Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 1606

Tråd: Sugemotortråden!

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gleid Vis post
    Under bremsinga påpekte de at motoren ikke klarte å forbrenne all bensinen, den fikk for lite luft samtidig som det gikk mye uforbrent bensin rett i eksosen.
    Hva var det som gjorde at de konkluderte slik? AFR?
    Hvilket tenningsanlegg har du? Stiftefordeler og en veik coil?
    Hvordan vil du beskrive eksosanlegget? Tenker da hele veien fra toppen til bakfangeren?
    Jeg tenker da at kammen har for lang durasjon? Og dermed slepper inn for mye blanding til det turtallet motoren min jobber på. Ca 5k rpm maks.
    Hva mener du med "Ca 5k rpm maks."?

    Har dysa ned så mye som går uten at motoren får for lite suppe.
    Hvilke AFR verdier er det snakk om?

    Eventuelt om noen andre kammer vil funke bedre? Tenker da sånn rent prinsippmessig, om en kam med kortere durasjon er bedre for lave turtall. (Ikke noen utpreget ekspert på kamakselteori)
    Når man har B20 med 2 x dobble forgassere er vel KG6 etterhvert bankers. Jeg ser ingen grunn til å velge noen andre når man skal trimme.

    Prinsippet er som du sier. Jo høyere effektiv kamdurasjon du velger, jo høyere opp på turtall flytter man bruksområdet.

    Du finner mye god info om dette hvis du tar en titt på trimkammer til f.eks Chevrolet sin 350 motor.
    http://www.summitracing.com/int/sear...rder=Ascending
    Sist endret av Batland; 27/03/14 kl 17:14

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •