Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  216
Side 36 av 77 FørstFørst ... 26 34 35 36 37 38 46 ... SisteSiste
Viser resultater 876 til 900 av 1923

Tråd: Datasprut tråden!!

  1. #876
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Flyfaen var å justerte motoren der :-)
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  2. #877
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. feb. 2012
    Sted
    Møre og Romsdal
    Innlegg
    28
    Antall takk

    Standard

    heihei, sliter med å få start på rødblokka, noen som har map til haltech platinum sport 1000? kjører motronic 60-2+1 home. sekvensielt med direct spark
    ( ) 1986 Volvo 740 TIC
    (x) 1988 Volvo 740 GL B230F

  3. #878
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av v790 Vis post
    Noen som har erfaring med tuning hos RRmotor www.rrmotor.no?
    Gutta er nok kompetent nok de, om du ikke vil mappe selv Jeg leide benken der og mappa selv, 5000,- for en hel arbeidsdag. Hyggelige folk, med humor
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  4. #879
    Registrerte brukere Rocket sin avatar
    Medlem siden
    25. juni 2010
    Innlegg
    134
    Antall takk

    Standard

    Er det noen som vet om et program der an kan teine koblingskjema til megasquirt?

    Har kommet til skade for å kjøpe meg ett brukt ms2 v3.0 med påbygget tomgangsregulator modul, bankesensor modul og ekstra coildriver.
    Hadde hvert greit å hatt ett skjema med alt dette på.

    Er det noen standard for hvordan dette greine skal kobles? Har hvert gjennom ymse skjemaer på nettet nå. Men det er jo stor forskjell på både farger og koblingspukter på de forskjellige skjemaene
    ingen av dem har samme garge komboer som det lednngsnettet jeg har...
    Sist endret av Rocket; 21/02/14 kl 19:39

  5. #880
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Hmm, nå har jeg et merkelig problem. b230 16v turbo med autronic smc. Har fungert smertefritt fram til for ei uke siden, da hadde den stått noen dager, jeg skulle bruke den og da ville den ikke starte, tente bare littegranne. Fylte på 20l bensin og litt kondensfjerner. Fått den inn i varmt verksted, fått kinna til den starter og går på tomgang, men bare jeg er nær gassen fjusker den og stopper, er gnist på alle plugger, tikker i alle dyser, og det kommer bensin til railen.

    Noen som har vært bort noe av det samme?

    Turtall fra veiv, kam ser bra ut, temperaturer, mapsensor osv ser også ut til å fungere, tenker da når data er koblet på.

  6. #881
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Vakumslangen til mapsensor, bensinpumpe, evt lambda som tuller.?
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  7. #882
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ola Moen Vis post
    Vakumslangen til mapsensor, bensinpumpe, evt lambda som tuller.?
    Slangen ser hel ut, bensinpumpa går, har tatt av inn på railen og sjekka at det kommer. Kjører closed loop.

  8. #883
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Kalibrert lambda på nytt da?
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  9. #884
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ola Moen Vis post
    Kalibrert lambda på nytt da?
    Ikke nå, men den har ingen innvirkning på gangen. Kanskje jeg sa feil ang CL, men den har ingenting med sprutet å gjøre. Når jeg fikk den til å gå i dag var lambda verdien på 13.8 på varm motor på tomang,

  10. #885
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Ja, handla nye plugger etter jobb i dag, blei litt bedre, fjuska ved belastning, fikk tak i en coil og det var det som skulle til Godt det er så enkelt noen ganger


    Sendt fra min Thaifon

  11. #886
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Noen som har tips til hvorfor jeg har et forbruk av tennmoduler? De står montert på alubraketter ved luftfilteret, er mer kjøling der kontra det er org...

  12. #887
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av OlaBoy Vis post
    Noen som har tips til hvorfor jeg har et forbruk av tennmoduler? De står montert på alubraketter ved luftfilteret, er mer kjøling der kontra det er org...
    Biltema sine ? og bruker du den "pastaen" som følger med ? Er flaten som alubraketten ligger ann mot plan eller henger den på halv åtte?
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  13. #888
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kimove Vis post
    Biltema sine ? og bruker du den "pastaen" som følger med ? Er flaten som alubraketten ligger ann mot plan eller henger den på halv åtte?
    Biltema sine ja, bruker pastaen, montert på de originale alubrakettene som igjen er montert på ei aluplate... Står skrudd fast.

  14. #889
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Kjøp skikkelig vare da, og se hva som skjer da. Samme med alle som kjøper kinadritt å klager på at det ikke funker. Biltema er og blir dårlig kvalitet.
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  15. #890
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Kjøp skikkelig vare da, og se hva som skjer da. Samme med alle som kjøper kinadritt å klager på at det ikke funker. Biltema er og blir dårlig kvalitet.
    Får prøve det, litt kostnadsforskjell men


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  16. #891
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Det er ikke sånne ting man sparer penger på.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  17. Takk Njål Nilssen takket for denne posten
  18. #892
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Noen som har en god løsning på å gjøre om 0-12 volt signal til 0-5 volt?

  19. #893
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    En spenningsdeler skal kunne klare å hjelpe deg med det

  20. #894

    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    758
    Antall takk

    Standard

    Nokon som har nokon tips til disse mappa?
    Har problem med tenningsbank under 100 kpa under pådrag, sjå dei merka cellene. Har prøvd med mindre fortenning ned mot 20 grader, og feitare blanding utan at det hjalp.



    Oppsett:
    volvo B5204T3 original motor 8,4:1 komp, innsug frå nyere v70,
    org 16t turbo og grenrør,
    Nira i7 motorstyring.


    Sent fra min LT25i via Tapatalk
    Sist endret av skjarlie; 12/05/14 kl 18:44

  21. #895
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Vil det ikke bli værre med feitere blanding?


    Sendt fra min Thaifon

  22. #896
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Nope, mer bensin kjøler mer og brenner saktere, og motvirker derfor tenningsbank.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  23. #897
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Nope, mer bensin kjøler mer og brenner saktere, og motvirker derfor tenningsbank.
    Kjøler jo, men det brenner vell fortere? Ska man magre ut for økonomi må man vell kjøre hardere tenning for å følge opp?

  24. #898
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av skjarlie Vis post
    Nokon som har nokon tips til disse mappa?
    Har problem med tenningsbank under 100 kpa under pådrag, sjå dei merka cellene. Har prøvd med mindre fortenning ned mot 20 grader, og feitare blanding utan at det hjalp.



    Oppsett:
    volvo B5204T3 original motor 8,4:1 komp, innsug frå nyere v70,
    org 16t turbo og grenrør,
    Nira i7 motorstyring.


    Sent fra min LT25i via Tapatalk
    Jeg har ikke erfaring med å mappe akkurat den typen motor du har. Men på generell basis på en 4v motor så hadde du nok for mye tennig selv når prøvde senke den. Tenningsmappen ser mest av alt ut til å passe en veldig gammeldags 2v motor med lav komp og dårlig forbrenningskammer.
    Selv om du ikke nødvendigvis har tenningsbank andre plasser betyr det ikke at du ikke har for mye tenning.
    På en 4v motor er det ofte lengre mellom hva som er passelig tenning og hva som banker enn på en med 2v.
    Selv om det ikke banker så utsettes rådene for ekstrem belastning, du taper effekt og bruker unødvendig mye bensin.
    Til sammenligning brukte jeg til utgangspungt på en 20 år gammel 4v bmw motor med litt høyere komp ca 28 grader som maks på atmosfæretrykk, og ca 35 på lavere belastning.
    Tok utgangspungt fra en orginal tabell til den typen motor.

    Edit: Om du magrer eller feiter blandingen veldig kan du kanskje få treg nok forbrenning slik at maks forbrenningstrykk ikke kommer så alt for tidlig. Snakker da om AFR ca 11-10 eller 16-17,5.
    Så nå også at tenning på laveste belastning ikke ser så ille ut som utgangspungt. Men der kan man faktisk tillate seg alt for tidlig tenning for å få bedre motorbrems, uten at råder eller annet overbelastes.
    Sist endret av Truckdriver; 15/05/14 kl 23:30
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  25. #899

    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    758
    Antall takk

    Standard

    Takk for godt svar Har søkt etter andre T5 tenningsmap, fant endeleg eit på turbobricks no, og eit frå T6. Desse hadde ein god del lavare fortenning jamt over, liknande det du brukte på nemte BMW motor.
    Så då er det vel berre å justere og prøve

  26. Takk Truckdriver takket for denne posten
  27. #900
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. juli 2012
    Innlegg
    49
    Antall takk

    Standard

    Nåken som veit kos da fungere og kjøra 2 bensinsystem? Ett med vanlig bensin og ett med e85 og få da te og gå frå bensin te e85 når den pasere et vist ladetrykk?

Side 36 av 77 FørstFørst ... 26 34 35 36 37 38 46 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •