Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.424
Side 83 av 123 FørstFørst ... 33 73 81 82 83 84 85 93 ... SisteSiste
Viser resultater 2.051 til 2.075 av 3069

Tråd: Volvobrage's 242 prosjekt

Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Antall takk

Standard

Og et tips til alle som kjører KN filter som IKKE er laga spesifikt for turbo bruk, på en turbo... da kan dere like greit bare putte på ei melsikt, for å hindre fugl osv i å komme inn for KN filter funker ikke uten lydpulser "støy" av karakteren til innsugslyd... turbosus blri for høyfrekvent, og luftstrøminga for jamn til at de får gjort jobben sin, siden et KN filter i prinsippet bare er ei grovsil på en turbomotor, så er jeg ikke overrasket over at et knøttlite filter funker til en stor motor . Skal dere ha KN filter so mer spesifikt laga for turbo, så gjett hva... det er papirfilter... men for all del KN er SUPERT på sugisene som de er laga for, og faktisk fungerer på, fløder like bra som montert på turbo, men dritten og finstøv blir "sparka" bort pga de vibrerende fibrene i filteret, slik det skal funke

Og her tror og mener jeg ikke.. jeg har snakka person til person med en av KN's folk, og det hjelper ikke å si at mange har brukt det lenge... for de har også sluppet inn slipepasta lenge også Derfor bruker i alle fall jeg KN filter på sugiser der de funker, og heller endel større papairfilter på turbo er det plass, gjerne et innsatsfilter fra en liten lastebil ala Volvo FL6 o.l., men det kommer seff an på hvor stor motor det er og hvor mye luft den krever... Folk får seff gjøre hva de vil, men jeg hadde ikke brukt rundt 100000 på en motor bare for at den skal slites fort grunnet et feil filter...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Og et tips til alle som kjører KN filter som IKKE er laga spesifikt for turbo bruk, på en turbo... da kan dere like greit bare putte på ei melsikt, for å hindre fugl osv i å komme inn for KN filter funker ikke uten lydpulser "støy" av karakteren til innsugslyd... turbosus blri for høyfrekvent, og luftstrøminga for jamn til at de får gjort jobben sin, siden et KN filter i prinsippet bare er ei grovsil på en turbomotor, så er jeg ikke overrasket over at et knøttlite filter funker til en stor motor . Skal dere ha KN filter so mer spesifikt laga for turbo, så gjett hva... det er papirfilter... men for all del KN er SUPERT på sugisene som de er laga for, og faktisk fungerer på, fløder like bra som montert på turbo, men dritten og finstøv blir "sparka" bort pga de vibrerende fibrene i filteret, slik det skal funke

Og her tror og mener jeg ikke.. jeg har snakka person til person med en av KN's folk, og det hjelper ikke å si at mange har brukt det lenge... for de har også sluppet inn slipepasta lenge også Derfor bruker i alle fall jeg KN filter på sugiser der de funker, og heller endel større papairfilter på turbo er det plass, gjerne et innsatsfilter fra en liten lastebil ala Volvo FL6 o.l., men det kommer seff an på hvor stor motor det er og hvor mye luft den krever... Folk får seff gjøre hva de vil, men jeg hadde ikke brukt rundt 100000 på en motor bare for at den skal slites fort grunnet et feil filter...

I'm driving with
    AEM
    Dryflow filter (Men aner ikke hvordan det er. Bare at Mr. Stephan Papadakis brukte det på driftebila til teamet sitt før i væla)
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

Volvo 242 - 76 - Lekebil

Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

simpel engineering is easy to maintain, and it works

BCB.no
    Realcar.no

Registrerte brukere Thomas242 sin avatar
    Medlem siden
    23. mars 2010
    Sted
    Bærum
    Antall takk

Standard

Jeg kjører med en brukt kondom jeg har stukket hull på. Det er vel i henhold til Andøy-standard??
    Volvo 242 '82

4. Takk Jonas Soldal, Gunden takket for denne posten
    Registrerte brukere Kristian N sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2012
    Sted
    Jessheim, Norway
    Antall takk

Standard

At det lukter grilla reker og gammal moro når en åpner panseret hørtes spennende ut:P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Thomas242 Vis post
    Jeg kjører med en brukt kondom jeg har stukket hull på. Det er vel i henhold til Andøy-standard??
    Snærken på tuppen er vel så seig at det meste av støv, småstein, iguana og halvstor ørn blir sittende fast?
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

7. Takk Thomas242 takket for denne posten
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

Filteret eg har bestilt er til V70 II 2,4l turboSå satser på det funker bra!!
    Sitat Opprinnelig postet av Thomas242 Vis post
    Sitat Opprinnelig postet av Kristian N Vis post
    At det lukter grilla reker og gammal moro når en åpner panseret hørtes spennende ut:P

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Sitat Opprinnelig postet av turb00le Vis post
    Snærken på tuppen er vel så seig at det meste av støv, småstein, iguana og halvstor ørn blir sittende fast?
    Hehe, mykje gullkorn her no! Satser på vanleg KN filter istedenfor brukt dong

Liten update berre, skal ikkje heim i helga så det blir ikkje gjort noke særleg med bilen. Satser på meir karosseriarbeid neste helg!
    Har skjært ut ei ny plate til bagasjerommet, den som er skrudd over bensintankenMed hol til AN gjennomføringar. Retur frå catchtank til tank, tur frå tank til catchtank, lufting frå tank og ein ekstraSkjært i 6mm aluminium så den er solid og fin
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

Kjapt spørsmål, er det like dørhengsler på 242 og 244/245?
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

Liten update
    Sveist ferdig bunnen på catchtanken.

Og sveist på AN koblingane i fronten

Sånn blei den endelege plasseringa av røyra.

Også ein liten sjeldenhet eg må legge ut bilder avSveiste igjen eit hol i kver kollektor etter gassdyser i eit B204FT innsug for ein kompis.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Antall takk

Standard

Har sagt det før, og sier det gjerne igjen. Du er en kunstner med den tigen
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Antall takk

Standard

Brage, når su sveiser støpte materialer (innsug og slikt) hvilket tilsats materiale bruker du da ?
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Har sagt det før, og sier det gjerne igjen. Du er en kunstner med den tigen
    Igjen takk for det, heheKjekt og høyre!
    Sitat Opprinnelig postet av kimove Vis post
    Brage, når su sveiser støpte materialer (innsug og slikt) hvilket tilsats materiale bruker du da ?
    Bruker vanleg tilsettHar ikkje noke problem med det med apparatet mitt med mindre det er skikkeleg dritt aluminium..Og då gidder eg ikkje sveise det

14. Takk Njål Nilssen takket for denne posten
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Antall takk

Standard

54XX tilsats funker bra på de fleste støp, spesielt på moderne alumotorer ala hvitmotorene, som har "high density" støp Er det porete drittalu gidder ikke jeg heller å sveise det... blir bare frøs...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

54XX tilsats funker bra på de fleste støp, spesielt på moderne alumotorer ala hvitmotorene, som har "high density" støp Er det porete drittalu gidder ikke jeg heller å sveise det... blir bare frøs...
    Ja er aluen skikkeleg dårleg er det berre og gi opp

Gjort ferdig tunellene i bakkant mot brannveggen i helga!Er litt arbeid igjen på den men det begynner og nærme seg no(dei svarte prikkane er støv)

Fekk til fin overgang bak syns eg, var veldig skeptisk til korleis det skulle bliFått med den orginale stripa nedover og.

Oversikt inni og under

Detta er det som står igjen inni før tunellen er klar innvendig, då er det under bilen og stolplatene inni bilen som står igjen

Gjort hjørna i brannveggen heilt ferdige og, var berre sliping av sveis og retting av kanten som sto igjen der.

17. Takk chbre takket for denne posten
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Kjapt spørsmål, er det like dørhengsler på 242 og 244/245?
    Ja, og dei er ikkje dimensjonert for so store dørar som det er på 242 og derfor må dei ikkje skiftast.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Ja, og dei er ikkje dimensjonert for so store dørar som det er på 242 og derfor må dei ikkje skiftast.
    No var du litt uklar her
    Hengslene ER LIKE, men er IKKJE dimensjonert for 242 dører så dei må IKKJE skiftast?
    Sist endret av volvobrage; 07/06/14 kl 20:15

20. Takk ovlov86 takket for denne posten
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

Har laga fleire deler til giroverføringa på bilen i dagPrøver og ha alt klart til motoren skal i bilen igjen så eg kan lage til stag frå girstanga og fram til girkassa. Då kan eg få gire litt i bilen for første gang på tre år og
    Starter med to gamle bilder så deke skjønner kordan eg skal ha det

Har laga til nye skiver med litt tjukkare kantOg borra og gjenga opp to M10 mutterar til M12. Gradene på skivene skal såklart vekk
    Grunne til at eg bruker M10 mutterar er at dei er mindre ein M12 og girstanga skal lagast til sånn at den blir skrudd over mutteren og dekker til den og blir jamn med den skiva

Har fått dreia girstanga og, blei vanvittig fornøgd med den!!Dei kantane som er i kver ende var egentleg ikkje planlangt, men etter eg sveiva feil vei og måkte dreiestålet ein god millimeter inn måtte eg lage det til sånn Bra det ikkje var andre på jobb for då skreik eg høgt Men syns det blei fint, glad det blei sånn

Kula ser enorm ut fordi den er holdt mykje nærmare ein spaken. Spaken med kula er no 230mm, får håpe det er passelegHeile stanga blir inni bilen. Dreia frå ein 30mm aluminiums aksling

Spaken er ikkje heilt klar, skal gjengast i eine enden og borrast + gjengast inni andre enden.

22. Takk Larsgunnar takket for denne posten
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Antall takk

Standard

Ser flott ut den

Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    No var du litt uklar her
    Hengslene ER LIKE, men er IKKJE dimensjonert for 242 dører så dei må IKKJE skiftast?
    Nei, also det er like hengslar på 2-dørs og 4-dørs bilar so du kan godt skifta dei. Det eg meinte er at hengslane egentlig er litt for svake til dei store dørane på 242 so det burde vore andre, starkare hengslar på 242, men det er det ikkje. Viss du ska skifta hengslane ville eg tatt dei frå bakdørane på ein an 240, for dei har ofte ikkje blitt brukt so mykje
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

Ser flott ut den
    Ja blei fornøgd med denTrur den skal elokserast i naturfarge og ledlagerplata blir svartSkivene og mutterane er rustfritt
    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Nei, also det er like hengslar på 2-dørs og 4-dørs bilar so du kan godt skifta dei. Det eg meinte er at hengslane egentlig er litt for svake til dei store dørane på 242 so det burde vore andre, starkare hengslar på 242, men det er det ikkje. Viss du ska skifta hengslane ville eg tatt dei frå bakdørane på ein an 240, for dei har ofte ikkje blitt brukt so mykje
    Okei, no skjønner eg litt meir Takker for svar
    Skal berre ha hengslene til testmontering av dører då mine er hos Torgeir for demontering og overflatebehandlingVil sjekka klaringane mot skjermane før eg sandblåser og pusser ned bilen for grunning.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Antall takk

Standard

Gleder meg til å se den montert, høres ut som det kan bli veldig bra

SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

girspak ser meget bra ut, samme med resten av arbeidet du gjør
    du har grom 242, å en rød 960II. Jeg hater deg !!! :P

volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

Gleder meg til å se den montert, høres ut som det kan bli veldig bra
    Satser på det!Trur giringa vil bli tight og fin og
    Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    girspak ser meget bra ut, samme med resten av arbeidet du gjør
    du har grom 242, å en rød 960II. Jeg hater deg !!! :P
    Hehe, takk trur eg?
    Kjekt at du syns det ser bra utDu er misunneleg på min 960 og eg på din, vi skulle vært raske og bytta bil når du kjøpte din

Bestilt noken deler til bilen no etter feriepengane kom
    Alt av grenrørsdeler eg trenger for og bygge grenrør frå Norway exhaust + litt eksosdelerOgså ei rustfri Ferrita potte som skal stå på tvers bak på 242en frå Hansen Motorsport

29. Takk Larsgunnar takket for denne posten
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

Testa plata for AN gjennomføringa, den passa perfektMå berre borre opp dei to hola som er så eg får i M6 skrue og borre to ekstra hol

Skjærte ut plater til tårnstaget rett før helga og bøgde til nederste delen

Bøgde siste bøyen i skrustikka, det gjekk fint sida den ikkje skulle bøyast mykje.

Har trua på at detta blir kultOrginale stag frå dempartårn til torpedovegg er på veg frå Beachee og.

31. Takk V90, Larsgunnar takket for denne posten
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

Sveiste ferdig tårnstagplateneNo kan eg tegne opp siste delen av festeøyret og skjære ut dei og.

Borra hol i catchtanken til returen til bensintanken og sveiste på toppenMangler festeøyre og dei to siste AN koblingane før den er klar.

Så har eg fått fem startbitar til grenrøret i posten frå tosk/Mats på cylmo. Såg veldig bra ut og hadde fin passform!

33. Takk Kristian N takket for denne posten
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Antall takk

Standard

Meget bra Flott arbeid som alltid her

Ser ut til å bli bra de tårnstagplatene.

Side 83 av 123 FørstFørst ... 33 73 81 82 83 84 85 93 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Kmh: 80-mod 242 prosjekt
    By Kmh in forum 200 -serien
    Svar: 56
    Siste post: 16/09/15, 18:51
  2. prosjekt: stivere 240?!?!
    By Trangmyr in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 18
    Siste post: 14/04/11, 21:08
  3. 142 prosjekt
    By JørnM_940 in forum 100 / 200 -serien