Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 185 av 206 FørstFørst ... 85 135 175 183 184 185 186 187 195 ... SisteSiste
Viser resultater 4.601 til 4.625 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #4601
    Registrerte brukere oar83 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Ørsta
    Innlegg
    1.538
    Antall takk

    Standard

    Hadde det blitt mykje ekstra arbeid å modde inn rattstammen frå 960 også ?
    Tenke for å få tenningslås på riktig plass, samt tiltinga på rattet....

  2. #4602
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av oar83 Vis post
    Hadde det blitt mykje ekstra arbeid å modde inn rattstammen frå 960 også ?
    Tenke for å få tenningslås på riktig plass, samt tiltinga på rattet....
    tror det ville blitt alt for mye ekstrajobb + det har ingen hensikt heller slik jeg ser det. mye ekstra bal med å få bytta rattstammen. laga nye fester som ikke kommer til å stemme bra med hvor langt ut rattet stikker m.m. + den usikkerheten om den jobben med å bytte ut stammen var sikkert nok gjort
    + mangler nøkkel til den og må i tillegg ha annen nøkkel til døra for å komme seg inn så bare - - - på den tanken så jeg fort når rattet uansett kom på riktig plass

  3. #4603
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard


    da er dashen nesten ferdig festet opp slik den skal i alle fall. skal lage en liten brakett til der rattstammen kommer ut for å skru den fast mot den siden av dashbordet også så det ikke flytter seg ut på den siden underveis heller... men etter det sitter det i alle fall skrudd slik det skal bli. Tror jeg. så får finpussen bli litt etter hvert når ledningsnett er mer eller mindre i boks og det nye dashbordet finkappet for best mulig finish på kutt og form.




    Brakett bøyd og tøyd og sveist ilag i 5mm Rustfrittstål fra min gode venn Lars. Volvo-Power stiller som vanlig opp som sveiser for meg. Gud som jeg trenger et sveisekurs så jeg kan lage til ting selv etter det er kutta ut... sveist det ilag for stabilitet og støtte mellom høyre og venstre side av dashen slik det er originalt. høyre sides ytterkantfeste er kappet ned og sveist på tverrbjelken over passasjersiden. på den er det igjen sveist på to "litt store ører" som skal finsliper så det ikke er mer enn nødvendig stål der, når hanskerommet skal skrues fast mot disse ørene så det henger trygt opp og ikke risikerer falle ned eller knekke dashbordet. Regner med det henger meget godt og stabilt slik der blir festet opp nå.







    den som går tversover og langs alubraketten der Airbagen egentlig sitter er fin for å henge opp ledningsmatta på som går til døra på passasjersiden o.l. . går jo et stag over som de egentlig ligger oppi\oppå, men får stripse de fast når det er ferdiglagt og samlet slik de skal.




    der så. da gjennstår en GOD del ledningsrææææl... gleder meg ikke kjempemasse til akkurat det men må nå til uansett for å få ting bra og ikke minst mye mer moro å få det som man vil ha det liggende

  4. Takk knetrom takket for denne posten
  5. #4604
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Ikke stapp detta fullt av målere nå da
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  6. #4605
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Ikke stapp detta fullt av målere nå da
    to late? sitter jo 6 stk der nå allerede

  7. #4606
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard


    da er slik
    GPS
    \
    RTI
    LCD skjerm bestilt og betalt. i følge Chipchopan så skal jeg ha den i posten i slutten av neste uke eller kanskje mer sannsynlig over helga etter neste helg. 4 dagers shippingtid med DHL visstnok. og de sener til uka nå.
    spent på å se om den går å få satt opp på
    GPS
    kart som er å finne. finnes 100 00000 ulike varenr på akkurat samme enheten, visuelt sett i alle fall, men DENNE av en eller annen grunn som jeg endelig har klart å fått svar fra leverandøren om pris takler IKKE Kopikart... snedige greier i såfall når de jeg har sett og lest om på Youtube og forumer ellers har fått installert både TomTom, Sygic, Garmin å det ene etter det andre... så time will show. enkelte sider skriver også at det skal være innebygget 4x45w forsterker i den også...er jeg også spent på om det Faktisk er på denne eller ikke... iPod styring skal det også være og Windows CE 5.0 eller 6.0 osv osv... enten får jeg en kanonbra og kul enhet med masse muligheter, ellers så får jeg et JÆVLIG dyrt ryggekameraskjerm på dashen... hehe

    Motorised panel( professional designed to match Volvo)·
    TFT Parameters: DIGITAL 6.5' TFT-LCD (PVI panel
    Resolution: 800*480 Touch Screen·
    SD/USB Supported File Formats: U-Disk format select: FAT32
    Audio: MP3, MP4, WMA, WMV, OGG, IPOD is ready too.
    Video: Divx3),WMV, ASF, MPEG1/MPEG2/MPEG4/DAT
    Photo: JPEG, BMP, GIF, PNG·
    Amplifier: High Power Output 1*4W·
    A/V In/Out:Connectable with DVD/CD changer·
    System Function:
    OSD Language : English, Chinese,Russian and so on
    Real Date/time Display
    Touch screen Control or buttons control·
    Navigation:System: Microsoft Windows CE.NET 5.0/500Mhz
    Storage: 128MB NAND FLASH, 1GB SD card
    Channel: 20Position Procision·
    TV:Connectable with Digital TV

  8. #4607
    Registrerte brukere Wrasko sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Kallak/Marker/Østfold
    Innlegg
    1.390
    Antall takk

    Standard

    Er naturlig skeptisk til alt som har win CE :P.... Men håper på det beste for din del

  9. #4608
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Wrasko Vis post
    Er naturlig skeptisk til alt som har win CE :P.... Men håper på det beste for din del
    Hvorfor?
    jeg har ingen erfaring med det så hvis det er noe jeg bør være obs på så bare rop ut det finnes kun med Windows CE på de kina
    RTI
    skjermene

  10. #4609
    Registrerte brukere Wrasko sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Kallak/Marker/Østfold
    Innlegg
    1.390
    Antall takk

    Standard

    Har bare prøvd mobiler og kina laptop med det. Og de har minnet meg mye om win 95, og vært forbannet tregt. Har også vært ekstremt vanskelig å få tak i programmer etc som virker. Men om det er ett slags miljø på nett for disse så er det håp

    Tapatalk on LG L7 II
    2017 Nissan Navara | 2012 Nissan Pathfinder| 2009 Ford Fiesta | 1982 Volvo 242
    2001 Yamaha TDM 850 | 1997 Aprilia Classic | 1986 Suzuki GSX 750 ES

  11. #4610
    Registrerte brukere Liland sin avatar
    Medlem siden
    02. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    443
    Antall takk

    Standard

    Du føler ikke det blir litt kræsj med 6 80talls målere i et 90talls dash med et år 2000 motorisert skjerm? Ser ingen klar rød tråd her :P

    Men du skal ha for pågangsmotet

    Hvordan skal den bli utvendig?

    Liland
    VW Golf 1,4 ACT
    X: Volvo C70 -01
    X: MB 230 CE -89
    X: Volvo V70 -99
    X: Volvo 240 -86

  12. #4611

  13. #4612
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard


    da har jeg endelig bestemt meg og bestilt opp Elektrisk Servopumpe også. kommer seg på knappe 1000kr med frakt fra UK.
    Mercedes A klasse W168 pumpe delenr: A1684660401 (A 168 466 04 01)
    veldig enkel å ha med å gjøre i og med at den har 3 kabler. 12V +, Jording og signal fra dynamo slik at den slår seg på NÅR bilen lader. ingen ekstra komplex elektronik. kan jo da ev settes opp med en separat bryter ved landeveiskjøring der man ikke skal ratte noe særlig om man vil slippe å høre pumpa gå, men vet ikke hvor særlig bra det er for selve pumpa eller tannstanga?
    blir spennende å få denne i hus også nå for nå begynner det å bli en del ting som er i boks strax.
    ABS
    sensorer framme er handlet inn og kommer vell med posten strax. så da kan jeg bytte fjærbein, når elservon er byttet så kan jeg fjerne pumpe og reim og beholder i motorrommet og montere opp
    ABS
    enheten og skifte til abs bremser også, og når det er gjort er vell det meste klart for å teste på R bremsene også hehe så føler det begynner å løsne litt hær nå gitt. pumpa blir mest sannsynlig satt under utløpet på Intercooleren slik at den til vanlig er relativt godt skjult under der man ikke ser den så godt.

  14. #4613
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Snerten servopumpe, sånn har eg og lyst på
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  15. #4614
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Snerten servopumpe, sånn har eg og lyst på
    ja bare gå på ebay å søk etter "Mercedes W168 electric Servopump" og eller det delenr jeg har skrevet opp så får du mange options
    ble litt dyrere frakt med USP pga "remote location" der jeg bor nå visstnok... hehe så får vell bare betale den ekstra 150kr for å få den helt hjem over fjorden da gitt...
    du får sjekke når jeg har fått den hjem og laga rør og koblet til så skal du få høre hvordan jeg er fornøyd med den. Peugot 307 har jo også en snerten liten Servopumpe som er elektrisk, men har ikke sett den fysisk så jeg vet hvor enkelt den blir å montere opp, for den går litt i flere retninger med reservoaret i en egen bøy ut på siden av pumpa. så ser for meg at denne her er litt mer optimal med tanke på å skjule den ved siden av Intercooler f.eks.

