Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  209
Side 9 av 47 FørstFørst ... 7 8 9 10 11 19 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 225 av 1175

Tråd: forgasserturbo-tråden

  1. #201
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jabbajohn Vis post
    Hmmm så kjedelig :/ noen som vet hva det kan koste og få de dreid ned til turbokomp ?
    Se helt nede i denne linken: http://www.overboostracing.se/index....controller=cms

  2. #202
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2014
    Sted
    Stor-elvdal
    Innlegg
    617
    Antall takk

    Standard

    Noen som har erfaring med å trykksette forgasserer som doble Weber eller Dellorto? hva er det som evt. må til av modifikasjoner for å få disse til å virke med turbo?

  3. #203

  4. #204
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mars 2013
    Sted
    Ålesund
    Innlegg
    436
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jabbajohn Vis post
    Henta meg en At motor igår og lurer på om disse stemplene er ferdig neddreid gropa er ca 66 mm i omkrets



    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

    Har nå funnet ut at de enten er dreid eller tatt fra en annen motor toppen er også litt modifisert såg jeg når jeg var ute for og skru inatt

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

  5. #205
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk
    Sist endret av Batland; 14/02/14 kl 12:10

  6. #206
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2010
    Sted
    askøy
    Innlegg
    132
    Antall takk

    Standard

    Gamle forgasseroppsettet mitt, rev løs 3 gir på tørt med 225/50/14
    Mang en cossi som gikk på en smell der he he he

    Proud member of BAILEYS TUNING

  7. #207
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Fortell gjerne litt mer, hva er gjort med motoren, hvilken turbo, hvilken kam osv om du husker dette da.

  8. #208
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2010
    Sted
    askøy
    Innlegg
    132
    Antall takk

    Cool

    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Fortell gjerne litt mer, hva er gjort med motoren, hvilken turbo, hvilken kam osv om du husker dette da.
    Ja kan no prøve, men dette var vel back in 2004-2005
    Batland her på forumet har vel en oversikt over oppsettet kjenner jeg han rett
    Dette var vel en motor som ble kjørt hardt (2,2-2,4 ladd)
    Motoren går den dag i dag, så det er litt innponerende

    Blokk:
    -230 A 86 mod
    -O-ringet rundt syl.og lagt ned sveisetråd
    -Nye type staker fra en 89 mod blokk jeg hadde.
    -Orginale A stempler som var dreid ned for senking av komp(De er bare 3mm på det tynneste)
    -komp var 7:2 (får ikke håpe noen går i spinn nå
    -Lettet svinghjul(6,2kg)
    -Hjemmelaget skvalpebrett i bunnpannen og sveis retur stuss for ojen fra turboen

    Topp:
    -530
    -Portet på exsos og innsugningskanalene
    -Lakt ut forbrenningskammeret
    -Stander ventiler inn og ut
    -Kg ventilfjører(kun ytterfjøren fra de dobble han selger)
    -K-Kam med justerbart kamdrev

    Tenning:
    -Orginal volvo coil og tenningsmodul
    -Orginal volvo fordeler med modifisert tenningskurve
    -Biltema sine tenningskabler(de med 1 stk.kobbertråd i)
    -NGK Bpr6 og Bpr7 plugger med justert åpning

    Turbo og exsos:
    -IRX 450
    -Orginal tial 44mm wastegate
    -Hjemmelaget dumpventil
    -GIK exsosmanifoil
    -3" exsos med en potte bakerst.

    Innsugningsystem:
    -Hjemmelaget innsug
    -Modifiserte forgassere til turbobruk med slipte nåler
    -Hjemmelaget trykkboks
    -Walbro pumpe i tank og kg sin bensintrykk regulator

    Dette er det som jeg husker av dette oppsettet men tror jeg har fått med meg det meste.
    Turboen kjøpte jeg av batland så han husker sikkert spekket på den
    Hvis jeg ikke husker helt feil hadde vel jeg fult ladd på 3200
    Sist endret av lowteck; 20/02/14 kl 00:13
    Proud member of BAILEYS TUNING

  9. #209
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. okt. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av lowteck Vis post
    Ja kan no prøve, men dette var vel back in 2004-2005
    Batland her på forumet har vel en oversikt over oppsettet kjenner jeg han rett
    Dette var vel en motor som ble kjørt hardt (2,2-2,4 ladd)
    Motoren går den dag i dag, så det er litt innponerende

    Blokk:
    -230 A 86 mod
    -O-ringet rundt syl.og lagt ned sveisetråd
    -Nye type staker fra en 89 mod blokk jeg hadde.
    -Orginale A stempler som var dreid ned for senking av komp(De er bare 3mm på det tynneste)
    -komp var 7:2 (får ikke håpe noen går i spinn nå
    -Lettet svinghjul(6,2kg)
    -Hjemmelaget skvalpebrett i bunnpannen og sveis retur stuss for ojen fra turboen

    Topp:
    -530
    -Portet på exsos og innsugningskanalene
    -Lakt ut forbrenningskammeret
    -Stander ventiler inn og ut
    -Kg ventilfjører(kun ytterfjøren fra de dobble han selger)
    -K-Kam med justerbart kamdrev

    Tenning:
    -Orginal volvo coil og tenningsmodul
    -Orginal volvo fordeler med modifisert tenningskurve
    -Biltema sine tenningskabler(de med 1 stk.kobbertråd i)
    -NGK Bpr6 og Bpr7 plugger med justert åpning

    Turbo og exsos:
    -IRX 450
    -Orginal tial 44mm wastegate
    -Hjemmelaget dumpventil
    -GIK exsosmanifoil
    -3" exsos med en potte bakerst.

    Innsugningsystem:
    -Hjemmelaget innsug
    -Modifiserte forgassere til turbobruk med slipte nåler
    -Hjemmelaget trykkboks
    -Walbro pumpe i tank og kg sin bensintrykk regulator

    Dette er det som jeg husker av dette oppsettet men tror jeg har fått med meg det meste.
    Turboen kjøpte jeg av batland så han husker sikkert spekket på den
    Hvis jeg ikke husker helt feil hadde vel jeg fult ladd på 3200

    Her var det mye kjente Baileys Tuning deler !!!
    Racing makes heroin addiction look like
    a vague wish for something salty
    Proud member of BAILEYS TUNING

  10. #210
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av lowteck Vis post
    Turboen kjøpte jeg av Batland så han husker sikkert spekket på den
    Hvis jeg ikke husker helt feil hadde vel jeg fult ladd på 3200
    Hvis man sammenligner IRX450 med Garrett GT og bruker deres benevnelser så blir det: GT3281.
    Hvis vi bruker Precision benevnelser blir det 5155. (Den lille diameteren på kompressorhjulet og på turbinhjulet.)
    Hvis vi bruker EFR benevnelser blir det 8164. (Stordiameter på kompressorhjul og på turbinhjul.)

    Ualminnelig omfattende og korrekt opplisting av oppsettet ditt. Strålende.
    Det eneste som jeg kan se mangler av opplysninger er tenningstidspunktet på ca. 25 grader uansett. (Med litt retard på tomgang for starthjelp).
    Sist endret av Batland; 20/12/19 kl 12:37

  11. #211
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av lowteck Vis post
    Gamle forgasseroppsettet mitt, rev løs 3 gir på tørt med 225/50/14
    Mang en cossi som gikk på en smell der he he he
    Den brune Volvoen med grenrør og bra intercooler effektmålte 338 whp, ikke sant? Vi G-målte den til 212 hk/tonn.
    Vi G-målte bilen din gjentatte ganger til 187 hk/tonn med rundt 1,8 BAR ladetrykk.
    338 whp/212*187 = 298 whp. (Så får man selv legge til det drivverstapet man ønsker.)

    Min B21BT med 940 manifold og IRX450 turbo klarte 306 whp med ca. 1,8 BAR ladetrykk så det er iallefall ingen tvil om at potensialet i to stk. modifiserte orginalforgassere er høyere enn 300 whp.

    En lett trimmet Cosworth får kjørt seg da ja.
    Sist endret av Batland; 20/02/14 kl 09:05

  12. #212
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2010
    Sted
    askøy
    Innlegg
    132
    Antall takk

    Standard

    Ja effektpotensialet i 2 stk gassere er nok mer enn det jeg hadde budsjett til den gangenTror nok vi får se det etterhvert
    Proud member of BAILEYS TUNING

  13. #213
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. sep. 2010
    Sted
    Bø i Vesterålen
    Innlegg
    298
    Antall takk

    Standard

    hva må gjøres med en 175 cd-2 gasser for og kunne bruke turbo på den?
    Volvo 245 Rød 90 (solgt)
    Volvo 740 sedan 90 (Til salgs)
    Volvo 740 tic sedan 88 (solgt)
    Volvo 245 601 Rød 91 (bruksbil)

  14. #214
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Hovedsakling to ting.

    1. Slipe forgassernålen tynnere.
    2. Chocken begynner å lekke når forgasseren utsettes for ladetrykk. De fleste fjerner derfor hele chocken og tetter hullene med en 5 mm aluplate.

    Jeg VET at noen har klart å beholde choken med suksess, så det skal være mulig å få dette til også.

  15. #215
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. sep. 2010
    Sted
    Bø i Vesterålen
    Innlegg
    298
    Antall takk

    Standard

    skal helle nåla slipes tynnere og hvor mye?
    Volvo 245 Rød 90 (solgt)
    Volvo 740 sedan 90 (Til salgs)
    Volvo 740 tic sedan 88 (solgt)
    Volvo 245 601 Rød 91 (bruksbil)

  16. #216
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Det er hvor og hvor mye som er hele hemmeligheten bak ett godt resultat.

    Det blir å skaffe seg en håndfull nåler og full bensintank, begynne å slipe - montere- prøvekjøre - demontere - slipe- prøvekjøre - demontere - forkaste - begynne på nytt osv ,

    eller,

    kjøpe en ferdig slipt nål.

  17. Takk Voolvoo takket for denne posten
  18. #217
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. sep. 2010
    Sted
    Bø i Vesterålen
    Innlegg
    298
    Antall takk

    Standard

    hvor får men kjøpt dette selger du det?
    Volvo 245 Rød 90 (solgt)
    Volvo 740 sedan 90 (Til salgs)
    Volvo 740 tic sedan 88 (solgt)
    Volvo 245 601 Rød 91 (bruksbil)

  19. #218
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.994
    Antall takk

    Standard

    Batland lager vel på bestilling tror jeg :-)

    Sendt fra tællefon, derfor skriveleif

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  20. Takk Batland takket for denne posten
  21. #219
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. sep. 2010
    Sted
    Bø i Vesterålen
    Innlegg
    298
    Antall takk

    Standard

    hei lurer på om v-kam har noe for seg i en at? forgaser vurderes sterkt og sende den til batland for modifisering
    Volvo 245 Rød 90 (solgt)
    Volvo 740 sedan 90 (Til salgs)
    Volvo 740 tic sedan 88 (solgt)
    Volvo 245 601 Rød 91 (bruksbil)

  22. #220
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.129
    Antall takk

    Standard

    Kan skrive under på at det er lurt å gjøre det ja min ble ihvertfall rimelig frisk!
    Er vel A-Kam som er best på AT ? ikke pga A'en liksom... men har vel med ventil løfta å gjøre (null greie på... bare hørt)

    Gleder meg til å få ferdig alt annet så jeg kan begynne med 242n.......
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  23. Takk Batland takket for denne posten
  24. #221
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ramfjordkongen Vis post
    hei lurer på om v-kam har noe for seg i en at? forgaser vurderes sterkt og sende den til Batland for modifisering
    Hvis du har oppgradert til større turbo enn orignalt, så er V-kam ett greit valg.

  25. #222
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2014
    Sted
    Stor-elvdal
    Innlegg
    617
    Antall takk

    Standard

    kan noen svare på om dette er en trykkgasser eller ikke? Kjøpte den med trykkboksen på. Det står Solex på lokket, men det kan jo ha vert byttet om før.




    ¨'

  26. #223
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.129
    Antall takk

    Standard

    står ett nr. øverst på nåla om du ''drar'' den ned
    diameter på bensintappen?
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  27. #224
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Selve forgasseren er en turboforgasser. Dette ser du på bensinrøret som er 8 mm.
    De orginale Turbo demperstemplene har blått lokk så det der er ett vanlig demperstempel uten at det er ett praktisk problem.
    Forgasserlokket er vridd 90 grader med klokken, men ser ut til å være ett turbolokk.
    Sist endret av Batland; 04/04/21 kl 19:39

  28. #225
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2014
    Sted
    Stor-elvdal
    Innlegg
    617
    Antall takk

    Standard

    Aha, takk bensin tilførselen er 8mm ja. Skal skjekka hva som står på nåla
    Han j kjøpte den av sa det var en trykkgasser ble bare litt skeptisk da jeg så det stod solex på lokket. Men det er kanskje flere som har laget disse trykkgasserene?

Side 9 av 47 FørstFørst ... 7 8 9 10 11 19 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. forgasserturbo på insprøytning?
    By fordlife in forum Motor og gir
    Svar: 1
    Siste post: 26/01/20, 13:53
  2. r-sport bensinpumpe til forgasserturbo Ø.K
    By Lasse_GT in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 19/09/10, 11:30
  3. B23-0 med forgasserturbo.
    By Krissmp in forum Motor og gir
    Svar: 23
    Siste post: 14/07/10, 16:41

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •