godkjenning? Har ikke du orginal turbobil da?
Eller tenker du på hvis nazistene ligger i buskene og huker deg inn for så å regelrett voldta deg oppå den mobile strekkbenken deres?
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Tror det skal gå greit. Den åpner jo ikke fullt eller ingenting. Åpner bare litt hvis det er behov for det. Men det gjenstår å se. Blir jo ikke allverdens mottrykk på denne kontra en 19t maskin foreksempel, så mer åpning må jo til for å stjele eksos fra turboen og.
Tenker på det at når de åpner panseret så er det ganske åpenbart at den svære turboen og det grenrøret ikke er originalt. Så da vil de begynne å stille spørsmål om effekten, for er jo åpenbart at den turboen ikke har originale 135 hk.
Derfor ser det en del bedre ut hvis det står nærme 238 hk i vognkortet, for da er det hvertfall mer sannsynlig.
ja kansje detblir aritig og sjå
men har lest om folk som sliter litt med det problemet..og motsatt med for liten, at den slepp ut får lite og ladetrykket stiger uten at ein vil det..
lurt og godkjenne med 238hk då så kan du vise det og sei at du har trimma litt med skifta turbo osv, som du seier større sjangse for og bli trudd då
kor mykje du reknar med og ta ut etter godkjenning då?![]()
Du kunne ikke laget en How to eller noe ?Hadde vært utrolig greit !
![]()
Peugeot 306 GTI 6 2000 mod - Sommerbil
Volvo 940 b230 fk 1996 - Selges
Oppdatering 10.06.2010 - Bandasjert grenrør og tilpasset oljetur/retur
![]()
Fått bandasjert grenrøret i dag. Synes det ble bra, ser mye tøffere ut med en gang det er bandasjert. Bare igjen å surre på litt kobbertråd eller noe lignende som jeg skal kjøpe i mårra og klippe stripsa. Litt køddent for var ingen klaring mellom mange av røra inni der. Utrolig hvor mye grått støv man kan blåse ut av nesa etter å ha drivi med det der i 2.5 timer
. Gikk faktisk med 15 meter 4cm eksosbandasje på det der.
Har bestillt beskyttelsesspray til å ha utenpå bandasjen fra Vangbo i dag så da kommer det på Mandag eller Tirsdag.
Har også kappet ferdig og merket opp oljetur og retur så det blir presset på dagen i mårra. Skal ta bilder av de når de er presset. Har også fått målt litt og laget en plan på hvordan wastegate retur røret skal løses, så har bestillt så mye som en 90 grader 2" sveisebøy fra Extremecar og.
Du bestillte dumpen på kimmit eller? Lurer på en 50mm derfra jeg , men venter på penger. Kjedli å holde igjen hele tia for ikke å få turbostall hvertfall.
Dumpen jeg har nå ser jo ut som noe som fulgte med Donald Duck blad..
Bestillte min fra eBay. Han jeg kjøpte av har fortsatt igjen og han sender med lav verdi til Norge.
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.d...m=130396869766
Koster 850NOK på kimmit så tror jeg går for den![]()
http://ksr.as/product_info.php?cPath...oducts_id=1339
På bildene er de jo omtrent identiske , å begge se jo solide ut så. Er det 2" v-band på dumpen?
EDIT : video av motor med din dump montert. http://www.youtube.com/watch?v=iN0Ia7ZkbWA
Ble nesten litt skuffa over lyden jeg , men det spiller jo liten rolle. Bare den gjør jobben![]()
Sist endret av Jobbe88; 10/06/10 kl 23:31
Det der er nok en no-name kopi av Turbosmart sin. Er 2" V-band, ja. Har sett flere videoer av dumpen min montert, høres ikke så værst ut utenfra når man girer. Men gjenstår å se hvordan den vil høres ut på min bil
.
Som sagt, viktigste er at den får lufta ut og vekk raskt sånn at turboen ikke surger.
er for å spare vekt
One Ring to rule them all
Syntes slangeklemmer er flott jeg, men blir jo ett par slangeklemmer på ett grenrør da .. Hva hadde du planer om å bruke ?
Peugeot 306 GTI 6 2000 mod - Sommerbil
Volvo 940 b230 fk 1996 - Selges
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L