Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 37 av 92 FørstFørst ... 27 35 36 37 38 39 47 87 ... SisteSiste
Viser resultater 901 til 925 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

  1. #901
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Nja, wastegate størrelsen følger ikke effekten. Jo lavere mottrykk og ladetrykk man eventuellt skal kjøre med, jo større wastegate må man ha for å unngå boost creep. Så tok en 50mm HKS kopi siden de var såpass billige og fått gode rykter på seg, så er jeg hvertfall sikker på at jeg kan kjøre på lavt ladetrykk mtp godkjenning/bremsing.


    Skal komme med tilbakemelding på det .
    men er ikkje det lett og få ustabilt ladetrykk når ein kjøre med så stor og har tenkt og lade lite?forsvinner mykje trykk når den svære greia der opnar

  2. #902
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    godkjenning? Har ikke du orginal turbobil da?
    Eller tenker du på hvis nazistene ligger i buskene og huker deg inn for så å regelrett voldta deg oppå den mobile strekkbenken deres?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  3. #903
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av amazonbrage Vis post
    men er ikkje det lett og få ustabilt ladetrykk når ein kjøre med så stor og har tenkt og lade lite?forsvinner mykje trykk når den svære greia der opnar
    Tror det skal gå greit. Den åpner jo ikke fullt eller ingenting. Åpner bare litt hvis det er behov for det. Men det gjenstår å se . Blir jo ikke allverdens mottrykk på denne kontra en 19t maskin foreksempel, så mer åpning må jo til for å stjele eksos fra turboen og.


    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    godkjenning? Har ikke du orginal turbobil da?
    Eller tenker du på hvis nazistene ligger i buskene og huker deg inn for så å regelrett voldta deg oppå den mobile strekkbenken deres?
    Tenker på det at når de åpner panseret så er det ganske åpenbart at den svære turboen og det grenrøret ikke er originalt . Så da vil de begynne å stille spørsmål om effekten, for er jo åpenbart at den turboen ikke har originale 135 hk.

    Derfor ser det en del bedre ut hvis det står nærme 238 hk i vognkortet, for da er det hvertfall mer sannsynlig.

  4. #904
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Tror det skal gå greit. Den åpner jo ikke fullt eller ingenting. Åpner bare litt hvis det er behov for det. Men det gjenstår å se . Blir jo ikke allverdens mottrykk på denne kontra en 19t maskin foreksempel, så mer åpning må jo til for å stjele eksos fra turboen og.



    Tenker på det at når de åpner panseret så er det ganske åpenbart at den svære turboen og det grenrøret ikke er originalt . Så da vil de begynne å stille spørsmål om effekten, for er jo åpenbart at den turboen ikke har originale 135 hk.

    Derfor ser det en del bedre ut hvis det står nærme 238 hk i vognkortet, for da er det hvertfall mer sannsynlig.
    ja kansje detblir aritig og sjåmen har lest om folk som sliter litt med det problemet..og motsatt med for liten, at den slepp ut får lite og ladetrykket stiger uten at ein vil det..

    lurt og godkjenne med 238hk då så kan du vise det og sei at du har trimma litt med skifta turbo osv, som du seier større sjangse for og bli trudd då

    kor mykje du reknar med og ta ut etter godkjenning då?

  5. #905
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av amazonbrage Vis post
    ja kansje detblir aritig og sjåmen har lest om folk som sliter litt med det problemet..og motsatt med for liten, at den slepp ut får lite og ladetrykket stiger uten at ein vil det..

    lurt og godkjenne med 238hk då så kan du vise det og sei at du har trimma litt med skifta turbo osv, som du seier større sjangse for og bli trudd då

    kor mykje du reknar med og ta ut etter godkjenning då?
    Ja, for satse på at det blir bra.

    Regner med å ta ut ca 250-280 ærlige hk i første omgang før jeg gjør noe med girkasse/bunndel. Girkasse/bunndel har jeg ikke planlagt skal skje i nærmeste fremtid, for må jo spare litt penger og .

  6. #906
    Registrerte brukere Fighter sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Mandal
    Innlegg
    274
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gasgasboy Vis post
    Da vurderer jeg de der selv ! Hvordan er det å koble vanntempen, og olje tempen ? Skulle vel kanskje hatt oljetrykk også .. Holder litt igjen pga det høres ut som det er mye styr med å få det til å fungere : s
    Er veldig enkelt å koble. Oljetrykk tok jeg ut ved hjelp av en sandwichplate fra biltema faktisk. Simpelt som bare det
    BMW E34 525i
    BMW E30 316iA

  7. #907
    Registrerte brukere gasgasboy sin avatar
    Medlem siden
    13. april 2010
    Sted
    Hvitsten
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    Du kunne ikke laget en How to eller noe ? Hadde vært utrolig greit !
    Peugeot 306 GTI 6 2000 mod - Sommerbil
    Volvo 940 b230 fk 1996 - Selges

  8. #908
    Registrerte brukere Fighter sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Mandal
    Innlegg
    274
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gasgasboy Vis post
    Du kunne ikke laget en How to eller noe ? Hadde vært utrolig greit !
    Tok desverre ingen bilder da jeg monterte.
    Men er sikkert noen andre her som kan vise med bilder
    BMW E34 525i
    BMW E30 316iA

  9. #909
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Tenker på det at når de åpner panseret så er det ganske åpenbart at den svære turboen og det grenrøret ikke er originalt . Så da vil de begynne å stille spørsmål om effekten, for er jo åpenbart at den turboen ikke har originale 135 hk.

    Derfor ser det en del bedre ut hvis det står nærme 238 hk i vognkortet, for da er det hvertfall mer sannsynlig.
    Ja, 238 hk, men du bryter vel (forhåpentligvis) maks NM?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  10. #910
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Ja, 238 hk, men du bryter vel (forhåpentligvis) maks NM?
    Hmm, aner ikke, kan hende den grensa går først, ja. Er vel 330 NM som er grensa der? Hvertfall prøve å få godkjent så nærme som mulig det som er maks, så går det an å få pratet seg ut av det hvis en blir stoppa.

  11. #911
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Oppdatering 10.06.2010 - Bandasjert grenrør og tilpasset oljetur/retur




    Fått bandasjert grenrøret i dag. Synes det ble bra, ser mye tøffere ut med en gang det er bandasjert . Bare igjen å surre på litt kobbertråd eller noe lignende som jeg skal kjøpe i mårra og klippe stripsa. Litt køddent for var ingen klaring mellom mange av røra inni der. Utrolig hvor mye grått støv man kan blåse ut av nesa etter å ha drivi med det der i 2.5 timer . Gikk faktisk med 15 meter 4cm eksosbandasje på det der.

    Har bestillt beskyttelsesspray til å ha utenpå bandasjen fra Vangbo i dag så da kommer det på Mandag eller Tirsdag.


    Har også kappet ferdig og merket opp oljetur og retur så det blir presset på dagen i mårra. Skal ta bilder av de når de er presset. Har også fått målt litt og laget en plan på hvordan wastegate retur røret skal løses, så har bestillt så mye som en 90 grader 2" sveisebøy fra Extremecar og .

  12. #912
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Innlegg
    1.006
    Antall takk

    Standard

    Du bestillte dumpen på kimmit eller? Lurer på en 50mm derfra jeg , men venter på penger. Kjedli å holde igjen hele tia for ikke å få turbostall hvertfall.

    Dumpen jeg har nå ser jo ut som noe som fulgte med Donald Duck blad..

  13. #913
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jobbe88 Vis post
    Du bestillte dumpen på kimmit eller? Lurer på en 50mm derfra jeg , men venter på penger. Kjedli å holde igjen hele tia for ikke å få turbostall hvertfall.

    Dumpen jeg har nå ser jo ut som noe som fulgte med Donald Duck blad..
    Bestillte min fra eBay. Han jeg kjøpte av har fortsatt igjen og han sender med lav verdi til Norge .

    http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.d...m=130396869766

  14. #914
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Innlegg
    1.006
    Antall takk

    Standard

    Koster 850NOK på kimmit så tror jeg går for den
    http://ksr.as/product_info.php?cPath...oducts_id=1339

    På bildene er de jo omtrent identiske , å begge se jo solide ut så. Er det 2" v-band på dumpen?

    EDIT : video av motor med din dump montert. http://www.youtube.com/watch?v=iN0Ia7ZkbWA

    Ble nesten litt skuffa over lyden jeg , men det spiller jo liten rolle. Bare den gjør jobben
    Sist endret av Jobbe88; 10/06/10 kl 23:31

  15. #915
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jobbe88 Vis post
    Koster 850NOK på kimmit så tror jeg går for den
    http://ksr.as/product_info.php?cPath...oducts_id=1339

    På bildene er de jo omtrent identiske , å begge se jo solide ut så. Er det 2" v-band på dumpen?

    EDIT : video av motor med din dump montert. http://www.youtube.com/watch?v=iN0Ia7ZkbWA

    Ble nesten litt skuffa over lyden jeg , men det spiller jo liten rolle. Bare den gjør jobben
    Det der er nok en no-name kopi av Turbosmart sin . Er 2" V-band, ja. Har sett flere videoer av dumpen min montert, høres ikke så værst ut utenfra når man girer. Men gjenstår å se hvordan den vil høres ut på min bil .

    Som sagt, viktigste er at den får lufta ut og vekk raskt sånn at turboen ikke surger.

  16. #916
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Innlegg
    1.006
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Som sagt, viktigste er at den får lufta ut og vekk raskt sånn at turboen ikke surger.
    veldig enig! Får ta det som en bonus om lyden i tilegg blir deilig

  17. #917
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Men plaststrips?
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  18. #918
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    er for å spare vekt
    One Ring to rule them all

  19. #919
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Men plaststrips?
    Det er jo bare inntil jeg får kjøpt noe annet...

  20. #920
    Registrerte brukere gasgasboy sin avatar
    Medlem siden
    13. april 2010
    Sted
    Hvitsten
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    Syntes slangeklemmer er flott jeg, men blir jo ett par slangeklemmer på ett grenrør da .. Hva hadde du planer om å bruke ?
    Peugeot 306 GTI 6 2000 mod - Sommerbil
    Volvo 940 b230 fk 1996 - Selges

  21. #921
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gasgasboy Vis post
    Syntes slangeklemmer er flott jeg, men blir jo ett par slangeklemmer på ett grenrør da .. Hva hadde du planer om å bruke ?
    Dei slangeklemmene kjem til å verte øydelagde i løpet av ei lita stund, og du må klippe dei av uansett.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  22. #922
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gasgasboy Vis post
    Syntes slangeklemmer er flott jeg, men blir jo ett par slangeklemmer på ett grenrør da .. Hva hadde du planer om å bruke ?
    Tenkte igrunn på å bruke slangeklemmer faktisk.

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Dei slangeklemmene kjem til å verte øydelagde i løpet av ei lita stund, og du må klippe dei av uansett.
    Hmm, tror du de blir ødelagt?

  23. #923
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Tenkte igrunn på å bruke slangeklemmer faktisk.


    Hmm, tror du de blir ødelagt?
    På sikt så trur eg dei kjem til å ruste stygt ja, dei rustar jo andre plassar det ikkje er slike ekstreme tilhøve også. Må i såfall kjøpe noko er meint å bruke på harde forhold, med store variasjonar.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  24. #924
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    På sikt så trur eg dei kjem til å ruste stygt ja, dei rustar jo andre plassar det ikkje er slike ekstreme tilhøve også. Må i såfall kjøpe noko er meint å bruke på harde forhold, med store variasjonar.
    Hmm, ja. Alternativet er jo å surre noe kobbertråd / jordleder rundt, men hadde jo sett en del proffere ut med slangeklemmer. Måtte vært rustfrie isåfall, men kan se for meg at 14 stk av dem blir dyrt til det formålet.

  25. #925
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Stålstrips eller ståltråd
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

Side 37 av 92 FørstFørst ... 27 35 36 37 38 39 47 87 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •