Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  628
Side 40 av 70 FørstFørst ... 30 38 39 40 41 42 50 ... SisteSiste
Viser resultater 976 til 1.000 av 1732

Tråd: AndersD sin 740!

  1. #976
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.740
    Antall takk

    Standard

    Da satser jeg på det

  2. Takk Arne94 takket for denne posten
  3. #977
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.740
    Antall takk

    Standard

    Mini uppdate igjen, skal vel hente meg regreim i morgen så da blir det straks montering da kommer motor fort i bilen håper jeg

    Ellers monterte jeg litt intreør igjen i dag. Tok av dashbord å retta litt på ledningsmatra å slikt. Hadde egentlig skulle tatt ut alt og sett over både ledningsnett og vifte, men vil ha den helt ihop en gang først..

    Må vel inn med framseter snart



    Digger det fortsatt bak



    Vanskeligt å se men alt lyser



    Kommer med mer snart håper jeg bare kommenter fram til da

  4. Takk sverre2210 takket for denne posten
  5. #978
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Stå på liker treinteriøret det kler 940!! Skal du ha Chrome ringer i hovedinstrumentet da? Skal.bestille snart.selv.til 242n løfter utseende veldig i alle fall

  6. #979
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.740
    Antall takk

    Standard

    Takk takk Ja løfter nivået ja må vel skaffe aksebegeret forran å bak å ja vurderer slike ringer å ja, men vil bli "ferdig" først

  7. #980
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.740
    Antall takk

    Standard

    Liten uppdate i dag å. Litt shabby etter alkoholen i går så ble ikke noe henting av regreim. Men begynte å gjøre klart til bytte så da ble det noen deler til lakk igjen

    Lakka hjulet på både veiva å vannpumpa







    Tok å av dekslene men det er det ikke bilde av, hva slags merkinger skal man se etter på volvo? Har jo merkinga på veiva som skal stå mot et strek på dekselet ikke sant?

  8. #981
    Registrerte brukere nyborg sin avatar
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    813
    Antall takk

    Standard

    Tenker du på justeringa av veiv å topp nå?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  9. #982
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.740
    Antall takk

    Standard

    Jepp. Har jo merke på reimhjulet på veiva. Satte det merke mot det merke på dekselet. Er det noen flere?

  10. #983
    Registrerte brukere nyborg sin avatar
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    813
    Antall takk

    Standard

    Står merke rett på veiva å toppen så er alt greit


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  11. #984
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.740
    Antall takk

    Standard

    Bilde av merkene? Bildene kom ikke opp på how to tråden her inne..

  12. #985
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.740
    Antall takk

    Standard

    Grunnen er at jeg ikke er helg sikker på hva som er merkene. Greit bare å få vist det så jeg ikke setter dette feil..

  13. #986
    Registrerte brukere nyborg sin avatar
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    813
    Antall takk

    Standard

    Det er jo merker på deksla så det går ikke å sette galt hvis du setter de mot merka,


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  14. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  15. #987
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.740
    Antall takk

    Standard

    Skulle sette på veiv reimhjulet i dag å sjekke at det sto på sine merker, daf ikk jeg øye på dette. Skal det ikke være en kil der?



    Andre siden ser ut som den er gått av, hvilken side skal kilen være? Regner med der det er utfresa? Må vel se om jeg finner med ny kil.


  16. #988
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.481
    Antall takk

    Standard

    mener å huske det var likt på 940'n... var kun ett lite hakk i den skiva utenpå som gikk i sporet for å få den på rett, så var det merka på den skiva hvordan hjulet skulle stå i henhold til regreima er sånn jeg husker det i alle fall

  17. #989
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.740
    Antall takk

    Standard

    Så den mm uthakket er der hjulet skal sitte?

  18. #990
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.481
    Antall takk

    Standard

    som sagt, bare dytta skiva innpå å vred den rundt til jeg fant motstand

  19. #991
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Anders Dybvadsskog Vis post
    Så den mm uthakket er der hjulet skal sitte?
    Jepp, men det ser ut at tappen der er brukket av Er forholdsvis lett å bryte den av hvis man strammer med latmannsarm. Jeg har lært på den harde måten og bruker kun muttertrekker når jeg skrur fast bolten, btw, du har sikkert tatt den av men spør likevel, du har vel den skiven som skal stå mellom registerdrevet og reimhjulet også ?
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  20. #992
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.740
    Antall takk

    Standard

    Må vel se om jeg finner ny kile å sette dit da. Trodde at begge hjulene satt på samme kil jeg men? Ble litt sjokkert egentlig nå for da har jo reima stått 180 grader feil ca. Men er kjørt langt over intervall da det aldri er bytta på denne motoren før. Ja har den plata imellom ja

  21. #993
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Anders Dybvadsskog Vis post
    Må vel se om jeg finner ny kile å sette dit da. Trodde at begge hjulene satt på samme kil jeg men? Ble litt sjokkert egentlig nå for da har jo reima stått 180 grader feil ca. Men er kjørt langt over intervall da det aldri er bytta på denne motoren før. Ja har den plata imellom ja
    Nei er to "kiler" på de der, det er støpt en egen tapp ut av registerdrevet for reimhjulet

    Da du har rundkugg drev og likevel må bytte ville hvert fall jeg ha vurdert å gå over til et slikt: http://shop.klracing.se/sv/artiklar/...-rundkugg.html
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  22. #994
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.740
    Antall takk

    Standard

    Aha må vurdere en slik om jeg ikke har noen hele

  23. #995
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.740
    Antall takk

    Standard

    Fant et helt drev på andre motoren, så blir vel å bruke det tenker jeg

  24. #996
    Registrerte brukere Arne94 sin avatar
    Medlem siden
    05. okt. 2011
    Sted
    Inderøy
    Innlegg
    916
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kimove Vis post
    Jepp, men det ser ut at tappen der er brukket av Er forholdsvis lett å bryte den av hvis man strammer med latmannsarm. Jeg har lært på den harde måten og bruker kun muttertrekker når jeg skrur fast bolten, btw, du har sikkert tatt den av men spør likevel, du har vel den skiven som skal stå mellom registerdrevet og reimhjulet også ?
    Jeg har opplevd det motsatt av hva du sier, at man tar knekken på kilen med muttertrekker, og langarma ikke setter skruen godt nok!
    ¤ 1998 Grønn Volvo V70 2,3 Turbo
    ¤ 1991 Sølv Volvo 945 D24TIC * Solgt
    ¤ 1991 Rød Volvo 245 B230F GL * Solgt
    ¤ 1995 Blå Volvo 945 Turbo Ombygg * Solgt | ¤ 1991 Hvit Volvo 745 230F
    ¤ 1989 Rød Volvo 245 230F GLE * Solgt | ¤ 1987 Hvit Volvo 744 230K GL *Solgt

  25. #997
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.740
    Antall takk

    Standard

    Såpass, hmmm, usikker

  26. #998
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Arne94 Vis post
    Jeg har opplevd det motsatt av hva du sier, at man tar knekken på kilen med muttertrekker, og langarma ikke setter skruen godt nok!
    hmm, merkelig jeg har hatt det av flere ganger på min, og hjulpet flere med registerbytter og enda ikke tatt en eneste kil med muttertrekker
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  27. #999
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.740
    Antall takk

    Standard

    Da prøver jeg selv med muttertrekker. Er værtfall ikke rart lm jeg synes bilen var fjuska litt. For spnn som det virker nå har registeret stått 180 grader feil.. kan godt hende mye av dette kom da jeg løstna å ja. Men når jeg stilte inn motoren der den skulle stå i følge merkene så bomma merket på kammen. Pluss når jeg tok av reimhjulet på veiva så var det nesten halvrunden bort til kilen

  28. #1000
    Registrerte brukere nyborg sin avatar
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    813
    Antall takk

    Standard

    Bruk moment med locktite!
    Slik det skal gjøres


    Sent from my iPhone using Tapatalk

Side 40 av 70 FørstFørst ... 30 38 39 40 41 42 50 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. AndersD sin V70 D5
    By Anders Dybvadsskog in forum S60 / V70N / S80 / XC -serien
    Svar: 401
    Siste post: 27/02/18, 23:19

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •