Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Hvorfor surre med en femmer når volvo også leverte en sekser? ;-)
Mindre jobb å klemme på plass en 24 v enn 20v :-) og en langt finere lyd :-)
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Fra Elmia 2014;
Gamle biler blir ødelagt om de ikke brukes, mens nye biler blir ødelagt om de brukes...
Prosjekttråd;
http://forum.vccn.no/showthread.php?...mod-It-s-alive!
åh elsker Gr.a Negativ Camber på stiv aksel!
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Da er nesten 1.9 T4 (B4194) er et morsommere alternativ. Med 200 Hk 250Nm som std. Får jo artig med 2.0 T4 på 165 Hk også, men der er man tilbake på at sylinderforingene på 2.0l sprekker som på 2.5 Turbo. 81mm og 83mm borr på 1.9l og 2.0l.
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Noen som har bilde/sprengskisse over hvordan Gr.A akslene er bygd opp?
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Vet ikke om du finner noe her?;
http://www.pukema.com/240luokitus/volvo240luokitus.htm
Gamle biler blir ødelagt om de ikke brukes, mens nye biler blir ødelagt om de brukes...
Prosjekttråd;
http://forum.vccn.no/showthread.php?...mod-It-s-alive!
ang camber synest eg huske det var snakk om varme og koniske splines på stikkakslingen + masse små mods.
edit: http://people.physics.anu.edu.au/~am...olvo_specs.htm
Rear Axle
*Axle Housing - Aluminium Alloy, Dana 1031 with bolt on tubes, steel (two types) with 1.5 degree negative camber + sensors for antispin system. Later 1985 homologation included a lightweight Al.Alloy / carbon-fibre unit.
*Special drive shafts - (1985 homologation allowed hollow axles) shafts setup for negative camber and wheel center hub (knock-off) bolting system (left and right threads)
finner litt her
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Gamle biler blir ødelagt om de ikke brukes, mens nye biler blir ødelagt om de brukes...
Prosjekttråd;
http://forum.vccn.no/showthread.php?...mod-It-s-alive!
Oi. 10-er er rimelig bøst da. Grei lyd i den der tipper jeg!
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L