Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  103
Side 11 av 12 FørstFørst ... 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 251 til 275 av 286

Tråd: R_ekle Volvo 242 80mod.

  1. #251
    Registrerte brukere Lars R sin avatar
    Medlem siden
    11. juni 2010
    Sted
    Dombås, Oppland
    Innlegg
    1.252
    Antall takk

    Standard

    gjennomført! hvordan blir det med rutet iom at den er taksenka?

  2. #252
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2011
    Sted
    Åsen
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Fy faen så rå den blir! Første Volvoen eg har sett som faktisk kler taksenking og ser bra ut med det

    Men den trenger sideskjørt, er det planen og sette på?
    har vært snakk om sideskjørt ja, så kan hende det kommer..


    Sitat Opprinnelig postet av Lars Ola Rindseter Vis post
    gjennomført! hvordan blir det med rutet iom at den er taksenka?
    brukte standar frontrute.. den bare går lenger ned mot vinduspusseren, kan nok hende må til noe modifisering med vinduspusseren for å få den til.
    ellers er det brukt 3mm plexi på sidene og 4mm i bakruten.

  3. #253
    Registrerte brukere oar83 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Ørsta
    Innlegg
    1.538
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SEVALD Vis post
    Trenger ikke sideskjørt, men en mindre frontfanger Smak å behag... tøft prosjekt.
    Fangaren er finfin som orginal, men den ekstra leppa kan enn spare seg for.

    Stilig prosjekt, synd det ikkje blir skilt på denne...

  4. #254
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.933
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av R_ekle Vis post
    brukte standar frontrute.. den bare går lenger ned mot vinduspusseren, kan nok hende må til noe modifisering med vinduspusseren for å få den til.
    ellers er det brukt 3mm plexi på sidene og 4mm i bakruten.
    Standard rute til 960? Om den kommer litt for langt ned mtp at du muligens må modde viskersystemet, hva med å bruke 940 frontrute? Den er jo lik 960 sin, bare at den ikke går like langt ned. Det kunne kanskje passet bra på denne som er taksenka?

  5. #255
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2011
    Sted
    Åsen
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    da nærmer sommern seg igjen, ut på luftetur idag


  6. Takk Jan-Einar Jenssen, ovlov86, Holck takket for denne posten
  7. #256
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    porno!
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  8. #257
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.628
    Antall takk

    Standard

    Bilen er fantastisk rå!
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  9. #258
    Registrerte brukere Tc-Racing sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Namsos
    Innlegg
    585
    Antall takk

    Standard

    Vannvitig feit den 242n! Kommi nå lenger på 962n?

    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=171
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=171

    long roof racing.
    2,7liter 16v, gt35 turbo tko600+++

  10. #259
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    må bare spørre...

    Er det 962n... eller 242n... som er "Gullprosjekt" her...?

  11. #260
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. sep. 2013
    Innlegg
    142
    Antall takk

    Standard

    Er luftsenkinga så bra at det er verdt alt bryet å penga for å få det til på en 240. Lysten på det samma sjøl men veldig usikker på om det faktisker verdt det. hva syntes du?

  12. #261
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2011
    Sted
    Åsen
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 164 Vis post
    Er luftsenkinga så bra at det er verdt alt bryet å penga for å få det til på en 240. Lysten på det samma sjøl men veldig usikker på om det faktisker verdt det. hva syntes du?
    for min del og på denne bilen så syns jeg det var verdt det. ja det koster penger og en go del tid på å få det sammen det gjør det, men når hadde lagt så mye tid og penger i den fra før så ble det ikke så veldig synlig på totalen.
    Hadde jo en plan med bilen fra starten og der var et punkt at den skulle være LAV og kjørbar (vansklig kombo men), hadde ønsket høyde på den med vanlige fjærer (kappet) men da var jo klaringen så liten overalt at å kjøre med den var begrenset. Når hadde den med til ACR i 2012 så ble den jo hevet for å kjøre ditt, da var den ALT for høy for min del, men for å kjøre å ha en "normal" kjøretur så måtte man nesten ha den høyden på den da.



    slik var høyden ACR 2012


    dette var jeg da ikke helt fornøyd med for den skulle være LAV, så for å oppfylle det å samtidig ha mulighet til å kjøre med den som normalt uten at man setter seg fast på 2 småstener som ligger i veien så ble det luftfjæring. Så når er ute å kjører med nå så brukes hev og senk aktivt.

    men så kan si det igjen at hvis skulle hatt det på en bruksbil eller en bil du bruker mye så har jeg nok ikke valgt luftfjæring.. for det er jo en del med pris, montering og bruk, sitter jo med kontroll som justerer ventilen bare, har ikke noe elektronisk nivåhøyder. såklart kan man skaffe seg det, men når ikke bruker den mer så blir det ikke koster på det. Er ikke billig de eller hvis man skal ha noe skikkelig.

    så konklusjon min vil være at på bruksbiler så har jeg ikke valgt det, men på en bil som du vil ha spesiell og ikke som resten av bilene i gata og ønsker å ha en lav bil så er det bare å kjøre på :P men det koster og er ikke det kjappeste å montere da

  13. #262
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. sep. 2013
    Innlegg
    142
    Antall takk

    Standard

    Å ha muligheten til lå kunne senke/ heve så mye du vil, når du vil må vere fantastisk. Spesielt når en bor slike plasser som meg selv bor. Svære hull å høye humper overalt så blir det nesten som en ekstremsport å kjøre lav bil her. Og lave biler liker vi jo Har en bmw e46 (ikke drep meg nå plis) som er noe lav, å gruer meg like mye hver gang eg skal ut å kjøre den siden den subber nedi 100 ganger på 5 km :( Men blir å kappe fjæra på 240 først å se hvordan den blir å kjøre her.
    Hvor mye måtte du ut med totalt for baggsa forresten?

  14. #263
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2011
    Sted
    Åsen
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 164 Vis post
    Å ha muligheten til lå kunne senke/ heve så mye du vil, når du vil må vere fantastisk. Spesielt når en bor slike plasser som meg selv bor. Svære hull å høye humper overalt så blir det nesten som en ekstremsport å kjøre lav bil her. Og lave biler liker vi jo Har en bmw e46 (ikke drep meg nå plis) som er noe lav, å gruer meg like mye hver gang eg skal ut å kjøre den siden den subber nedi 100 ganger på 5 km :( Men blir å kappe fjæra på 240 først å se hvordan den blir å kjøre her.
    Hvor mye måtte du ut med totalt for baggsa forresten?
    høres ut som kjent problem med veiene ja :P skal ikke ta noe liv for at kjører annet enn volvo, kjører selv mercedes cls (godt senket den og) :P

    mener betalte 14 for kitet i første omgang, men så ble det oppgradering av kompressoren på 4 lapper, åså ble det noen kroner i dreiing av ny toppbolter til fjærbeina fram.

  15. #264
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. sep. 2013
    Innlegg
    142
    Antall takk

    Standard

    skulle bodd i tyskland uten bakker og strøkne veier ja har sett på air lift company sine universal sett. mener de var litt rimeligere og virker som kvaliteten er god der og. får se hva lommeboka sier iløpet av sommeren

  16. #265
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2011
    Sted
    Åsen
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    da står bilen i trondheim spektrum på Moldestuket sitt Show`n Shine utstilling.


  17. Takk V90, Oddwar, Daniel.B, ovlov86, volvobrage, Arne94, Even, Ola Hagen takket for denne posten
  18. #266
    E.Winjum sin avatar
    Medlem siden
    22. mars 2011
    Sted
    Nes i Akershus
    Innlegg
    1.368
    Antall takk

    Standard

    Nydelig!
    Emil Winjum
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem



    Mitt prosjekt:
    1995 Volvo 945 Polar Diesel

  19. #267
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.628
    Antall takk

    Standard

    Stilig, håper du stikker av med ein premie eller to!
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  20. #268
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2011
    Sted
    Åsen
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    Skal nok godt gjøres i det Amcar miljøet der :P sinnsykt mye bra biler der, så konkurransen er hard om de pokalene.

  21. #269
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2011
    Sted
    Åsen
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    fikset opp litt småting..

    skiftet tetningslistene til rutene fram og montert sorte handtak (ble gjort til forrige helg)




    fikk pakke fra jørgenrud idag

    nye senteremblem, 2 som ikke har vært helt strøkne på bilen tidligere




    klistermerker






  22. Takk ovlov86, V90, volvobrage takket for denne posten
  23. #270
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.628
    Antall takk

    Standard

    Drit kult med orginal klistremerker på denna bilen!
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  24. #271
    Registrerte brukere Tc-Racing sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Namsos
    Innlegg
    585
    Antall takk

    Standard

    Strøkent! Har blitt helt rå den biln her

    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=171
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=171

    long roof racing.
    2,7liter 16v, gt35 turbo tko600+++

  25. #272
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2011
    Sted
    Åsen
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    takk takk

    har ikke funnet klistermerkene til motorrommet enda, så hvis noen har tips til dem så har det vært topp

    Var på Volvoklubben Trøndelag sitt treff idag og ble beste 200 Serie


  26. #273
    Registrerte brukere Tc-Racing sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Namsos
    Innlegg
    585
    Antall takk
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=171

    long roof racing.
    2,7liter 16v, gt35 turbo tko600+++

  27. #274
    Registrerte brukere Lars R sin avatar
    Medlem siden
    11. juni 2010
    Sted
    Dombås, Oppland
    Innlegg
    1.252
    Antall takk

    Standard

    Gratulere med prisen!
    Gå på davebarton.com, han har mye klistermerker

  28. #275
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2011
    Sted
    Åsen
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    Gratulere med pris til deg åja Lars R, pen bil

    Se der ja, nå blir det klistermerker

Side 11 av 12 FørstFørst ... 9 10 11 12 SisteSiste

Lignende tråder

  1. S: Volvo 244 GLE/GLT 80mod Prosjekt, 2000kr
    By skotterud in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 3
    Siste post: 10/03/11, 22:00
  2. Volvo 244 GLT 80mod
    By Turbotony in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 10
    Siste post: 06/03/11, 20:54
  3. Spesiell Volvo 245 -80mod selges
    By RogerK in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 1
    Siste post: 12/09/10, 20:03

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •