Når det står venstre, høyre mener de vel at det passer på begge sider.. Men klart, jeg der jo hvor misvisende det er og hvor lett det er å misforstå.
Når det står venstre, høyre mener de vel at det passer på begge sider.. Men klart, jeg der jo hvor misvisende det er og hvor lett det er å misforstå.
Har diagnoseutstyr for:
1996-1999 Volvo
1996-2015 Peugeot, Citroen, Toyota
1996-2015 VW, AUDI,SKODA, SEAT
Volvo 850 HUGGES! MYE bra deler!
Bestilte også "sett" fra skruvat.. fikk 1 stk.. klagde til dem. De sa det kunne være litt utydelig.. hadde ikke tid til å returnere. Et verksted hadde ødelagt gjengene i navet da dem skiftet noe i forstillingen med å skru bolten skjev med luftverktøy.
Da har jeg kjøpt hjulager på biltema så får se hvor langt det går
Sent fra min LG-P880 via Tapatalk
2007 volvo V70 2,4 126hk http://bildr.no/view/1115825
Fungerer nok fint det,. Pass på å montere med riktig moment + grader!!!! Ellers vil det ryke mye fortere..
Har diagnoseutstyr for:
1996-1999 Volvo
1996-2015 Peugeot, Citroen, Toyota
1996-2015 VW, AUDI,SKODA, SEAT
Volvo 850 HUGGES! MYE bra deler!
Moment= alt en makter ( fått beskjed av jordkjend)
Grader?
Sent fra min LG-P880 via Tapatalk
2007 volvo V70 2,4 126hk http://bildr.no/view/1115825
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
FunkyMonkey.no
VCCN på Instagram <-- trykke
dette var da viktig på eldre biler da de hadde rullelager/nållager der når du monterte de så satte du spennet på lageret, menst på pa2 chassi er det vanlig lukket kulelager der boltene kun fester lagerhuset til navet.
skru til det du klarer med vanlig verktøy, du klarer ikke å stramme det for mye med mindre du tar av hele navet og setter det i en skrustikke.
Volvo xc70 2013 D5 Inscription
Er ganske vanlig å ta av hele navet og sette det i ei skrustikke... eneste måten man kommer skikkelig til på baksida av navet, samt får banka ut det gamle lageret, vaska godt og fjerna drit (<----viktig) og satt inn det nye. Er ikke veldig fan av å banke det nye lageret inn, mens spindelen sitter på bilen og du banker rett på drivknutene.
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
FunkyMonkey.no
VCCN på Instagram <-- trykke
man kan og skru i hjul bolt igjen og legge noe massivt bak der hvor bolten kommer ut ibakant så presser man hele hjullagret ut
hvor lang tid bruker dere på å bytte hjullager? fra når man løfter opp bilen på bukk ol.
2007 volvo V70 2,4 126hk http://bildr.no/view/1115825
Jeg skrudde av hele spindelen. Egentlig en ganske enkel jobb. Husker ikke hvor lang tid jeg brukte. Dette var i fjor, og nå begynner det ene lageret å gå til helvete allerede. (Biltema)
V70 2.4D aut. 2002 mod.
Hvor langt har du kjørt med lagret fra biltema?
Jeg brukte ca 2 timer fra første til siste bolt
Sent fra min LG-P880 via Tapatalk
2007 volvo V70 2,4 126hk http://bildr.no/view/1115825
Hei
jeg har bytta til Biltema lager fremme på min 2.0t. Selve jobben gikk fint på en liten time, men da har jeg byttet drivaksel tidligere, så jeg viste hva jeg måtte gjøre.
Det letteste er å løsne opphengskula. Da får man nok rom til å banke ut drivakselen hvis du samtidig har svingt hjulet maks til siden.
Det er greit å kom e til å skru løst lageret bakfra om du har litt forsjellig utvalg av forlengere. Biltema boltene har større hode, så det blir litt trangere å sette sammen, men det går.
Her kommer dagens skremmeskudd.
jeg har kjørt ca 3000km på biltemalageret og det har begynt å romle litt ALLEREDE.
så neste gang blir det skf på meg i allefall.
Må le litt nå. Vippet ut senterkoppene på felgene og dro til boltene på begge akslingene. Kunne dra til nesten en kvart runde og det hjalp. Verdt å prøve hvis det ikke allerede er testet ut