Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 365

Tråd: TomX95`s 940 '96

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.653
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Har stramma den nå. Har ikke prøvd enda. Har en actuator som er litt slapp i fisken så dro på litt ekstra.
    Men til min store forvilelse har jeg bare 1,5 bar ladetrykk å romstere med. Da map sensor ikke går lengre... Men bestiller en GM 3 bars sak tenker jeg.

    Må få på den elektriske kjølevifta au. Sto på tomgang ei beite i solsteika idag... Så pluttselig så jeg nåla var på rødt inne i bilen, og 120 på sprutet..... Forbanna dritt. Men men, holder seg fin på temp når man kjører
    For mye forspenn av en veik actuator kan føre til boostcreep og overrusing av turbo. Korrekt actuator er myye viktigere for resultatet enn en 3 BAR MAP sensor.

    Ingen grunn til å fortvile. Eneste praktiske ulempen med 2,5 BAR MAP er at du ikke kan legge inn boost cut. Om motoren går med litt ekstra feit blanding og litt lav tenning mellom 257KPA og f.eks 275 KPA (hvis du kjører maks 280 KPA) - det gjør absolutt ingenting.

    Cosworthgutta med flere har gjort dette med strålende resultat i åresvis, men da med 3 BAR map og 2,3 - 2,6 BAR ladetrykk.

    Husk at du bare har 0-5V signal å gå på så nøyaktigheten reduseres alltid når du bruker "større" MAP sensor.

    Hehehe, du gir deg ikke med denne unødvendige, og som du ser, uheldige, tomgangskjøring du?
    Sist endret av Batland; 21/04/14 kl 22:07

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •