Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.571
Side 116 av 176 FørstFørst ... 16 66 106 114 115 116 117 118 126 166 ... SisteSiste
Viser resultater 2.876 til 2.900 av 4398

Tråd: Zeeker's Volvo 242 -76 B230FT - Megasquirt 3 X - ZF girkasse - Coilover - GTX3071R

  1. #2876

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Jo
    Hehe , så bra

  2. #2877
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    GTX3076R Sendt forespørsel om å få lov til å avbestille.
    GTX3071R Oppe til vurdering. Valg av AR på eksoshus? 0.78 / 0.83 / 1.01 ?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  3. #2878
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Avbestilling godtatt.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  4. Takk Holck takket for denne posten
  5. #2879
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Godt det da
    Kjedelig å bli sittende med en turbo en ikke vil ha
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  6. #2880
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Avbestilling godtatt.
    Flott.

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    GTX3076R Sendt forespørsel om å få lov til å avbestille.
    GTX3071R Oppe til vurdering. Valg av AR på eksoshus? 0.78 / 0.83 / 1.01 ?
    Jeg mener at GTX3071R kan flytte såpass med luft at divided 0,78 er i minste laget.
    Jeg hadde valgt divided 0,83. Singel 0,83 blir ofte for tregt.

  7. #2881

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Flott.


    Jeg mener at GTX3071R kan flytte såpass med luft at divided 0,78 er i minste laget.
    Jeg hadde valgt divided 0,83. Singel 0,83 blir ofte for tregt.
    Er det mulig at dette også blir for lite? Tenkte med tanke på kammen..........
    Har sendt en mail å spurt spesifikt om gas turbine flow på divided husene, så forhåpentligvis har jeg svar på det imorgen
    Sist endret av Holck; 16/02/14 kl 21:32

  8. #2882
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Er det mulig at dette også blir for lite? Tenkte med tanke på kammen..........
    Har sendt en mail å spurt spesifikt om gas turbine flow på divided husene, så forhåpentligvis har jeg svar på det imorgen
    Det tør jeg ikke være påståelig om, men jeg mener at A/R1,01 er så stort at du ikke får den spool up som du ønsker og trenger for å få en velfungerende bil.
    Hvis ikke kammen takler divided A/R0,83 så spørs det om man ikke bør velge en mildere profil på omslipingen.

    Å hente ut "flotte tall" er utrolig enkelt. Datasprut, E85, en svær turbo og en vill kam ordner dette.
    Utfordringen er å ende opp med en velfungerende og holdbar motor med god respons og bredt register som gir en rask og effektiv bil som gir deg mye kjøre og eierglede.

  9. #2883

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det tør jeg ikke være påståelig om, men jeg mener at A/R1,01 er så stort at du ikke får den spool up som du ønsker og trenger for å få en velfungerende bil.
    Hvis ikke kammen takler divided A/R0,83 så spørs det om man ikke bør velge en mildere profil på omslipingen.

    Å hente ut "flotte tall" er utrolig enkelt. Datasprut, E85, en svær turbo og en vill kam ordner dette.
    Utfordringen er å ende opp med en velfungerende og holdbar motor med god respons og bredt register som gir en rask og effektiv bil som gir deg mye kjøre og eierglede.
    Den gyldne middel vei er alltid vanskelig å finne. Jeg poster imorgen hvis jeg har fått svar angående gas turbine flowen.

  10. #2884
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Den gyldne middel vei er alltid vanskelig å finne. Jeg poster imorgen hvis jeg har fått svar angående gas turbine flowen.
    Nja, både og.
    En god begynnelse er å velge den minste turboen som akkurat klarer det effektmålet man har satt seg. Dette forutsetter imidlertid realisme.
    Deretter må motoren settes opp slik at den passer til den valgte turboen.

    Flott, følger med her....

    Her det nye og unike divided A/R0,83.



    Her ett vanlig divided A/R0,82.



    http://www.atpturbo.com/mm5/merchant...Category_Code=
    Sist endret av Batland; 17/02/14 kl 13:23

  11. #2885
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.631
    Antall takk

    Standard

    For å sikre hinsides respons og spool up på en GT3071R med Anti surge kompressorhus så fant man ut at man måtte ta frem dette til motorer med mindre sylindervolum, Divided A/R0.61.

    http://www.atpturbo.com/mm5/merchant...egory_Code=NGH

  12. #2886

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    For å sikre hinsides respons og spool up på en GT3071R med Anti surge kompressorhus så fant man ut at man måtte ta frem dette til motorer med mindre sylindervolum, Divided A/R0.61.

    http://www.atpturbo.com/mm5/merchant...egory_Code=NGH
    Har ikke fått svar fra U.S enda( tidlig på morgenen der enda), men hørte raskt med GIK turbo Norge om gas turbin flow chartene. De har ikke fått de enda. Mer generelt sier de at divided er trangere singel entry så vi får bare se om U.S klarer å hoste opp noe.

  13. #2887
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Men det blir vel t3 0.83 på meg vel?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  14. #2888

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Men det blir vel t3 0.83 på meg vel?
    Kan bare anta uten de flow chartene for min egen del, men ja tror nok det. Hvis det viser seg at den fløder mindre et mitt eksoshus så er risken, antar jeg, at du vil få en del baktrykk.

  15. #2889
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Da venter jeg litt før jeg bestiller
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  16. #2890
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Så jo skikkelig kule ut de nye husene da
    Me want's :P
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  17. #2891

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Da venter jeg litt før jeg bestiller
    Bedre å få litt mer oversikt først ja . Ingen tvil om at den turboen kan levere luft ihvertfall, det har vi ihvertfall sett .

  18. #2892
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Kan bare anta uten de flow chartene for min egen del, men ja tror nok det. Hvis det viser seg at den fløder mindre et mitt eksoshus så er risken, antar jeg, at du vil få en del baktrykk.
    Jeg kjenner ikke til testprosedyrene for flødetesting av turbinhus, men det er ett ubesvart spørsmål i forhold til turbinturtall.

    Hvis du ser her: http://turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbocharger

    og setter kryss ved 35/2,75 så ser man at GT3071R går med ca. 119 000 o/min, GTX3071R går med 116 000 o/min og GT3076R går med ca. 111 000 o/min., men turbinmappet viser at de fløder identisk. Dette virker umulig da det er sannsynlig flødet vil reduseres hvis man bremser ett turbinhjul ned fra 119 000 o/min til 111 000 o/min., ikke sant?

  19. #2893
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Ettersom det ikke ble bestilling av turbo i dag, så fikk jeg handle noe annet

    Det ble 4 stk motorsportstropper på BCB
    Og ei sachs 765 trykkplate jeg ikke skal bruke, hehe. (Men bestiller man litt deler utenom det de normalt tar inn fra det store utland så får man kjøpe det )
    Enten så selger jeg den, ellers så ligger den i hylla til jeg skal bygge hvitmotor en gang.



    Sist endret av Zeeker; 17/02/14 kl 18:28 Begrunnelse: retting :D
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  20. Takk Holck takket for denne posten
  21. #2894

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Jeg kjenner ikke til testprosedyrene for flødetesting av turbinhus, men det er ett ubesvart spørsmål i forhold til turbinturtall.

    Hvis du ser her: http://turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbocharger

    og setter kryss ved 35/2,75 så ser man at GT3071R går med ca. 119 000 o/min, GTX3071R går med 116 000 o/min og GT3076R går med ca. 111 000 o/min., men turbinmappet viser at de fløder identisk. Dette virker umulig da det er sannsynlig flødet vil reduseres hvis man bremser ett turbinhjul ned fra 119 000 o/min til 111 000 o/min., ikke sant?
    Du har vel snakket om dette tidligere i tråden hvis jeg husker riktig, da med GTX3067R`en. Men uansett, det eneste jeg vil forhindre er at Zeeker står i benken med skjegget i postkassa med for høyt baktrykk, thats it .

    Edit: Med antagelse at alle tre turboene har samme eksoshus så ville jeg anta at det er pga hvor mye eksos motoren produserer sett i forhold til kompressor delene på de forskjellige turboene. Rein spekulasjon fra min side, har egentlig ikke peiling

    Edit2: Stryk første edit
    Sist endret av Holck; 17/02/14 kl 18:18

  22. #2895
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Du har vel snakket om dette tidligere i tråden hvis jeg husker riktig, da med GTX3067R`en. Men uansett, det eneste jeg vil forhindre er at Zeeker står i benken med skjegget i postkassa med for høyt baktrykk, thats it .

    Edit: Med antagelse at alle tre turboene har samme eksoshus så ville jeg anta at det er pga hvor mye eksos motoren produserer sett i forhold til kompressor delene på de forskjellige turboene. Rein spekulasjon fra min side, har egentlig ikke peiling

    Edit2: Stryk første edit
    Når man velger seg en god turbo så er ikke baktrykk ett stort problem. Med identisk turbin til det du har så vil jeg tro at GTX71 kompressoren gir lavere baktrykk enn det GT76 kompressoren gjør.

    Det er ingen tvil om at ett divided hus er trangere enn ett singel hus i samme A/R. Det er derfor man bør/må velge større A/R når man velger divided.

    Med moderne turbo og E85 er ikke "litt baktrykk" ett stort problem hvis ikke motoren er stygt overkammet.

    Hvis fokuset på lavt baktrykk blir for stort så ender man vanligvis opp med en motor med dårlig spool up og respons.

    En annen fordel med litt lite turbinhus er at det kan portes opp dersom man synes at spool up er unødvendig god. "Vi" har gjort dette med godt resultat og baktrykket reduseres merkbart.

    Velger man for stort så står man der og må velge mellom å være misfornøyd eller legge ut ytterligere kr. 3000 - 5000,- for å skaffe ett mindre hus.

    Når det gjelder trimming av turbomotorer så kan man huske "Less is more". Dette gjelder det meste fra størrelsen på innsugskanaler, til kam, kompresjonsforhold og turbo. Unntaket er intercooler og eksosanlegg. (Og muligens eksosventiler.)
    Sist endret av Batland; 17/02/14 kl 19:21

  23. #2896

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Ok, for å gjøre det litt enklere, hvilket hus hadde du valgt hvis han ikke hadde hatt divided manifold?

    BTW, fortsatt ikke noe svar fra U.S

  24. #2897
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Fikk besøk og hjelp av Mr.Nilsen i dag, så nå er toppen tatt av.
    Det er sikkert ikke så mye å se, men de som noe om det ser sikker "noe". Om det er bra eller dårlig vet jeg ikke. hehe

    Nå gjenstår det å demontere toppen og vaske den, også levere den videre til tukling












    Sylindrene.
    Ser ikke så mye av toppen på stemplene ettersom det kom masse olje nedi der når vi løfta av toppen.









    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  25. Takk Holck takket for denne posten
  26. #2898

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Ja, da kom det et svar ihvertfall fra U.S.A:

    Garrett's new housings have the same flow through characteristics as
    the GT housings so you can stick with the same maps:

    gt30rturbine.jpg

    Edit: Legge inn det andre mappet også for enkelhetens skyld

    gtx3076r eksos.jpg

    Divided: 1 lb/min mindre enn singel entry

    Noen som ser flere forskjeller?
    Sist endret av Holck; 18/02/14 kl 02:42

  27. #2899
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Skjønte de spørsmålet om flowkart på pulssplitt eller svarte de på om gtx'n flow'et like bra som gt'n?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  28. #2900

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Skjønte de spørsmålet om flowkart på pulssplitt eller svarte de på om gtx'n flow'et like bra som gt'n?
    Spurte direkte om kartet til følgende eksoshus:

    http://www.atpturbo.com/mm5/merchant...egory_Code=NGH

    Så hvis dem ikke forsto det så leker dem dumme ihvertfall. Men det er andre leverandøren jeg spør, jeg sitter fortsatt med følelsen at svaret begge har gitt ikke er riktig.

Side 116 av 176 FørstFørst ... 16 66 106 114 115 116 117 118 126 166 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Girkasse og bakskjermer. Volvo 242
    By 745tic in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 12/12/14, 22:34
  2. Svar: 5
    Siste post: 13/09/13, 15:35
  3. Zeeker's Volvo 945 -97 mod - 3" eksos, M90 :)
    By Zeeker in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 195
    Siste post: 28/06/13, 05:54
  4. Volvo 242 1980 med B230ft 280 hk.
    By Snooze1992 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 03/10/12, 12:31
  5. H.Ihle - Volvo 242 -80 B230FT
    By H.Ihle in forum 200 -serien
    Svar: 38
    Siste post: 18/06/12, 20:08

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •