Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.571
Side 117 av 176 FørstFørst ... 17 67 107 115 116 117 118 119 127 167 ... SisteSiste
Viser resultater 2.901 til 2.925 av 4398

Tråd: Zeeker's Volvo 242 -76 B230FT - Megasquirt 3 X - ZF girkasse - Coilover - GTX3071R

  1. #2901
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Spurte direkte om kartet til følgende eksoshus:

    http://www.atpturbo.com/mm5/merchant...egory_Code=NGH

    Så hvis dem ikke forsto det så leker dem dumme ihvertfall. Men det er andre leverandøren jeg spør, jeg sitter fortsatt med følelsen at svaret begge har gitt ikke er riktig.
    Få høre litt mer da.
    Hvilket type svar er det du får?

  2. #2902
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Fikk besøk og hjelp av Mr.Nilsen i dag, så nå er toppen tatt av.
    Det er sikkert ikke så mye å se, men de som ser, ser sikker "noe". Om det er bra eller dårlig vet jeg ikke.
    Se på fargen på eksosventilen og isolatoren på tennpluggen til syl. 3. i forhold til syl. 4.
    Syl. 3 går vanligvis varmest på disse motorene og det ser man tydelig denne gangen også.
    Da bør man tenke litt på hva man bør gjøre for å forhindre at denne sylinderen tenningsbanker lenge før de andre.

  3. #2903
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Ja nå Zeeker, nå kan du være svært fornøyd med avgjørelsen din. Du har spart godt over kr. 10 000,- Værsågod.

    Dette er HELT typisk og avslører i grunnen sannheten, en slikt type turbo passer bare ikke Cosworth og rødmotor: http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/75050-gtx3076/

  4. #2904

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Få høre litt mer da.
    Hvilket type svar er det du får?
    Se i post #2898. Det svaret er fra en amerikansk leverandør som vi linker til en god del ganger .

    Har spurt en stor norsk distributør også og de frarådet å bruke twin scroll/divided på den turboen i det hele tatt pga at de blir for trange .

    Så neste steg har blitt å sende direkte til Garrett sjøl å høre hva de som faktisk lager turboene sier. Hvis heller ikke de svarer tilfredstillende så er det bare å suge på pekefingern, stikken opp i lufta utendørs å kjenne hvor det blåser fra.

    Hvis det da blåser fra nord øst så hadde jeg gått for 1.06 huset ( ironi for dem som ikke klarte å henge med ).

    Men du Batland, er et spørsmål i post #2896 du kan svare på hvis du har mulighet

  5. #2905
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Se i post #2898. Det svaret er fra en amerikansk leverandør som vi linker til en god del ganger .

    Har spurt en stor norsk distributør også og de frarådet å bruke twin scroll/divided på den turboen i det hele tatt pga at de blir for trange .

    Så neste steg har blitt å sende direkte til Garrett sjøl å høre hva de som faktisk lager turboene sier. Hvis heller ikke de svarer tilfredstillende så er det bare å suge på pekefingern, stikken opp i lufta utendørs å kjenne hvor det blåser fra.

    Hvis det da blåser fra nord øst så hadde jeg gått for 1.06 huset ( ironi for dem som ikke klarte å henge med ).

    Men du Batland, er et spørsmål i post #2896 du kan svare på hvis du har mulighet
    Frem til vi amatører VET hvordan turbinhus testes så blir det vanskelig å sammenligne og man er overlatt til antagelser og spekulasjoner.

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Ok, for å gjøre det litt enklere, hvilket hus hadde du valgt hvis han ikke hadde hatt divided manifold?
    Med unntak av GTX3576R så er jeg ikke spesielt begeistret for GTX turboene, men med fokus på det gode 60 mm turbinhjulet så ville jeg valgt A/R0,82 turbinhus dersom jeg skulle velge ett i singleflow utgave.

  6. #2906

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Frem til vi amatører VET hvordan turbinhus testes så blir det vanskelig å sammenligne og man er overlatt til antagelser og spekulasjoner.