  16. #4615
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Må jo snart ha en sånn dynamo på henger bak bilen hvis du skal klare å dra rundt alt det elektriske dilldallet du skal ha i denne bilen

    Sist endret av Daniel V; 13/03/14 kl 16:42
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  17. #4616
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Må jo snart ha en sånn dynamo på henger bak bilen hvis du skal klare å dra rundt alt det elektriske dilldallet du skal ha i denne bilen

    hehe har du glemt at jeg har drevet å importert 200A dynamoer? har det liggende om det behøves mer strøm trikset er å kjøre med Gel batteri, som klarer å ta til seg all ladingen man klarer fra dynamo, for det gjør absolutt ikke et syrebatteri og ev 2 gelbatteri ved behov med stereo. samt 200A dynamo hvis ekstremt behov

  18. #4617
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    ja bare gå på ebay å søk etter "Mercedes W168 electric Servopump" og eller det delenr jeg har skrevet opp så får du mange options
    ble litt dyrere frakt med USP pga "remote location" der jeg bor nå visstnok... hehe så får vell bare betale den ekstra 150kr for å få den helt hjem over fjorden da gitt...
    du får sjekke når jeg har fått den hjem og laga rør og koblet til så skal du få høre hvordan jeg er fornøyd med den. Peugot 307 har jo også en snerten liten Servopumpe som er elektrisk, men har ikke sett den fysisk så jeg vet hvor enkelt den blir å montere opp, for den går litt i flere retninger med reservoaret i en egen bøy ut på siden av pumpa. så ser for meg at denne her er litt mer optimal med tanke på å skjule den ved siden av Intercooler f.eks.
    Takk for tipset!
    Avventer til du har testa den før eg bestillerLikte den godt då den ser vetig ut i motsetning til f.eks opel pumpa som mange brukar..Den er stor og fæl
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  19. #4618
    Registrerte brukere Wrasko sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Kallak/Marker/Østfold
    Innlegg
    1.390
    Antall takk

    Standard

    Har faktisk en liten bil utenfor med elektrisk servo selv. Citroen saxo. Simpel og grei konstruksjon.

    Tapatalk on LG L7 II
    2017 Nissan Navara | 2012 Nissan Pathfinder| 2009 Ford Fiesta | 1982 Volvo 242
    2001 Yamaha TDM 850 | 1997 Aprilia Classic | 1986 Suzuki GSX 750 ES

  20. #4619
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Takk for tipset!
    Avventer til du har testa den før eg bestillerLikte den godt då den ser vetig ut i motsetning til f.eks opel pumpa som mange brukar..Den er stor og fæl
    Ja den er fæl å stor å kunne plassere fornuftig...

    Sitat Opprinnelig postet av Wrasko Vis post
    Har faktisk en liten bil utenfor med elektrisk servo selv. Citroen saxo. Simpel og grei konstruksjon.

    Tapatalk on LG L7 II
    Ja de er ikke så ravgælie de heller. Har ikke sett fysisk størrelse på de riktignok.

  21. #4620
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard




    da har jeg skaffa meg original Sperreaksling også gitt. ble et impulskjøp til en pris jeg IKKE kunne si nei til!!
    stammer fra 91/92 modell 740. er vell 1031 aksling dette vil jeg tro? ut fra øret på klumpen å si? og da passer vell Sperreinnmaten rett inn i 240 1031 akslingen jeg har på bilen mener jeg å ha lest. noen som bekrefter?
    hva bør gjøres før overflytting og montering på 242n? monterer kronhjulet på sperra fra 240n ikke sant? hjullager ytterst har jeg originale liggende som blir montert i alle fall. men resten trenger jeg en liten kjapp tips på hva jeg skal gjøre med! for det er jo perfekt at den også har 48tanns speedoring. så får jeg 940 instrumentet oppe å gå med en gang også to fluer i en haug med smekker her nå!

  22. #4621

    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    758
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    [URL=http://s451.photobucket.com/user/kodja/media/volvo%20242%2082%20mod/DSC_0074_zpsiwk9udeb.jpg.html]
    da har jeg skaffa meg original Sperreaksling også gitt. ble et impulskjøp til en pris jeg IKKE kunne si nei til!!
    stammer fra 91/92 modell 740. er vell 1031 aksling dette vil jeg tro? ut fra øret på klumpen å si? og da passer vell Sperreinnmaten rett inn i 240 1031 akslingen jeg har på bilen mener jeg å ha lest. noen som bekrefter?
    hva bør gjøres før overflytting og montering på 242n? monterer kronhjulet på sperra fra 240n ikke sant? hjullager ytterst har jeg originale liggende som blir montert i alle fall. men resten trenger jeg en liten kjapp tips på hva jeg skal gjøre med! for det er jo perfekt at den også har 48tanns speedoring. så får jeg 940 instrumentet oppe å gå med en gang også to fluer i en haug med smekker her nå!
    Du bør bytte shims i tillegg til kronhjul frå 240 akslinga, Desse ligger innanfor lagera på diffen. vanskeleg å få av lagera heile, så bør bytte desse med det samme. Når eg monterte lamelldiff bytta eg ut alle lammellane og, om det er nødvendig kjem an på om dei er slitte.
    Krysset i midten skal visstnok være eit svakt punkt, så det kan med fordel byttast ut til eit forsterka.
    alle desse delane selg dei på pedersen racing. http://www.pedersens-racing.no/bil/utveksling/

  23. #4622
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    ja lagrene tenkte jeg å bytte
    hvordan ser jeg best om lamellene behøver å byttes når jeg tar ut diffen?
    ser det var ikke så ravgæli pris på de hos pedersen i og for seg. er det 2 eller flere forsterkede kryss i diffen slik du nevner? (2 pinner...)
    ser litt på det å bytte ut alt kontra prisen på truetracken men kommer seg på halve prisen av truetrack med org diff som er skifta alt på og forsterka krysspinner.
    vet ikke hvor solid og bra org diffen er kontra truetracken for gatebruk jeg da? er det verdt å skifte alt i tillegg til lagrene med det samme? i utgangspunktet tenkte jeg dette kunne være en fin mellomlanding før truetrack etter hvert i og med at jeg fikk denne sperra så jævlig billig uansett

  24. #4623

    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    758
    Antall takk

    Standard

    Veit ikkje heilt korleis dei ser ut når dei er slitt. Valgte å berre bytte dei når eg først var i gang, men såg nesten ikkje forskjell på dei gamle og dei nye.
    Det er to kryss som er i diffen som ligg i eit kors. Eg skifta ikkje desse, men har høyrt at det ofte er desse som ryker. Kor solid den er veit eg ikkje, har fungert fint når eg har hatt den, men har ikkje kjørt den så alt for hardt.
    Det er jo og greitt å sveise fast sentrifugalloddet når ein først har den ute. då vil den sperre i øve 40 km/h og. fant ein guide på det på nettet ein plass, hugsar ikkje kor det var. Viss du søker litt på "G80" som diffen heiter så finn du det kanskje.

  25. #4624
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    ja lagrene tenkte jeg å bytte
    hvordan ser jeg best om lamellene behøver å byttes når jeg tar ut diffen?
    ser det var ikke så ravgæli pris på de hos pedersen i og for seg. er det 2 eller flere forsterkede kryss i diffen slik du nevner? (2 pinner...)
    ser litt på det å bytte ut alt kontra prisen på truetracken men kommer seg på halve prisen av truetrack med org diff som er skifta alt på og forsterka krysspinner.
    vet ikke hvor solid og bra org diffen er kontra truetracken for gatebruk jeg da? er det verdt å skifte alt i tillegg til lagrene med det samme? i utgangspunktet tenkte jeg dette kunne være en fin mellomlanding før truetrack etter hvert i og med at jeg fikk denne sperra så jævlig billig uansett
    Pinjongskruen må også byttes over (hvis det da ikke er samme utveksling på begge akslingene)

    Angående overhaling av diffen ligger det en tråd her på forumet av den originale verkstedmanualen som karl har lagt ut

    Edit: Lammeler og lagre kan du finne over dammen da akslingen er basert på en jeep foraksel ved navn dana 30
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  26. #4625
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    957
    Antall takk

    Standard

    Satte i lamellsperre i min som var tight og og god da den blei montert, gikk ikke lenge før den oppførte seg som åpen diff. Ved forrige oljeskift ramla det ut noen metallbiter og.. men sperrer ved burning
    Volvo 240GL 1990
    Volvo 240GL 1988
    Ford Granada 1973

    X Volvo 940 1998

Side 185 av 206 FørstFørst ... 85 135 175 183 184 185 186 187 195 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •