Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  29
Side 7 av 15 FørstFørst ... 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 151 til 175 av 365

Tråd: TomX95`s 940 '96

  1. #151
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Ser man det ja. Amsoil er gode produkter som sikrer suksess.

    Hvor kjøpte du dette?

  2. #152
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    HappyTom du har vært hos?


    Sendt fra min Thaifon

  3. #153
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av OlaBoy Vis post
    HappyTom du har vært hos?


    Sendt fra min Thaifon
    Var oppom HappyTom. Han virker ikke så over-engsajert i jobben sin

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Ser man det ja. Amsoil er gode produkter som sikrer suksess.

    Hvor kjøpte du dette?
    Motor-Service Jamtvedt
    Sist endret av TomX95; 04/02/14 kl 17:50

  4. Takk Batland takket for denne posten
  5. #154
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Var oppom HappyTom. Han virker ikke så over-engsajert i jobben sin



    Motor-Service Jamtvedt
    At han ikke er overengasjert ser man jo i resultatet i hva han gjør :P


    Sendt fra min Thaifon

  6. #155
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Har begynt på mottor`n da. Begynte å tikke, så røska den ut.



    Er vell bare sot på stempelet, så nesten ut som ett belegg, men håper ikke det.



    Eksosventilene var helt hvite... Blitt noe varmt antar jeg. Har ikke tatt ut ventilene enda. Ser ikke noe veldig galt untatt litt sot i en stripe over ventilsetet.. Blir intressant med mer etterforskning.



    Blokka var helt strøken Kann ikke kjenne vendekant uansett å mye jeg kjenner. Er fortsatt honeriper i sylinderene au
    Lagar å slikt så også uforskamma bra ut. Men var litt gjennomslag virker det som, så nye stempelringer blir bra

    Sugeslangen te servoen hadde tatt kvelden.. Kommet borti grenrøret.. Så må finne på no lurt der


  7. Takk OlaBoy takket for denne posten
  8. #156
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Har begynt på mottor`n da. Begynte å tikke, så røska den ut.



    Er vell bare sot på stempelet, så nesten ut som ett belegg, men håper ikke det.



    Eksosventilene var helt hvite... Blitt noe varmt antar jeg. Har ikke tatt ut ventilene enda. Ser ikke noe veldig galt untatt litt sot i en stripe over ventilsetet.. Blir intressant med mer etterforskning.
    Se nøye etter på stemplene. Hvis de virker sandblåste ute på kantene så avslører dette at du har hatt tenningsbank og at stemplene har fått juling. Sjekk svært nøye at du ikke finner sprikker i ringlandene.

    Ditt tenningsmap med 18 - 20 grader tenning v/ 1,0 BAR ladetrykk.



    Du kan ikke kjøre høyere ladetrykk eller høyere tenning enn det du allerede har gjort. Hvis du vil har bedre guffe så så stemplene dreies. Dette til orientering.
    Sist endret av Batland; 23/02/14 kl 13:22

  9. #157
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Her noen andre:
    http://www.google.no/imgres?start=18...page=9&ndsp=24

    Se nederst her, orginal B230FKtenningsmap, 11 grader tenningsretart mellom 0 ladetrykk (62 load) og 0,65 BAR ladetrykk. (100 load).

    http://www.google.no/imgres?hl=no&bi...tart=0&ndsp=15

    Her ett map som gi ping fest med 16 psi ladetrykk / 1,1 BAR map.

    http://www.forums.turbobricks.com/sh....php?p=1439548



    Dette har vært brukt opp til 1,4 BAR med litt tenningsbank her og der.

    http://www.pbase.com/765ti/image/40408337/original.jpg

    Her er det jeg mener er ett typisk høykomp. map. 7 - 9 grader tenning for å unngå tenningsbank med 1,5 BAR ladetrykk.

    Sist endret av Batland; 23/02/14 kl 14:12

  10. Takk TomX95 takket for denne posten
  11. #158
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Her noen andre:
    http://www.google.no/imgres?start=18...page=9&ndsp=24

    Se nederst her, orginal B230FKtenningsmap, 11 grader tenningsretart mellom 0 ladetrykk (62 load) og 0,65 BAR ladetrykk. (100 load).

    http://www.google.no/imgres?hl=no&bi...tart=0&ndsp=15

    Her ett map som gi ping fest med 16 psi ladetrykk / 1,1 BAR map.

    http://www.forums.turbobricks.com/sh....php?p=1439548



    Dette har vært brukt opp til 1,4 BAR med litt tenningsbank her og der.

    http://www.pbase.com/765ti/image/40408337/original.jpg

    Her er det jeg mener er ett typisk høykomp. map. 7 - 9 grader tenning for å unngå tenningsbank med 1,5 BAR ladetrykk.

    Har bare kjørt en bar nå, så er nokk feil tenning som har gjort det. Men klokka opp stempelet, og fant ut att 0 på kåpa var ødp. Så må nokk stille sprutet igjenn.
    Load på de EZK karta er jo ikke så greit, veit jo ikke trykk i innsug der.

    Men! De porene i stemplet kan være gammle synder. Forrige eier lada te topppakninga kom ut.. kjørte med 1,8 så han. Så er vell noe dær fort vekk. Tenning offset er på 84 grader, så er vell ikke så langt unna. Men må finstille det.
    Men ossen er det med å få tak i noe å koble på org bankesensor for å høre etter?
    Og hva trur du om tempen, ventiler var kritthvite..

    Dette er mitt map nå: Synns det ligner på det typiske høykomp du sendte med

    Sist endret av TomX95; 23/02/14 kl 16:18

  12. #159
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Du har stå på mot hvertfall Sett i sammen bilen, lær av dine feil og la oss andre gjøre det også for hvertfall jeg vil se mer av dette. Men nå som allerede motoren er i deler, kanskje det er verdt et forsøk med lavere komp?

  13. #160
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Du har stå på mot hvertfall Sett i sammen bilen, lær av dine feil og la oss andre gjøre det også for hvertfall jeg vil se mer av dette. Men nå som allerede motoren er i deler, kanskje det er verdt et forsøk med lavere komp?
    Var akkurat nede å maskinerte stempla og den nye toppen Kompen havner rett under 8 mener jeg på. Har dysehull i toppen nå

    Har akkurat mekka meg eksostempmåler i manifoilen. Håper dette blir bra

    Kommer mer bilder.

    Tokk å gjorde stempla reine, var ikke no bank, var bare ujevnheter i sota

  14. Takk OlaBoy takket for denne posten
  15. #161
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Var akkurat nede å maskinerte stempla og den nye toppen Kompen havner rett under 8 mener jeg på. Har dysehull i toppen nå

    Har akkurat mekka meg eksostempmåler i manifoilen. Håper dette blir bra

    Kommer mer bilder.

    Tokk å gjorde stempla reine, var ikke no bank, var bare ujevnheter i sota
    Hør her ja. Nå er du klar for 1,5 BAR med effektiv fortenning så nå blir det nok bra aks.

  16. #162
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Detta blir bra tenker jeg
    Sist endret av Skårholen; 24/02/14 kl 01:45

  17. #163
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Fått rota litt mer i kveld. Fått montert de meste av bunndelen. Men møtte en overaskelse:



    Ska vell garantert stå en platskloss der tenker jeg.... Noen som har en løsning?


    Litt kosebilder:





  18. #164
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Fått montert ventiler. Slipa litt med slipepasta, men er no dritt igrunn.

    Skulle montere de nye harde fjærene, da jeg møtte på en overaskelse.. De var større enn de som sto dær. Heldigvis hadde jeg en deletopp jeg fekk fra olaboy, så topp ventiltallerken og skover derfra

    En bolt i blokka er også knekt, men har holdet mens jeg har hatt den :P trur ikke den sliter seg av girkassa.

  19. #165
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Var oppom HappyTom. Han virker ikke så over-engsajert i jobben sin



    Motor-Service Jamtvedt
    Er han ikke noe flink Tom jamtvedt?
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  20. #166
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    Er han ikke noe flink Tom jamtvedt?
    Sist episode var forrige uke, skulle tørke av en nyplana topp. Tja, pappiret satt fast...

  21. #167
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Sist episode var forrige uke, skulle tørke av en nyplana topp. Tja, pappiret satt fast...
    Såpass,har hatt en topp hos han til fresing av ventilseter og montering av nye ventiler pluss planing.Ser bra ut så håper han har hatt en god dag
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  22. #168
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    Såpass,har hatt en topp hos han til fresing av ventilseter og montering av nye ventiler pluss planing.Ser bra ut så håper han har hatt en god dag
    Får håpe det

  23. #169
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    Er han ikke noe flink Tom jamtvedt?
    Han har jo monopol på motorer her i fjorden da andre ikke har utstyr... Han er alltid sur, det andre gjør er aldri bra, men faktisk bedre da ting kommer til støkket, dyr. Og de gangene jeg har vært der oppe med topper fra jobben må jeg opp igjen, enten at toppakningen går, eller at det fiser i ventilene... 16v toppen min tok han ventilsetene, har hvertfall blitt tette de Så han kan hvis han vil!


    Sendt fra min Thaifon

  24. #170
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Må ha fått seg eller no når jeg var innom,var sånn ca blid iallfallKom innom meg med toppen når han skulle på hytta en fredag å så slapp å ned å hente den.Får bare prøve den å se
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  25. #171
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    Må ha fått seg eller no når jeg var innom,var sånn ca blid iallfallKom innom meg med toppen når han skulle på hytta en fredag å så slapp å ned å hente den.Får bare prøve den å se
    Hehe, jada har opplevd han blid og
    Lurer på om jeg ga 100kr +mva pr sete på 16v da han fresa setene på den, grei timespris det på en jobb som tar 15-20 min


    Sendt fra min Thaifon

  26. #172
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Litt bilder te folket

    Bygge om luftutgang til tomgangsmotor:



    Smal sak heldigvis

    Innsug med tps fra 850



    Toppen








    Det enkleste er ofte det beste Blei støtt å godt



    Bånndelen:




  27. Takk OlaBoy takket for denne posten
  28. #173
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Takk for titten. Virkelig trivelig.

  29. #174
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Tenkte å kjøre orginal topp pakkning, funker vell det?

  30. #175
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Tenkte å kjøre orginal topp pakkning, funker vell det?
    Lavkomp. gjør at alle deler i motoren får mindre belastning på ett gitt effektuttak. Dette gjelder også, og kanskje ikke minst, toppakningen.
    Vår erfaring er at høykvalitet orginalpakninger som f.eks den originale til B230K, holder godt.

    Her eksempler på det andre vi snakket om. Først en lett og fin utgave med minimal vekt helt ute:







    Her en noe tyngre og formentlig rimeligere utgave som likevel er langt fra så tung som en 6-puck.



    Som vi ser er det ingen grunn til å kjøpe 4-puck lamell uten fjærer.
    Sist endret av Batland; 27/02/14 kl 08:34

Side 7 av 15 FørstFørst ... 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •