket hull på. Det er vel i henhold til Andøy-standard??
    Volvo 242 '82

  4. Takk Jonas Soldal, Gunden takket for denne posten
  5. #2054
    Registrerte brukere Kristian N sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2012
    Sted
    Jessheim, Norway
    Innlegg
    994
    Antall takk

    Standard

    At det lukter grilla reker og gammal moro når en åpner panseret hørtes spennende ut:P


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  6. #2055
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Thomas242 Vis post
    Jeg kjører med en brukt kondom jeg har stukket hull på. Det er vel i henhold til Andøy-standard??
    Snærken på tuppen er vel så seig at det meste av støv, småstein, iguana og halvstor ørn blir sittende fast?
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  7. Takk Thomas242 takket for denne posten
  8. #2056
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Og et tips til alle som kjører KN filter som IKKE er laga spesifikt for turbo bruk, på en turbo... da kan dere like greit bare putte på ei melsikt, for å hindre fugl osv i å komme inn for KN filter funker ikke uten lydpulser "støy" av karakteren til innsugslyd... turbosus blri for høyfrekvent, og luftstrøminga for jamn til at de får gjort jobben sin, siden et KN filter i prinsippet bare er ei grovsil på en turbomotor, så er jeg ikke overrasket over at et knøttlite filter funker til en stor motor . Skal dere ha KN filter so mer spesifikt laga for turbo, så gjett hva... det er papirfilter... men for all del KN er SUPERT på sugisene som de er laga for, og faktisk fungerer på, fløder like bra som montert på turbo, men dritten og finstøv blir "sparka" bort pga de vibrerende fibrene i filteret, slik det skal funke

    Og her tror og mener jeg ikke.. jeg har snakka person til person med en av KN's folk, og det hjelper ikke å si at mange har brukt det lenge... for de har også sluppet inn slipepasta lenge også Derfor bruker i alle fall jeg KN filter på sugiser der de funker, og heller endel større papairfilter på turbo er det plass, gjerne et innsatsfilter fra en liten lastebil ala Volvo FL6 o.l., men det kommer seff an på hvor stor motor det er og hvor mye luft den krever... Folk får seff gjøre hva de vil, men jeg hadde ikke brukt rundt 100000 på en motor bare for at den skal slites fort grunnet et feil filter...
    Filteret eg har bestilt er til V70 II 2,4l turboSå satser på det funker bra!!
    Sitat Opprinnelig postet av Thomas242 Vis post
    Jeg kjører med en brukt kondom jeg har stukket hull på. Det er vel i henhold til Andøy-standard??
    Sitat Opprinnelig postet av Kristian N Vis post
    At det lukter grilla reker og gammal moro når en åpner panseret hørtes spennende ut:P


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Sitat Opprinnelig postet av turb00le Vis post
    Snærken på tuppen er vel så seig at det meste av støv, småstein, iguana og halvstor ørn blir sittende fast?
    Hehe, mykje gullkorn her no! Satser på vanleg KN filter istedenfor brukt dong

    Liten update berre, skal ikkje heim i helga så det blir ikkje gjort noke særleg med bilen. Satser på meir karosseriarbeid neste helg!
    Har skjært ut ei ny plate til bagasjerommet, den som er skrudd over bensintankenMed hol til AN gjennomføringar. Retur frå catchtank til tank, tur frå tank til catchtank, lufting frå tank og ein ekstraSkjært i 6mm aluminium så den er solid og fin
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  9. #2057
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Kjapt spørsmål, er det like dørhengsler på 242 og 244/245?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  10. #2058
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Liten update
    Sveist ferdig bunnen på catchtanken.


    Og sveist på AN koblingane i fronten


    Sånn blei den endelege plasseringa av røyra.


    Også ein liten sjeldenhet eg må legge ut bilder avSveiste igjen eit hol i kver kollektor etter gassdyser i eit B204FT innsug for ein kompis.
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  11. #2059
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Har sagt det før, og sier det gjerne igjen. Du er en kunstner med den tigen
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  12. #2060
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Brage, når su sveiser støpte materialer (innsug og slikt) hvilket tilsats materiale bruker du da ?
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  13. #2061
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Har sagt det før, og sier det gjerne igjen. Du er en kunstner med den tigen
    Igjen takk for det, heheKjekt og høyre!
    Sitat Opprinnelig postet av kimove Vis post
    Brage, når su sveiser støpte materialer (innsug og slikt) hvilket tilsats materiale bruker du da ?
    Bruker vanleg tilsettHar ikkje noke problem med det med apparatet mitt med mindre det er skikkeleg dritt aluminium..Og då gidder eg ikkje sveise det
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  14. Takk Njål Nilssen takket for denne posten
  15. #2062
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    54XX tilsats funker bra på de fleste støp, spesielt på moderne alumotorer ala hvitmotorene, som har "high density" støp Er det porete drittalu gidder ikke jeg heller å sveise det... blir bare frøs...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  16. #2063
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    54XX tilsats funker bra på de fleste støp, spesielt på moderne alumotorer ala hvitmotorene, som har "high density" støp Er det porete drittalu gidder ikke jeg heller å sveise det... blir bare frøs...
    Ja er aluen skikkeleg dårleg er det berre og gi opp

    Gjort ferdig tunellene i bakkant mot brannveggen i helga!Er litt arbeid igjen på den men det begynner og nærme seg no(dei svarte prikkane er støv)


    Fekk til fin overgang bak syns eg, var veldig skeptisk til korleis det skulle bliFått med den orginale stripa nedover og.



    Oversikt inni og under



    Detta er det som står igjen inni før tunellen er klar innvendig, då er det under bilen og stolplatene inni bilen som står igjen


    Gjort hjørna i brannveggen heilt ferdige og, var berre sliping av sveis og retting av kanten som sto igjen der.
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  17. Takk chbre takket for denne posten
  18. #2064
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Kjapt spørsmål, er det like dørhengsler på 242 og 244/245?
    Ja, og dei er ikkje dimensjonert for so store dørar som det er på 242 og derfor må dei ikkje skiftast.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  19. #2065
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Ja, og dei er ikkje dimensjonert for so store dørar som det er på 242 og derfor må dei ikkje skiftast.
    No var du litt uklar her
    Hengslene ER LIKE, men er IKKJE dimensjonert for 242 dører så dei må IKKJE skiftast?
    Sist endret av volvobrage; 07/06/14 kl 20:15
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  20. Takk ovlov86 takket for denne posten
  21. #2066
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Har laga fleire deler til giroverføringa på bilen i dagPrøver og ha alt klart til motoren skal i bilen igjen så eg kan lage til stag frå girstanga og fram til girkassa. Då kan eg få gire litt i bilen for første gang på tre år og
    Starter med to gamle bilder så deke skjønner kordan eg skal ha det



    Har laga til nye skiver med litt tjukkare kantOg borra og gjenga opp to M10 mutterar til M12. Gradene på skivene skal såklart vekk
    Grunne til at eg bruker M10 mutterar er at dei er mindre ein M12 og girstanga skal lagast til sånn at den blir skrudd over mutteren og dekker til den og blir jamn med den skiva



    Har fått dreia girstanga og, blei vanvittig fornøgd med den!!Dei kantane som er i kver ende var egentleg ikkje planlangt, men etter eg sveiva feil vei og måkte dreiestålet ein god millimeter inn måtte eg lage det til sånn Bra det ikkje var andre på jobb for då skreik eg høgt Men syns det blei fint, glad det blei sånn



    Kula ser enorm ut fordi den er holdt mykje nærmare ein spaken. Spaken med kula er no 230mm, får håpe det er passelegHeile stanga blir inni bilen. Dreia frå ein 30mm aluminiums aksling


    Spaken er ikkje heilt klar, skal gjengast i eine enden og borrast + gjengast inni andre enden.
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  22. Takk Larsgunnar takket for denne posten
  23. #2067
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Ser flott ut den
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  24. #2068
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    No var du litt uklar her
    Hengslene ER LIKE, men er IKKJE dimensjonert for 242 dører så dei må IKKJE skiftast?
    Nei, also det er like hengslar på 2-dørs og 4-dørs bilar so du kan godt skifta dei. Det eg meinte er at hengslane egentlig er litt for svake til dei store dørane på 242 so det burde vore andre, starkare hengslar på 242, men det er det ikkje. Viss du ska skifta hengslane ville eg tatt dei frå bakdørane på ein an 240, for dei har ofte ikkje blitt brukt so mykje
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  25. #2069
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Ser flott ut den
    Ja blei fornøgd med denTrur den skal elokserast i naturfarge og ledlagerplata blir svartSkivene og mutterane er rustfritt
    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Nei, also det er like hengslar på 2-dørs og 4-dørs bilar so du kan godt skifta dei. Det eg meinte er at hengslane egentlig er litt for svake til dei store dørane på 242 so det burde vore andre, starkare hengslar på 242, men det er det ikkje. Viss du ska skifta hengslane ville eg tatt dei frå bakdørane på ein an 240, for dei har ofte ikkje blitt brukt so mykje
    Okei, no skjønner eg litt meir Takker for svar
    Skal berre ha hengslene til testmontering av dører då mine er hos Torgeir for demontering og overflatebehandlingVil sjekka klaringane mot skjermane før eg sandblåser og pusser ned bilen for grunning.
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  26. #2070
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Gleder meg til å se den montert, høres ut som det kan bli veldig bra
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  27. #2071
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.933
    Antall takk

    Standard

    girspak ser meget bra ut, samme med resten av arbeidet du gjør
    du har grom 242, å en rød 960II. Jeg hater deg !!! :P

  28. #2072
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Gleder meg til å se den montert, høres ut som det kan bli veldig bra
    Satser på det!Trur giringa vil bli tight og fin og
    Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    girspak ser meget bra ut, samme med resten av arbeidet du gjør
    du har grom 242, å en rød 960II. Jeg hater deg !!! :P
    Hehe, takk trur eg?
    Kjekt at du syns det ser bra utDu er misunneleg på min 960 og eg på din, vi skulle vært raske og bytta bil når du kjøpte din

    Bestilt noken deler til bilen no etter feriepengane kom
    Alt av grenrørsdeler eg trenger for og bygge grenrør frå Norway exhaust + litt eksosdelerOgså ei rustfri Ferrita potte som skal stå på tvers bak på 242en frå Hansen Motorsport
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  29. Takk Larsgunnar takket for denne posten
  30. #2073
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Testa plata for AN gjennomføringa, den passa perfektMå berre borre opp dei to hola som er så eg får i M6 skrue og borre to ekstra hol



    Skjærte ut plater til tårnstaget rett før helga og bøgde til nederste delen


    Bøgde siste bøyen i skrustikka, det gjekk fint sida den ikkje skulle bøyast mykje.



    Har trua på at detta blir kultOrginale stag frå dempartårn til torpedovegg er på veg frå Beachee og.
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  31. Takk V90, Larsgunnar takket for denne posten
  32. #2074
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sveiste ferdig tårnstagplateneNo kan eg tegne opp siste delen av festeøyret og skjære ut dei og.



    Borra hol i catchtanken til returen til bensintanken og sveiste på toppenMangler festeøyre og dei to siste AN koblingane før den er klar.


    Så har eg fått fem startbitar til grenrøret i posten frå tosk/Mats på cylmo. Såg veldig bra ut og hadde fin passform!
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  33. Takk Kristian N takket for denne posten
  34. #2075
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Meget bra Flott arbeid som alltid her

    Ser ut til å bli bra de tårnstagplatene.
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

Side 83 av 123 FørstFørst ... 33 73 81 82 83 84 85 93 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Kmh: 80-mod 242 prosjekt
    By Kmh in forum 200 -serien
    Svar: 56
    Siste post: 16/09/15, 18:51
  2. prosjekt: stivere 240?!?!
    By Trangmyr in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 18
    Siste post: 14/04/11, 21:08
  3. 142 prosjekt
    By JørnM_940 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 19/02/10, 16:38

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •