Hva var det som gjorde at de konkluderte slik? AFR?
Hvilket tenningsanlegg har du? Stiftefordeler og en veik coil?
Hvordan vil du beskrive eksosanlegget? Tenker da hele veien fra toppen til bakfangeren?
Hva mener du med "Ca 5k rpm maks."?Jeg tenker da at kammen har for lang durasjon? Og dermed slepper inn for mye blanding til det turtallet motoren min jobber på. Ca 5k rpm maks.
Hvilke AFR verdier er det snakk om?Har dysa ned så mye som går uten at motoren får for lite suppe.
Når man har B20 med 2 x dobble forgassere er vel KG6 etterhvert bankers. Jeg ser ingen grunn til å velge noen andre når man skal trimme.Eventuelt om noen andre kammer vil funke bedre? Tenker da sånn rent prinsippmessig, om en kam med kortere durasjon er bedre for lave turtall. (Ikke noen utpreget ekspert på kamakselteori)
Prinsippet er som du sier. Jo høyere effektiv kamdurasjon du velger, jo høyere opp på turtall flytter man bruksområdet.
Du finner mye god info om dette hvis du tar en titt på trimkammer til f.eks Chevrolet sin 350 motor.
http://www.summitracing.com/int/sear...rder=Ascending