    Med unntak av GTX3576R så er jeg ikke spesielt begeistret for GTX turboene, men med fokus på det gode 60 mm turbinhjulet så ville jeg valgt A/R0,82 turbinhus dersom jeg skulle velge ett i singleflow utgave.
    Vi får håpe Garrett har noe å tilby på det vi lurer på .

    Det tror jeg også er et riktig valg hvis han ikke hadde hatt divided

  7. #2907
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Vi får håpe Garrett har noe å tilby på det vi lurer på .

    Det tror jeg også er et riktig valg hvis han ikke hadde hatt divided
    Jeg mener at det beste turbokjøpet er EFR7064. Hvis man regner totalpris på andre turboer og legger til Billet kompressorhjul, Rustfritt turbinhus, kulelager, Wastegate, Dumpventil og ladetrykksolenoid så blir de faktisk dyrere. Med EFR får man i tillegg det helt unike turbinhjulet.

    EFR7064 kan velges med A/R0,83 single flow turbinhus med integrert wg og T3 flens eller A/R0,92 pulsplitt med integrert wg og T4 flens.
    Jeg mener at dette viser den korrkte sammenhengen mellom singleflow og divided.
    Den kan også leveres med divided uten integrert WG, man da i større A/R for dem søker høyere effekt på høyere turtall ved bruk med villere kammer.

    Responsen i EFR er imponerende god. Ingen grunn til å Boost brake: http://www.youtube.com/watch?v=Vf3JPQNgwnU
    Sist endret av Batland; 20/02/14 kl 12:49

  8. #2908

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Jeg mener at det beste turbokjøpet er EFR7064. Hvis man regner totalpris på andre turboer og legger til Billet kompressorhjul, Rustfritt turbinhus, kulelager, Wastegate, Dumpventil og ladetrykksolenoid så blir de faktisk dyrere. Med EFR får man i tillegg det helt unike turbinhjulet.

    EFR7064 kan velges med A/R0,83 single flow turbinhus med integrert wg og T3 flens eller A/R0,92 pulsplitt med integrert wg og T4 flens.
    Jeg mener at dette viser den korrkte sammenhengen mellom singleflow og divided.
    Den kan også leveres med divided uten integrert WG, man da i større A/R for dem søker høyere effekt på høyere turtall ved bruk med villere kammer.
    Det er en veldig interessant turbo, ingen tvil.

  9. #2909
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Min får EFR ;-)
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  10. Takk Amundsen T5r, Holck takket for denne posten
  11. #2910

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ola Moen Vis post
    Min får EFR ;-)
    Kult, blir interessant

  12. #2911
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Eg kunne godt tenkt meg ein EFR turbo, synd dei er svindyre..Blir nok billigare ein og kjøpe alt laust som du seier batland, men når ein kjøper ting laust kan eg ta utgiftene litt og litt

    Når er planen og bygge opp seksaren Zeeker?Ta det over tid mens bilen går for fult med rødblokk?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  13. #2912
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ola Moen Vis post
    Min får EFR ;-)
    Det er kjekt å høre, uansett hvilken det er.

  14. #2913
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Eg kunne godt tenkt meg ein EFR turbo, synd dei er svindyre..Blir nok billigare ein og kjøpe alt laust som du seier batland, men når ein kjøper ting laust kan eg ta utgiftene litt og litt

    Når er planen og bygge opp seksaren Zeeker?Ta det over tid mens bilen går for fult med rødblokk?

    Litt usikker på når det blir bygging av 6'er.
    Toppen er "ferdig" etter at den var en tur hos SWR for sliping av ventilseter og ventiler. Det ble også tatt ut litt under setene for bedre fløde. Men alt annet på motoren mangler.
    Det hadde vært morro å fått den ferdig en gang i hvertfall.
    Rødblokka skal få kjørt seg som vanlig
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  15. Takk Holck takket for denne posten
  16. #2914
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ola Moen Vis post
    Min får EFR ;-)
    Jeg får vell bestille den gøye turboen du skal ha snart da
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  17. #2915
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Hva ville folk ha valgt å brukt under bilen fra tanken og frem til torpedo'n. Skal brukes til E85.
    AN-slange med/uten teflon inni eller alurør ? Evt andre rør/slanger.
    Tenker på kostnad, fare for lekkasje ved utvendig påvirkning og holdbarhet/"vedlikehold"
    Sist endret av Zeeker; 19/02/14 kl 15:40 Begrunnelse: retting
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  18. #2916
    Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    1.936
    Antall takk
    Sist endret av buster83; 19/02/14 kl 16:10

    '80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

  19. Takk Holck, Mathisen takket for denne posten
  20. #2917
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    Du kan kjøpe an8'n min med kobling i hver ende og ferdig med fester. Ferdig tilpassa bilen din brodern kjøpte inn såpass med svarte koblinger og må ha an10 så henger på veggen. Returen er solgt

    Sent from my C6903 using Tapatalk
    OakhearT RacinG

    OakHeart Racing

  21. #2918
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ola Moen Vis post
    Min får EFR ;-)
    Ja vi har skumle planer for respons i god gammal traktor motor hvertfall

    Sitat Opprinnelig postet av gl740turbo Vis post
    Jeg får vell bestille den gøye turboen du skal ha snart da
    Må vente til han sier 1-2-3 bang-go!
    Fikser det meste til Volvo

    242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

  22. #2919
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Det kommer an på hvor gode betingelser det blir det ;-)
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  23. #2920
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ola Moen Vis post
    Det kommer an på hvor gode betingelser det blir det ;-)
    Bare å kjøre på Fornøyd blir du nok uansett
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  24. #2921
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Teigen Vis post
    Du kan kjøpe an8'n min med kobling i hver ende og ferdig med fester. Ferdig tilpassa bilen din brodern kjøpte inn såpass med svarte koblinger og må ha an10 så henger på veggen. Returen er solgt

    Sent from my C6903 using Tapatalk
    Slange eller rør?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  25. #2922
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    Stålomspunnen an slange som jeg har brukt. Bare se gjennom prosjektettråden så ser du alle koblinger/slanger på div steder

    Sent from my C6903 using Tapatalk
    OakhearT RacinG

    OakHeart Racing

  26. #2923
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Teigen Vis post
    Stålomspunnen an slange som jeg har brukt. Bare se gjennom prosjektettråden så ser du alle koblinger/slanger på div steder

    Sent from my C6903 using Tapatalk
    Okey. Skal kikke i tråden jeg.
    Jeg må bare finne ut av hva jeg skal bruke først
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  27. #2924
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    jeg har hørt div rykter om at ubehandlet alu slik som er i alu fuel rør f.eks reagerer med e85.
    derfor folk får så mye klin og guffe i dyser og innsug osv fordi e85 og ubehandlet alu reagerer. ikke skyt meg om jeg tar feil her nå, har som sagt bare hørt rykter

  28. #2925
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Kan noen svare litt glupt på ett teit spørsmål ?

    Jeg ser på både Nuke og Aeromotive sine BTR'er.
    Begge to har en AN8/AN10 og en AN6.
    Er det noen vitsi å kjøre AN8 på resten av systemet når den blir strupt av BTR'n?

    Aeromotive: Regulatoren leveres i to varianter med enten AN -6 eller AN -10 koblinger (retur er AN -6 på begge typene).
    Nuke: Leveres med en nippel 8, en nippel 6.



    Sist endret av Zeeker; 19/02/14 kl 19:16 Begrunnelse: retting
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

Side 117 av 176 FørstFørst ... 17 67 107 115 116 117 118 119 127 167 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Girkasse og bakskjermer. Volvo 242
    By 745tic in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 12/12/14, 22:34
  2. Svar: 5
    Siste post: 13/09/13, 15:35
  3. Zeeker's Volvo 945 -97 mod - 3" eksos, M90 :)
    By Zeeker in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 195
    Siste post: 28/06/13, 05:54
  4. Volvo 242 1980 med B230ft 280 hk.
    By Snooze1992 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 03/10/12, 12:31
  5. H.Ihle - Volvo 242 -80 B230FT
    By H.Ihle in forum 200 -serien
    Svar: 38
    Siste post: 18/06/12, 20:08

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •