Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.571
Side 113 av 176 FørstFørst ... 13 63 103 111 112 113 114 115 123 163 ... SisteSiste
Viser resultater 2.801 til 2.825 av 4398

Tråd: Zeeker's Volvo 242 -76 B230FT - Megasquirt 3 X - ZF girkasse - Coilover - GTX3071R

  1. #2801
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Husker at dette er nevnt tidligere.
    Tenk litt på hva du var mest fornøyd med og minst fornøyd med på det forrige oppsettet ditt. Var det akselerasjonen etter 4500 o/min eller var det gassrespons, spool up og akselerasjon ved delgass på lavere turtall?

    Holck har moderne, dyrere og ikke minst, en mye mindre turbo enn du hadde og derfor er den bilen mye kvikkere. Jeg må bare poste at jeg tviler på at du klarer målet ditt, noe jeg synes er synd. Forhåpentligvis tar jeg skammelig feil. Den som lever får se.

    E85 er en gudegave av ett drivstoff til MOTORSPORT, men det er ikke problemløst. Flere av drifterene rundt her begynner visstnok å gå tilbake til bensin igjen pga mye problemer. (Som ingen snakker om.)
    Jeg har ikke kjørt andre biler med litt futt i som har spoolet tidlig. Og ikke husker jeg trykk-kartet til Holck. Men håper på at oppsettet mitt ikke havner veldig langt unna hans. Vært morro om min raskere hehe.
    Jeg vet ikke hvor tidlig dette oppsettet kommer til å spoole. Men antagelig en hel del tidligere enn banditen.

    Hva sliter folk med mtp E85?
    Det jeg har merket meg er at folk oppfordres til å bytte bensinfilter hyppig.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  2. #2802
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    Det limer seg. Bare mekk et sprut til å kjøre gjennom litt 98 av og til så ere ikke noe stress.

    Sent from my C6903 using Tapatalk
    OakhearT RacinG

    OakHeart Racing

  3. #2803
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Kaldstart, forbruk, hardt for slanger, filter, pakninger osv, og brenner vel seinere enn bensin? Og en jævla sur eksoskukt!


    Sendt fra min Thaifon

  4. #2804
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Lukter dritt ja :-/
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  5. #2805
    Registrerte brukere Koff sin avatar
    Medlem siden
    17. mai 2012
    Sted
    3320 Vestfossen
    Innlegg
    145
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ola Moen Vis post
    Lukter dritt ja :-/
    Du må justere nesa di!!! E85-eksos lykter jo sukkertøy
    Tlf: 452 66 579
    OakhearT RacinG

  6. Takk Mathisen takket for denne posten
  7. #2806

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Husker at dette er nevnt tidligere.
    Tenk litt på hva du var mest fornøyd med og minst fornøyd med på det forrige oppsettet ditt. Var det akselerasjonen etter 4500 o/min eller var det gassrespons, spool up og akselerasjon ved delgass på lavere turtall?

    Holck har moderne, dyrere og ikke minst, en mye mindre turbo enn du hadde og derfor er den bilen mye kvikkere. Jeg må bare poste at jeg tviler på at du klarer målet ditt, noe jeg synes er synd. Forhåpentligvis tar jeg skammelig feil. Den som lever får se.

    E85 er en gudegave av ett drivstoff til MOTORSPORT, men det er ikke problemløst. Flere av drifterene rundt her begynner visstnok å gå tilbake til bensin igjen pga mye problemer. (Som ingen snakker om.)
    Hadde jeg visst det jeg gjør nå med mitt oppsett så hadde jeg nå valgt gtx3067r til det jeg har, men men, lett å være etterpåklok .
    Mitt oppsett og Zeeker sitt har på en måte aldri vært i nærheten av hverandre, bilen min er bygd for rask akselerasjon, derfor har jeg blant annet 4.10 utveksling i bakakselen.
    Hehe, jeg syns Zeeker skal kjøpe inn et par turboer til jeg så han får testa i benken hva som fungerer best på hans motor

  8. #2807

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Han har en Gt3076 så vidt jeg husker, men han kan komme å rette hvis det er feil

    Mistanke om resten av oppsettet mitt?
    Hva tenker du på?
    Er GT3076r jeg har ja

  9. #2808
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Hvordan er oppsettet ditt da Holck? En tråd jeg kan lese kanskje?
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  10. #2809

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Hvordan er oppsettet ditt da Holck? En tråd jeg kan lese kanskje?
    Nei, har ikke lagd noe tråd, det blir det heller ikke noe av sannsynligvis .


    B230fk blokk borra 96,3
    Original 531 topp
    Sam steffanson Grupp A T5 "Race" Kam
    Sten parner råder
    Sten parner stempler 8:1 CR
    Original B230fk innsug
    Original 940 grenrør, dog åpnet flens til turbo til T3 "spec"
    Garrett GT3076r med 60mm turbinhjul og 0.82 A/R på turbinhus
    Autronic SM4

    Ligger forøvrig litt mer info i bremsetråden på avansert trimming, side 13
    Sist endret av Holck; 10/02/14 kl 21:33

  11. #2810
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Mest nysjerrig jeg
    Har ikke noe super peiling på oppsett som fungerer sammen, men mer villig til å se hva andre har prøvd og fått til.

    Får se litt i bremsetråden da
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  12. Takk Holck takket for denne posten
  13. #2811
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Koff Vis post
    Du må justere nesa di!!! E85-eksos lykter jo sukkertøy
    Det sukkertøyet ditt må være gammelt :P Ei røys av en gråtass som starter på 20år gammel diesel lukter jo bedre

  14. #2812
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Koff Vis post
    Du må justere nesa di!!! E85-eksos lykter jo sukkertøy
    Lukter som dårlig himers fra Vestfossen. :-)
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  15. Takk OlaBoy takket for denne posten
  16. #2813
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Hadde jeg visst det jeg gjør nå med mitt oppsett så hadde jeg nå valgt gtx3067r til det jeg har, men men, lett å være etterpåklok .
    Mitt oppsett og Zeeker sitt har på en måte aldri vært i nærheten av hverandre, bilen min er bygd for rask akselerasjon, derfor har jeg blant annet 4.10 utveksling i bakakselen.
    Hehe, jeg syns Zeeker skal kjøpe inn et par turboer til jeg så han får testa i benken hva som fungerer best på hans motor
    Det var interessant. Hvorfor? Det lille jeg har fått med meg er at X-utgavene kommer senere og hardere som gjør de vanskeligere å kjøre når grepet ut av svinger er på grensen. Videre er det vel motoren din som begrenser effekten og ikke turboen?

  17. Takk OlaBoy takket for denne posten
  18. #2814
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Hadde jeg visst det jeg gjør nå med mitt oppsett så hadde jeg nå valgt gtx3067r til det jeg har, men men, lett å være etterpåklok .
    Mitt oppsett og Zeeker sitt har på en måte aldri vært i nærheten av hverandre, bilen min er bygd for rask akselerasjon, derfor har jeg blant annet 4.10 utveksling i bakakselen.
    Hehe, jeg syns Zeeker skal kjøpe inn et par turboer til jeg så han får testa i benken hva som fungerer best på hans motor
    Hvis noen er med på sinnsyk kronerulling så kan jeg gjøre det

    Det som er litt morro med oppsettene våre er at de er helt ulike, men likevel så går bilene nesten like fort på Gardermoen.
    Nå skal det også sies at Gardermoen-bana er ei veldig teknisk krevende bane å kjøre, så en bil med 200hk kan kjøre veldig fort der.
    Så det er vel egentlig bare veldig snik-skryting av at jeg og Holck er sinnsykt gode sjåfører haha.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  19. Takk Holck takket for denne posten
  20. #2815

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det var interessant. Hvorfor? Det lille jeg har fått med meg er at X-utgavene kommer senere og hardere som gjør de vanskeligere å kjøre når grepet ut av svinger er på grensen. Videre er det vel motoren din som begrenser effekten og ikke turboen?
    skulle da tro at en såpass mye mindre kompressor del kommer igang tidligere?
    Tanken var at man får en turbo som er mere tilpasset motorens kapasitet da
    Sist endret av Holck; 10/02/14 kl 22:28

  21. #2816

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Hvis noen er med på sinnsyk kronerulling så kan jeg gjøre det

    Det som er litt morro med oppsettene våre er at de er helt ulike, men likevel så går bilene nesten like fort på Gardermoen.
    Nå skal det også sies at Gardermoen-bana er ei veldig teknisk krevende bane å kjøre, så en bil med 200hk kan kjøre veldig fort der.
    Så det er vel egentlig bare veldig snik-skryting av at jeg og Holck er sinnsykt gode sjåfører haha.
    Det er en veldig vanskelig bane syns jeg også, når jeg i tillegg ALDRI klarer å få lagt inn første gir der det går som tregest så koster det tid

  22. #2817
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Vi skal vel få knivet litt der til sommeren
    Og det kommer vel ett par andre fra forumet som kan blir gode konkurenter.
    JEM var med i fjor, og bare han får noen runder til så blir han en jævel nedpå der tror jeg.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  23. Takk Holck takket for denne posten
  24. #2818
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    skulle da tro at en såpass mye mindre kompressor del kommer igang tidligere?
    Tanken var at man får en turbo som er mere tilpasset motorens kapasitet da
    Det var min feil. Jeg blingset og såg GTX3076R.

    GTX3067R hjulet måler 49,7/ 67,4 mm og kan levere luft til ca. 450 hk. Det er ingen tvil om at dette hadde revolusjonert hele kjøreopplevelsen akkurat fordi makskapasiteten er bedre tilpasset motorens oppsett. GT3076R spooler tross alt 1000 o/min senere enn den gode GT3071R som GTX3067R formentlig er i nærheten av.
    Man skal også legge merke til at GTX3067R har fullsize 60 mm turbinhjulet.
    Dette gir en hybridprosent på hyggelige og effektive 60/67,4 = 89%. GTX3576R har tilsvarende.
    GTX3076R har 78,3% som ikke er langt unna GT2871R som vi vet er en dårlig turbo. :(
    Sist endret av Batland; 10/02/14 kl 22:55

  25. Takk Holck takket for denne posten
  26. #2819

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det var min feil. Jeg blingset og såg GTX3076R.

    GTX3067R hjulet måler 49,7/ 67,4 mm og kan levere luft til ca. 450 hk. Det er ingen tvil om at dette hadde revolusjonert hele kjøreopplevelsen akkurat fordi makskapasiteten er bedre tilpasset motorens oppsett.
    Man skal også legge merke til at GTX3067R har fullsize 60 mm turbinhjulet.
    Bingo , da er vi enig

  27. #2820
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Bingo , da er vi enig
    Det er vi.
    I tillegg er det slik at 67,4 mm kompressorhjulet roterer ca. 20 000 o/min raskere enn 76,6 mm kompressorhjulet i samme driftstilstand. Dette gjør selvsagt at turbinhjulet også roterer tilsvarende raskere noe som øker flødet på eksossiden og reduserer baktrykket.

  28. #2821

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det er vi.
    I tillegg er det slik at 67,4 mm kompressorhjulet roterer ca. 20 000 o/min raskere enn 76,6 mm kompressorhjulet i samme driftstilstand. Dette gjør selvsagt at turbinhjulet også roterer tilsvarende raskere noe som øker flødet på eksossiden og reduserer baktrykket.
    Dette hadde vært veldig intressant . Morsomt å ha prøvd A/R 0.63 på eksoshuset også da
    Sist endret av Holck; 11/02/14 kl 02:03

  29. #2822

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Vi skal vel få knivet litt der til sommeren
    Og det kommer vel ett par andre fra forumet som kan blir gode konkurenter.
    JEM var med i fjor, og bare han får noen runder til så blir han en jævel nedpå der tror jeg.
    Det blir skit kul sa svensken . Håper virkelig dem får til noe der oppe i år også .
    Jeg skal ihvertfall gjøre alt jeg kan for å fortsatt holde deg bak meg

  30. #2823
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Dette hadde vært veldig intressant . Morsomt å ha prøvd A/R 0.63 på eksoshuset også da
    Det er flere forhold som kan påpekes her.
    1. Det er ingenting som øker flødet på eksossiden og reduserer baktrykket like effektivt som ett større turbinhus.
    2. Eldre turboer trenger mindre turbinhus enn nyere turboer. Å bruke A/R0,48 er f.eks direkte korket.
    3. T5 kammen er designet for å fungere GODT sammen med 940 manifold og høyt baktrykk uten at effekten påvirkes negativt. Vi har testet at dette stemmer i praksis. T5 kammen din vil derfor takle ett mindre turbinhus med eleganse.

    Hvis vi tar en titt til de velfungerende BSRT325 og KRX400 turboene, så har disse tall som tilsier at en GTX3067R med A/R0,63 turbinhus VIL fungere godt.

    Når det er sagt så ville nok jeg personlig heller gått for en fullsize GT3071R MED antisurgehus.
    Legg merke til at alle GTX turboene allerede har antisurge fordi kompessorhjul med 11 fullengde blader gir ugunstig smale kart uten dette.
    Kompressorkartet til GT3071R er oppgitt uten antisurge, så kartet VIL bli videre til venste når man oppgraderer til antisurge, noe som alltid er en fordel.

  31. #2824

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det er flere forhold som kan påpekes her.
    1. Det er ingenting som øker flødet på eksossiden og reduserer baktrykket like effektivt som ett større turbinhus.
    2. Eldre turboer trenger mindre turbinhus enn nyere turboer. Å bruke A/R0,48 er f.eks direkte korket.
    3. T5 kammen er designet for å fungere GODT sammen med 940 manifold og høyt baktrykk uten at effekten påvirkes negativt. Vi har testet at dette stemmer i praksis. T5 kammen din vil derfor takle ett mindre turbinhus med eleganse.

    Hvis vi tar en titt til de velfungerende BSRT325 og KRX400 turboene, så har disse tall som tilsier at en GTX3067R med A/R0,63 turbinhus VIL fungere godt.

    Når det er sagt så ville nok jeg personlig heller gått for en fullsize GT3071R MED antisurgehus.
    Legg merke til at alle GTX turboene allerede har antisurge fordi kompessorhjul med 11 fullengde blader gir ugunstig smale kart uten dette.
    Kompressorkartet til GT3071R er oppgitt uten antisurge, så kartet VIL bli videre til venste når man oppgraderer til antisurge, noe som alltid er en fordel.
    Enig med du

  32. #2825
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Jeg er også enig nå jeg har lest våken og ikke i halvsøvne. 3067 vil nok i mange tilfeller være et bedre valg enn 3076. Hvorfor har dere beskrevet ganske så godt må jeg si

Side 113 av 176 FørstFørst ... 13 63 103 111 112 113 114 115 123 163 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Girkasse og bakskjermer. Volvo 242
    By 745tic in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 12/12/14, 22:34
  2. Svar: 5
    Siste post: 13/09/13, 15:35
  3. Zeeker's Volvo 945 -97 mod - 3" eksos, M90 :)
    By Zeeker in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 195
    Siste post: 28/06/13, 05:54
  4. Volvo 242 1980 med B230ft 280 hk.
    By Snooze1992 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 03/10/12, 12:31
  5. H.Ihle - Volvo 242 -80 B230FT
    By H.Ihle in forum 200 -serien
    Svar: 38
    Siste post: 18/06/12, 20:08

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •