Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  122
Side 5 av 12 FørstFørst ... 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 125 av 276

Tråd: R_ekle C70 T5 rwd

  1. #101
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2011
    Sted
    Åsen
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Skal du ikke ha subwoofere?!?

    hehe nei måtte stå over lydanlegget når det ble litt tykkere vegger på 50x50 firkantrørene enn tenkt, må passe vekta :P


    sveiste ferdig bakveggen idag og begynte på bagasjerommet. laget til ramme for fuelcella




    senker golvet til bunn av rammevangen for at fuelcella skal bli litt enklere å fylle






    begynt å kle igjen






    fuelcella på plass




  2. Takk sverre2210, kjetil r takket for denne posten
  3. #102
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2011
    Sted
    Åsen
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    noen som kan si meg hva dette er? og har jeg behov for den? :P


  4. #103
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. april 2011
    Innlegg
    6
    Antall takk

    Standard

    Tankutlufting fra den orginale bensintanken. Er jeg rimelig sikker på at det er. Isåfall bare å kaste til skogs

  5. #104
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.933
    Antall takk

    Standard

    den kan du trygt kaste

  6. #105
    Hassel sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2010
    Sted
    Buskerud
    Innlegg
    3.314
    Antall takk

    Standard

    Det kalles for kullfilter. Det tar opp bensindamp ifra motor. Ergo ufrobrent som IKKE går i returen. Så ville ikke kastet den, det kommer til å lukte bensin. Den er der for en grunn, bare flytt den ut av synet så er det greit
    Henrik Hassel
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem


    S60 2004 - 2,5T - AWD
    V70 1998 - 2.0t - SOLGT

  7. #106
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2011
    Sted
    Åsen
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    takker for innspill så får se om den blir med videre eller ikke, tåler jo likt bensinlukt på en banebil :P

    ellers nytt spørsmål: kjapp og enkel måte å ta av drivakslingene?

  8. #107
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Hassel Vis post
    Det kalles for kullfilter. Det tar opp bensindamp ifra motor. Ergo ufrobrent som IKKE går i returen. Så ville ikke kastet den, det kommer til å lukte bensin. Den er der for en grunn, bare flytt den ut av synet så er det greit
    Fjerna den på forrige bruksbilen min, hadde aldri noke bensinlukt inni eller utafor den
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  9. #108
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2011
    Sted
    Åsen
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    holdt på litt i motorrommet de siste kveldene.

    innkorta bunnpanne




    snakk om god plass på sidene da, skulle vært v8 oppi der :P








    er bare satt oppi den veien for å se litt.. får prøve å flytte tannstanga å lage ny travers så får motoren til å stå skikkelig i helga.

  10. #109
    Hassel sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2010
    Sted
    Buskerud
    Innlegg
    3.314
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av R_ekle Vis post
    takker for innspill så får se om den blir med videre eller ikke, tåler jo likt bensinlukt på en banebil :P

    ellers nytt spørsmål: kjapp og enkel måte å ta av drivakslingene?
    Drivakslene kan gjerne sitte litt i kassa. Den høyre er som regel lett. Venstre sitter på en kilering. Så gi den et godt dunk inn i kassa før du nøkker den brått ut igjen. Dette skal skje BRÅTT i en beveglse Ikke alltid den slipper da. Så da kan du gjerne finne en STOR trekker du legge mellom kasse og aksel for å juske den ut
    Henrik Hassel
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem


    S60 2004 - 2,5T - AWD
    V70 1998 - 2.0t - SOLGT

  11. #110
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2011
    Sted
    Åsen
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    holdt på litt i verkste i helga igjen..

    laget til ny travers




    fikk på plass den og laget fester til tannstanga som ble flyttet foran hjulsenter, byttet også side på navene så fikk styrstag innfestningen foran






    triksa sammen en rattaksling for å prøve styringa, hadde kappet av styrstopperen i håp om å få litt bedre sving, og da kom dagens første Åå DÆÆven :P når jeg svingte til høyre så gikk hjulene motsatt... hadde jo ikke tenkt på at ble motsatt når tok flyttet tannstanga foran hjulsenteret. Så nå må jeg finne meg en annen tannstang :P


    kappet på åpning til girboks også.




    motor inne igjen




    å da kom dagens Åå DÆÆven nr.2



    ble liten runde i tankeboksn igjen.. motoren ligger med liten klaring over tannstanga, å den ligger med liten klaring til traversrammen, og når den må ligge over traversrammen så er det ikke så mye å hente. Begynte å vurdere sette inn travers fra 960n delebilen og droppe hele traversramma fra c70n å lage annen forstilling. helt til sjekket med panseret det er jo såpass opphøyd på midten at det går bra allikevel.


    selv om det går med høyden på motoren så står den høyt, men har bare 8-9cm klaring på bunnpanna så er ikke så mye å gå på der eller. girboksen kommer hvertfall høyt ut når motoren står i vater..




    blir nok kommer til å flytte rattstammegjennomføringen i torpedoveggen litt til siden også.. litt tight for downpipen mellom




    kommer til flytte bremskraftforsterkern over til venstre siden, mener det skal gå når monterer det andre innsuget.




    satte på fronten igjen og satte inn radiatoren for å sjekke plassen = God plass mellom blir å sette inn 960 radiator slik at det stemmer bedre med inn og utgangene.






    da blir det nok pause en stund igjen, reiser på jobb igjen til uka.


  12. Takk Sigbha, Svirre, ovlov86 takket for denne posten
  13. #111
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. mai 2010
    Sted
    Gjøvik
    Innlegg
    1.331
    Antall takk

    Standard

    Faen detta blir gromt da Stå på her^^ Er en fryd å følge med iallefall
    Volvo 850 2.0 T5. http://forum.vccn.no/showthread.php?...)-V70-lister-)
    Eks biler.

    1985 VW Golf 2. (Solgt)
    1986 Volvo 240 B230A. (Solgt)
    1974 Volvo 142 B20A. (Solgt)
    1987 Volvo 240 B230K. (Hugget)
    1987 Volvo 740 Turbo Intercooler. B230ET/B23ET. 250HK (Solgt)
    1986 Volvo 740 Turbo Intercooler. (Hugget)
    1985 Volvo 740 Turbo intercooler. (Hugget)
    1995 Volvo 850 stv 2.0 126HK. (Hugget)

  14. #112
    Registrerte brukere HairyHarry sin avatar
    Medlem siden
    31. mai 2010
    Sted
    Asker/Gausdal
    Innlegg
    121
    Antall takk

    Standard

    Elsker dette prosjektet - stå på videre:-)

    Angående byttingen du har gjort m fjærbeinene foran bør du kanskje ombestemme deg - søk på Ackermann+vinkelen/steering geometry.

    Sent from my C6903 using Tapatalk
    '66 zoner, '69 zoner, '69 142 (2,2 2xdhla45) og '96 965 3,0E

    DELER TIL SALGS PR. 28/9-13:
    'Diverse deler fra Volvo 945 ('95 mod.) og Volvo V70R ('98 mod.) fwd automat

  15. #113
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Helmaks!!

    Moro å følge med her :-D

    Tidl. daain83.
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  16. #114
    Registrerte brukere oar83 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Ørsta
    Innlegg
    1.538
    Antall takk

    Standard

    Suverent prosjekt, stilig å følge med på dette!
    Planer om å flytte rattet over på riktig side også?

  17. #115
    Registrerte brukere Robert H. sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Sotra
    Innlegg
    639
    Antall takk

    Standard

    Hadde det vært mulig å ha sumpen på "midten" og tannstanga der den var opprinnelig eller kommer girkassen så langt ned at det er et problem?
    Robert H.
    2001 C70 2,5T
    2004 MG ZTT 1,8 turbo ZandF
    2006 Ford Ranger XLT
    2007 Challenger Mageo 107

  18. #116
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2011
    Sted
    Åsen
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 240racing Vis post
    Faen detta blir gromt da Stå på her^^ Er en fryd å følge med iallefall


    Sitat Opprinnelig postet av Dan Bay-Johansen Vis post
    Helmaks!!

    Moro å følge med her :-D

    Tidl. daain83.
    det er bra kjekt med positive kommentarer på galskapen man holder på med :P



    Sitat Opprinnelig postet av HairyHarry Vis post
    Elsker dette prosjektet - stå på videre:-)

    Angående byttingen du har gjort m fjærbeinene foran bør du kanskje ombestemme deg - søk på Ackermann+vinkelen/steering geometry.

    Sent from my C6903 using Tapatalk

    kobler ikke helt hvorfor du mener det, så gjerne kom med mer på den.

    har jo ikke forandret noe på ackermannvinkel, om man har tannstanga foran eller bak hjulsenteret skal jo ikke ha noe å si, man får jo de samme vinklene, så lenge man ikke kapper sunt noe..? er jo flere andre biler som har tannstangen foran hjulsenteret og det går jo.

    og hvis det ikke blir helt optimalt er det noe jeg må bare godta. for hvis jeg skal ha tannstanga bak og så blir det større problemer med plassering av motoren. da må den komme 20-30 lengre bak og da støtter man på en haug med nye problemer.

    det jeg tenker å gjøre i forhold til styringen og vinkler er å snu ørene på navet slik at fester tannstangkulen under istedenfor over på navet. slik som det er nå så har den ganske krafti vinkel oppover, men det er jo det samme om den tannstanga står foran eller bak. tannstanga står i samme høyde som før også.

    men regner med du ser noe som jeg ikke ser så håper du kommer med det



    Sitat Opprinnelig postet av oar83 Vis post
    Suverent prosjekt, stilig å følge med på dette!
    Planer om å flytte rattet over på riktig side også?
    ja har vært til vurdering, men er ulemper med å gjøre det å ikke gjøre det. velger nok å ha rattet på feil side, har jo begynt å vent meg til å gå inn på feil side på den nå :P

    ulempene med å flytte rattet over:
    - må få tak i rattbraketer til andre siden eller lage slik at får montert rattet på andre siden.
    - ledningen må forlenges eller bytte ledningsnettet til en venstrestyr bil, for da blir jo ledningen i cupen for kort.
    - må få tak i varmeapperat fra venstre styrt bil, og da må sikringsboksen flyttes over til andre siden vis det skal bli noe gunstig.
    - vinduspusserne må byttes ut slik at man får pusset rett del av ruta.

    ulempene med å ha rattet som det er.
    - trangt mellom motor og rattaksling i motorrommet for downpipen, flytter gjennomgangen litt til sides så blir det greit.
    - eksos kommer nært føttene mine.. blir litt trangere for føttene
    - bremskraftforsterkeren passer ikke.. flytter den over på venstre siden og forlenger akslingen til den så blir det greit.

    så jeg ser det enklere foreløpig (før dokker opp nye problemer :P ) å ha ratter på høyre siden.

  19. #117
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2011
    Sted
    Åsen
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Robert H. Vis post
    Hadde det vært mulig å ha sumpen på "midten" og tannstanga der den var opprinnelig eller kommer girkassen så langt ned at det er et problem?
    ja alt er jo mulig :P å sveist om orignalbunnpanna til sumpen på midten har gått bra.. da har man måtte hevet bunnpannen helt bakerst slik at det har blitt det område som har ligget over tannstangen, men for å fått til det så har motoren måtte blitt flyttet ca.20cm bakover, som nevnt tidligere så medfølger det litt ekstra jobb også. girboksen kommer så langt ned at viss den skulle vært over tannstanga så har måttet hevet motoren en go del, og er ikke positivt det eller akkurat :P men kjekt med innspill og ideer for å løse problemene

  20. #118
    Registrerte brukere HairyHarry sin avatar
    Medlem siden
    31. mai 2010
    Sted
    Asker/Gausdal
    Innlegg
    121
    Antall takk

    Standard

    Det jeg tenker på (forutsatt at jeg har forstått Ackermanns prinsipp riktig) er at senteret på endeleddet på styrestaget skal ligge på linjen man trekker fra bærekule i forstillingen til senter på bakaksling. Når tannstanga er montert bak forstillinga sitter derfor endeleddet litt innenfor bærkula, mens når tannstanga er montert FORAN forstillinga skal endeleddet sitte litt utenfor bærekula. Derfor hadde det kanskje vært en ide å bruke fjærbein fra f.eks. 240/740/940 dersom du skal ha tannstanga foran.

    Fant ikke noen gode prinsipptegninger som viser tannstang montert foran forstillinga - denne var nok den beste:
    http://photos1.blogger.com/blogger/5...0/Ackerman.gif

    Håper jeg gjorde meg bedre forstått nå
    '66 zoner, '69 zoner, '69 142 (2,2 2xdhla45) og '96 965 3,0E

    DELER TIL SALGS PR. 28/9-13:
    'Diverse deler fra Volvo 945 ('95 mod.) og Volvo V70R ('98 mod.) fwd automat

  21. #119
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Nå er jeg også litt på gyngende grunn, men ackerman vinkelen blir vel vinkelen mellom tenkt senterlinje i kjøreretning og linje trekt gjennom senter av bærekule og styrekule.

    I prinsipp vil dette gjøre at innerhjulet som har minst grep i sving svinger mer enn ytterhjulet som er positivt for grep i sving.

    Ved f.eks drifting ønsker man ikke dette da det også vil fungere som en brems når en ligger helt på tverra.
    Lettere å snurre med andre ord...

    Sent from my LT25i using Tapatalk
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  22. #120
    Registrerte brukere HairyHarry sin avatar
    Medlem siden
    31. mai 2010
    Sted
    Asker/Gausdal
    Innlegg
    121
    Antall takk

    Standard

    Kan nok hende man ikke ønsker Ackermann prinsippet på driftingbiler - da ønsker man sikkert at begge framhjulene peker samme vei selv v fullt rattutslag.

    Hensikten m prinsippet er å få til at det innerste framhjulet svinger krappere for å kompensere for at det innerste hjulet har en mindre svingradius enn det ytterste hjulet. Slik unngår man unødig dekkslitasje/brytningsbelastninger i forstillingen.

    Sent from my C6903 using Tapatalk
    '66 zoner, '69 zoner, '69 142 (2,2 2xdhla45) og '96 965 3,0E

    DELER TIL SALGS PR. 28/9-13:
    'Diverse deler fra Volvo 945 ('95 mod.) og Volvo V70R ('98 mod.) fwd automat

  23. #121
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2011
    Sted
    Åsen
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HairyHarry Vis post
    Det jeg tenker på (forutsatt at jeg har forstått Ackermanns prinsipp riktig) er at senteret på endeleddet på styrestaget skal ligge på linjen man trekker fra bærekule i forstillingen til senter på bakaksling. Når tannstanga er montert bak forstillinga sitter derfor endeleddet litt innenfor bærkula, mens når tannstanga er montert FORAN forstillinga skal endeleddet sitte litt utenfor bærekula. Derfor hadde det kanskje vært en ide å bruke fjærbein fra f.eks. 240/740/940 dersom du skal ha tannstanga foran.

    Fant ikke noen gode prinsipptegninger som viser tannstang montert foran forstillinga - denne var nok den beste:
    http://photos1.blogger.com/blogger/5...0/Ackerman.gif


    Håper jeg gjorde meg bedre forstått nå
    ja nå er jeg helt med deg hadde lest litt men ikke alt om ackermann vinklene. så her har du helt rett og takker for at påpeker dette. trodde det bare var snakk om vinkelen fra bærekule til tannstang, hadde ikke fått med meg alt. er jo ganske så vesentlige med at den skal treffe senter av bakaksling for at det skal bli rett med radiusene til hjulene

    men har løsningen på dette problemet, hadde i utgangspunktet tenkt å snu ørene til endeleddene for å få endeleddkula under slik at får litt bedre vinkel på tannstangarmene enn 45grader opp som det er nå :P kommer da til å flytte ut øret slik at blir paralell styring som vil bli bedre med at den forhåpentligvis skal gå litt sidelengs når blir ferdi me den

    takker for innspillet og at noen har peiling på hjulvinkler

  24. #122
    Registrerte brukere HairyHarry sin avatar
    Medlem siden
    31. mai 2010
    Sted
    Asker/Gausdal
    Innlegg
    121
    Antall takk

    Standard

    Bare hyggelig: ) Dette er noe jeg har lest i "SRFOs bilbyggarhandbok" - den boka vil jeg for øvrig anbefale å kjøpe når man bygger om såpass heftig som du gjør: )

    Sent from my C6903 using Tapatalk
    '66 zoner, '69 zoner, '69 142 (2,2 2xdhla45) og '96 965 3,0E

    DELER TIL SALGS PR. 28/9-13:
    'Diverse deler fra Volvo 945 ('95 mod.) og Volvo V70R ('98 mod.) fwd automat

  25. #123
    Registrerte brukere HairyHarry sin avatar
    Medlem siden
    31. mai 2010
    Sted
    Asker/Gausdal
    Innlegg
    121
    Antall takk

    Standard

    SFRO skulle det være...

    Sent from my C6903 using Tapatalk
    '66 zoner, '69 zoner, '69 142 (2,2 2xdhla45) og '96 965 3,0E

    DELER TIL SALGS PR. 28/9-13:
    'Diverse deler fra Volvo 945 ('95 mod.) og Volvo V70R ('98 mod.) fwd automat

  26. #124
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2011
    Sted
    Åsen
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HairyHarry Vis post
    Bare hyggelig: ) Dette er noe jeg har lest i "SRFOs bilbyggarhandbok" - den boka vil jeg for øvrig anbefale å kjøpe når man bygger om såpass heftig som du gjør: )

    Sent from my C6903 using Tapatalk
    trenger jo ikke det når du følger med hehe neida det er kanskje ikke så dumt, kikket litt på det, men finnes den ikke i nettutgave? må man kjøpe selve boka?

  27. #125
    Registrerte brukere HairyHarry sin avatar
    Medlem siden
    31. mai 2010
    Sted
    Asker/Gausdal
    Innlegg
    121
    Antall takk

    Standard

    Vet ikke om noen nettutgave - jeg kjøpte hvertfall boka for noen år siden jeg. Følger man SFRO sine retningslinjer skal det jo også være mulig å få godkjent ombyggingen om du skulle ønske å ha skilter på bilen.

    Sent from my C6903 using Tapatalk
    '66 zoner, '69 zoner, '69 142 (2,2 2xdhla45) og '96 965 3,0E

    DELER TIL SALGS PR. 28/9-13:
    'Diverse deler fra Volvo 945 ('95 mod.) og Volvo V70R ('98 mod.) fwd automat

Side 5 av 12 FørstFørst ... 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. R_ekle Volvo 242 80mod.
    By R_ekle in forum Gullprosjekter
    Svar: 285
    Siste post: 08/01/17, 14:12
  2. R_ekle Volvo 242 80mod.
    By R_ekle in forum 200 -serien
    Svar: 145
    Siste post: 23/01/13, 22:39

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •