Flyfaen var å justerte motoren der :-)
Flyfaen var å justerte motoren der :-)
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
heihei, sliter med å få start på rødblokka, noen som har map til haltech platinum sport 1000? kjører motronic 60-2+1 home. sekvensielt med direct spark![]()
( ) 1986 Volvo 740 TIC
(x) 1988 Volvo 740 GL B230F
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Er det noen som vet om et program der an kan teine koblingskjema til megasquirt?
Har kommet til skade for å kjøpe meg ett brukt ms2 v3.0 med påbygget tomgangsregulator modul, bankesensor modul og ekstra coildriver.
Hadde hvert greit å hatt ett skjema med alt dette på.
Er det noen standard for hvordan dette greine skal kobles? Har hvert gjennom ymse skjemaer på nettet nå. Men det er jo stor forskjell på både farger og koblingspukter på de forskjellige skjemaene
ingen av dem har samme garge komboer som det lednngsnettet jeg har...
Sist endret av Rocket; 21/02/14 kl 19:39
Hmm, nå har jeg et merkelig problem. b230 16v turbo med autronic smc. Har fungert smertefritt fram til for ei uke siden, da hadde den stått noen dager, jeg skulle bruke den og da ville den ikke starte, tente bare littegranne. Fylte på 20l bensin og litt kondensfjerner. Fått den inn i varmt verksted, fått kinna til den starter og går på tomgang, men bare jeg er nær gassen fjusker den og stopper, er gnist på alle plugger, tikker i alle dyser, og det kommer bensin til railen.
Noen som har vært bort noe av det samme?
Turtall fra veiv, kam ser bra ut, temperaturer, mapsensor osv ser også ut til å fungere, tenker da når data er koblet på.
Vakumslangen til mapsensor, bensinpumpe, evt lambda som tuller.?
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Kalibrert lambda på nytt da?
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Ja, handla nye plugger etter jobb i dag, blei litt bedre, fjuska ved belastning, fikk tak i en coil og det var det som skulle tilGodt det er så enkelt noen ganger
Sendt fra min Thaifon
Noen som har tips til hvorfor jeg har et forbruk av tennmoduler? De står montert på alubraketter ved luftfilteret, er mer kjøling der kontra det er org...
Teori e når man veit allt og ingenting funger.
Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
Å me dette så førenes teori og praksis.
Ingenting funger og ingen veit kofør.
Kjøp skikkelig vare da, og se hva som skjer da. Samme med alle som kjøper kinadritt å klager på at det ikke funker. Biltema er og blir dårlig kvalitet.
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Det er ikke sånne ting man sparer penger på.
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Nokon som har nokon tips til disse mappa?
Har problem med tenningsbank under 100 kpa under pådrag, sjå dei merka cellene. Har prøvd med mindre fortenning ned mot 20 grader, og feitare blanding utan at det hjalp.
Oppsett:
volvo B5204T3 original motor 8,4:1 komp, innsug frå nyere v70,
org 16t turbo og grenrør,
Nira i7 motorstyring.
Sent fra min LT25i via Tapatalk
Sist endret av skjarlie; 12/05/14 kl 18:44
Vil det ikke bli værre med feitere blanding?
Sendt fra min Thaifon
Nope, mer bensin kjøler mer og brenner saktere, og motvirker derfor tenningsbank.
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
Jeg har ikke erfaring med å mappe akkurat den typen motor du har. Men på generell basis på en 4v motor så hadde du nok for mye tennig selv når prøvde senke den. Tenningsmappen ser mest av alt ut til å passe en veldig gammeldags 2v motor med lav komp og dårlig forbrenningskammer.
Selv om du ikke nødvendigvis har tenningsbank andre plasser betyr det ikke at du ikke har for mye tenning.
På en 4v motor er det ofte lengre mellom hva som er passelig tenning og hva som banker enn på en med 2v.
Selv om det ikke banker så utsettes rådene for ekstrem belastning, du taper effekt og bruker unødvendig mye bensin.
Til sammenligning brukte jeg til utgangspungt på en 20 år gammel 4v bmw motor med litt høyere komp ca 28 grader som maks på atmosfæretrykk, og ca 35 på lavere belastning.
Tok utgangspungt fra en orginal tabell til den typen motor.
Edit: Om du magrer eller feiter blandingen veldig kan du kanskje få treg nok forbrenning slik at maks forbrenningstrykk ikke kommer så alt for tidlig. Snakker da om AFR ca 11-10 eller 16-17,5.
Så nå også at tenning på laveste belastning ikke ser så ille ut som utgangspungt. Men der kan man faktisk tillate seg alt for tidlig tenning for å få bedre motorbrems, uten at råder eller annet overbelastes.
Sist endret av Truckdriver; 15/05/14 kl 23:30
- 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018
Takk for godt svarHar søkt etter andre T5 tenningsmap, fant endeleg eit på turbobricks no, og eit frå T6. Desse hadde ein god del lavare fortenning jamt over, liknande det du brukte på nemte BMW motor.
Så då er det vel berre å justere og prøve![]()
Nåken som veit kos da fungere og kjøra 2 bensinsystem? Ett med vanlig bensin og ett med e85 og få da te og gå frå bensin te e85 når den pasere et vist ladetrykk?![]()