Og et tips til alle som kjører KN filter som IKKE er laga spesifikt for turbo bruk, på en turbo... da kan dere like greit bare putte på ei melsikt, for å hindre fugl osv i å komme inn for KN filter funker ikke uten lydpulser "støy" av karakteren til innsugslyd... turbosus blri for høyfrekvent, og luftstrøminga for jamn til at de får gjort jobben sin, siden et KN filter i prinsippet bare er ei grovsil på en turbomotor, så er jeg ikke overrasket over at et knøttlite filter funker til en stor motor

. Skal dere ha KN filter so mer spesifikt laga for turbo, så gjett hva... det er papirfilter... men for all del KN er SUPERT på sugisene som de er laga for, og faktisk fungerer på, fløder like bra som montert på turbo, men dritten og finstøv blir "sparka" bort pga de vibrerende fibrene i filteret, slik det skal funke
Og her tror og mener jeg ikke.. jeg har snakka person til person med en av KN's folk, og det hjelper ikke å si at mange har brukt det lenge... for de har også sluppet inn slipepasta lenge også

Derfor bruker i alle fall jeg KN filter på sugiser der de funker, og heller endel større papairfilter på turbo

er det plass, gjerne et innsatsfilter fra en liten lastebil ala Volvo FL6 o.l., men det kommer seff an på hvor stor motor det er og hvor mye luft den krever... Folk får seff gjøre hva de vil, men jeg hadde ikke brukt rundt 100000 på en motor bare for at den skal slites fort grunnet et feil filter...