Sitat Opprinnelig postet av gleid Vis post
Det han egentlig sa til meg var vel at motoren ikke fikk nok luft til den mengden drivstoff som ble spruta inn (hvis ikke jeg husker helt feil), og mener han da sa at jeg kunne forsøke å bytte tomgangsdysene. Og det hjalp faktisk en hel del! Ble litt mer hosting på lavt turtall bare. Altså at den ettertenner i gassern. Men det har jeg forstått er vanskelig å bli kvitt helt?
De ettertenner i gasseren og hoster fordi du nå har feil dyser der. Hvis akspumpa spyr inn for mye bensin når du tramper ned pedalen, så endrer du slaget på pumpa og rører ikke dysene. Å si at "motoren ikke får nok luft til bensinmengden" er jo helt på tur, da det er nettopp bensinmengden vi kan justere på... tar ikke motoren inn nok luft, så minsker vi mengden bensin på akkurat den delen av turtallet/pådraget som motoren ikke får riktig blanding.

Og hvis jeg har forstått situasjonen din riktig, så svarte den ikke på gassen når du ga mye gass, og det betyr at du dumper inn for mye bensin med akspumpa siden mindre tomgangsdyse (som jo også jobber på lave/midlere turtall) hjalp på. Men da hoster den og baktenner fordi den egentlig er litt for mager på tomgangsdysene...