Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.571
Side 112 av 176 FørstFørst ... 12 62 102 110 111 112 113 114 122 162 ... SisteSiste
Viser resultater 2.776 til 2.800 av 4398

Tråd: Zeeker's Volvo 242 -76 B230FT - Megasquirt 3 X - ZF girkasse - Coilover - GTX3071R

  1. #2776
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Jeg mener å ha lest at han mente eksoshjulet ble for lite i forhold til kompressorhjulet så spoolupen ble dårlig. Og derfor ville 3071 være et bedre valg, evt en 3576 hvis det er noe som heter det.

  2. #2777
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Grom turbo det
    Bare å si ifra om du ikke finner en A-kam, har en liggende som jeg ikke kommer til å trenge til å begynne med.
    Men er nok noen som kommer med en
    Sitat Opprinnelig postet av OlaBoy Vis post
    Har A kam liggans jeg
    Da har jeg fått tak i kam. Var å rota litt i hylla til Buster83 (Jeg gadd ikke måke snø hos meg selv, hehe)

    Og kan ikke si annet enn takk for tilbud Alltids ålreit å få hjelp til å skaffe deler.

    Så nå mangler det "bare" å ta av toppen og levere den videre til vedkommende som skal tukle litt til med den
    Også finne igjen ett E-innsug.
    Så får'n se om det dukker opp ett par esler til i benken når alt er ferdig.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  3. Takk Holck takket for denne posten
  4. #2778
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Les en gang til Batland, det står eventuelt, dvs avgjørelsen er ikke tatt. Forklar heller Zeeker hva du mener er problemet!
    Det er korrekt at det handler om turbinhjulet.
    Vi vet at det 60 mm store turbinhjulet er perfekt til GT3071R da mindre turbinhjul gir dårlligere resultat sammen med dette kompressorhjulet.

    Jeg "kranglet" endel med en vriompeis som kjøpte GT3082R og insisterte på at denne turboen var best for noen år siden. Etter at bilen ble solgt og motoren re-spec. så innrømmet han endelig at han hadde tatt feil.
    GTX76 kompressoren har kapasitet i nabolaget til GT3582R turboen. Den trenger derfor GT35 turbinhjulet på 68 mm, spesielt siden den skal stå på en 2,3 eller forhåpentligvis 2,5L motor.

    En av Garrett sine nyeste turboer heter........GTX3576R.

    Hvorvidt en 650 hk turbo er ett godt valg her er noe annet.

    Sist endret av Batland; 07/02/14 kl 18:56

  5. Takk Holck takket for denne posten
  6. #2779

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Takk for meningen Batland

  7. Takk Batland takket for denne posten
  8. #2780
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Meninger er lov

    Turbovalg er det ikke jeg som styrer.
    Dette kan jeg ingenting om og har en kompis som har satt opp turbo, kam, topp, innsug til meg.
    Så får vi se hva dette oppsettet klarer å gjøre i benken


    Gleder meg noe sinnsykt til å få testet ut det nye oppsettet på motor og understell når vi møtes på Gardermoen til sommeren
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  9. #2781
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Takk for meningen Batland
    Værsågod. Bare hyggelig.

    Hvis du setter ett kryss på kartet ved 30/2,5 så er man såvidt innenfor kompressorkartet. I praksis betyr dette at motoren må produsere ca. 300 hk før man kan lade 1,5 BAR uten å gå i surge.

    Jeg tør påstå at dette vil gi praktiske problemer med surge. En bekjent sliter som en makk med å forsøke å løse dette problemet på sin bil i disse dager for det er utrolig irriterende å leve med.

    Til orientering er det imidlertid snakk om HELT andre ladetrykk enn 1,5 BAR..
    (Ett kryss ved 20/3,5 viser problemet.)

    Hvis du ser her:
    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Da var bilen ferdig i benken

    1.8 i trykk
    Så ser du på dreiemomenkurven at man har fullt ladetrykk 1,8 BAR ved 4500 o/min for ca. 340 hk.
    Hvis man setter ett kryss ved 35/3 (man bør ta med trykkfall) så ser man at GTX3076R turboen ikke kan settes opp til å gi tidligere ladetrykk enn kinadriten. Jeg mener at dette er å kaste bort penger med mindre man skal forsøke å ta ut 600 + hk v/ 7000 + o/min. denne gangen.
    Sist endret av Batland; 08/02/14 kl 18:27

  10. #2782
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Meninger er lov

    Turbovalg er det ikke jeg som styrer.
    Dette kan jeg ingenting om og har en kompis som har satt opp turbo, kam, topp, innsug til meg.
    Så får vi se hva dette oppsettet klarer å gjøre i benken


    Gleder meg noe sinnsykt til å få testet ut det nye oppsettet på motor og understell når vi møtes på Gardermoen til sommeren
    Betyr det at du HAR bestemt deg for GTX3076R?

  11. #2783
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Værsågod. Bare hyggelig.

    Hvis du setter ett kryss på kartet ved 30/2,5 så er man såvidt innenfor kompressorkartet. I praksis betyr dette at motoren må produsere ca. 300 hk før man kan lade 1,5 BAR uten å gå i surge.

    Jeg tør påstå at dette vil gi praktiske problemer med surge. En bekjent sliter som en makk med å forsøke å løse dette problemet på sin bil i disse dager for det er utrolig irriterende å leve med.

    Til orientering er det imidlertid snakk om HELT andre ladetrykk enn 1,5 BAR..
    (Ett kryss ved 20/3,5 viser problemet.)

    Hvis du ser her:


    Så ser du på dreiemomenkurven at man har fullt ladetrykk 1,8 BAR ved 4500 o/min for ca. 340 hk.
    Hvis man setter ett kryss ved 35/3 (man bør ta med trykkfall) så ser man at GTX3076R turboen ikke kan settes opp til å gi tidligere ladetrykk enn kinadriten. Jeg mener at dette er å kaste bort penger med mindre man skal forsøke å ta ut 600 + hk v/ 7000 + o/min. denne gangen.
    Nå kan ikke jeg noenting om slike kart. Men ser at det står gt/gtx35 på toppen av kartet, og ingen har pastet kart for 3076'n.
    Men jeg velger å stole på han som skal gjøre dette.
    Har sitti på litt med Holck og det er fint skyv i den i forhold til min, og ikke har jeg hørt turboen hans gå å surge.
    Får jeg det skyvet, og den evt starter litt før så kan det blir riktig så morro.
    Er denne turboen feil til han også?

    Jeg vet ikke hva slags kam jeg får til motoren min. De verdiene er det han som har satt opp

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Betyr det at du HAR bestemt deg for GTX3076R?
    Den går i bestilling om mandagen.
    Sist endret av Zeeker; 08/02/14 kl 18:37
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  12. #2784
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    Ville fort vekk bestilt den andre om du skal kjøpe ny til uka uansett. Blir minst like cool til oppsette den

    Sent from my C6903 using Tapatalk
    OakhearT RacinG

    OakHeart Racing

  13. #2785
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Det har dere lov til å mene
    Jeg har troa på simuleringa duden har gjort. Han ville ikke anbefalt noe hvis han ikke hadde troa på det.

    Og som jeg har hørt fra flere så er GTX35'n mere gunstig til 550+ HK. Men hva vet jeg. Kan ikke noe om turboer.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  14. #2786
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Nå kan ikke jeg noenting om slike kart. Men ser at det står gt/gtx35 på toppen av kartet, og ingen har pastet kart for 3076'n.
    Men jeg velger å stole på han som skal gjøre dette.
    Har sitti på litt med Holck og det er fint skyv i den i forhold til min, og ikke har jeg hørt turboen hans gå å surge.
    Får jeg det skyvet, og den evt starter litt før så kan det blir riktig så morro.
    Er denne turboen feil til han også?

    Jeg vet ikke hva slags kam jeg får til motoren min. De verdiene er det han som har satt opp



    Den går i bestilling om mandagen.
    Det er viktig at man forholder seg en en person og planlegger ett oppsett som man forholder seg slavisk til.
    I forhold til Garrett sin nye turboer så er det slik at det to første tallene beskriver turbinen og de to siste beskriver kompressoren. GTX3076R og GTX3576R har derfor den samme kompressoren.



    Jeg husker ikke i farten hvilken turbo Holck har, men ut fra beskrivelsen og prestasjonene tviler jeg på at han har en turbo med 650 hk kapasitet.

    Jeg har en mistanke om resten av oppsettet så det eneste som gjenstår er å ønsker lykke til. Håper at du får det resultatet du ønsker og at du blir fornøyd.

  15. #2787
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det er viktig at man forholder seg en en person og planlegger ett oppsett som man forholder seg slavisk til.
    I forhold til Garrett sin nye turboer så er det slik at det to første tallene beskriver turbinen og de to siste beskriver kompressoren. GTX3076R og GTX3576R har derfor den samme kompressoren.

    Jeg husker ikke i farten hvilken turbo Holck har, men ut fra beskrivelsen og prestasjonene tviler jeg på at han har en turbo med 650 hk kapasitet.

    Jeg har en mistanke om resten av oppsettet så det eneste som gjenstår er å ønsker lykke til. Håper at du får det resultatet du ønsker og at du blir fornøyd.

    Han har en Gt3076 så vidt jeg husker, men han kan komme å rette hvis det er feil

    Mistanke om resten av oppsettet mitt?
    Hva tenker du på?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  16. #2788
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Han har en Gt3076 så vidt jeg husker, men han kan komme å rette hvis det er feil

    Mistanke om resten av oppsettet mitt?
    Hva tenker du på?
    Tror at det stemmer, men GT3076R har ca. 100 hk mindre maks kapasitet enn X-utgaven. Dette tilfører mye positivt på lavere turtall.



    Regner jo med at det er simulert høy komp og vill kam.

  17. #2789
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Uten at jeg vet eksakt hva han har tenkt med dremmelen, så skal det rotes litt til i toppen.
    Kan hende det kommer litt større ventiler på eksossiden
    En A-kam skal slipes om. Hva slags spec det vet jeg ikke.
    Det skal modifiseres ett E-innsug i stedet for å bruke F-innsuget.
    Original komp.
    Mappes i første omgang på E85.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  18. #2790
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Uten at jeg vet eksakt hva han har tenkt med dremmelen, så skal det rotes litt til i toppen.
    Kan hende det kommer litt større ventiler på eksossiden
    En A-kam skal slipes om. Hva slags spec det vet jeg ikke.
    Det skal modifiseres ett E-innsug i stedet for å bruke F-innsuget.
    Original komp.
    Mappes i første omgang på E85.
    Virker greit dette.
    E-innsuget ruler.
    Jeg mener at A-kammen er en liten hissigpropp som trenger grenrør og en turbo som gir lavt baktrykk når man sliper den om så dette blir interessant.

  19. #2791
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Men E85??
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  20. #2792
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Virker greit dette.
    E-innsuget ruler.
    Jeg mener at A-kammen er en liten hissigpropp som trenger grenrør og en turbo som gir lavt baktrykk når man sliper den om så dette blir interessant.
    Håper det vil fungere helt greit. Og har som sagt lyst til å kjøre fra Holck på Gardermoen, men det er ikke bare en bra motor som skal til.
    Han som sitter å styrer skuta har mye å si han å

    Og det er ikke godt å si om styret har søkt eller hørt noe fra Gardermoen Raceway enda. Venter fortsatt i spenning.

    Sitat Opprinnelig postet av Ola Moen Vis post
    Men E85??
    Skal kjøre på sprit ja
    Har du ikke troa ?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  21. #2793
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Det virker nok sikkert. :-) Men hvordan er tilgangen din på det?
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  22. #2794
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ola Moen Vis post
    Det virker nok sikkert. :-) Men hvordan er tilgangen din på det?
    Regner med at det funker knall.

    Tilgangen min på det er nesten helt eksepsjonell.
    Kjører i 15 min kanskje. Og der finner jeg ei pumpe
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  23. #2795
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Da er det ingen sak ;-) Jeg skal heller prøve å klatre meg opp mot anselig effekt på ærlig vis med blyfri :-) Her må jeg kjøre 4 mil for å finne ei pumpe. Det går ikke an å surre med når jeg bruker bilene til daglig. :-)
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  24. Takk ArneR takket for denne posten
  25. #2796
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Ser den.
    Vi er heldige sånn sett.
    4 mil er litt langt.

    Jeg regner med at det nye oppsettet hadde dratt en del mere pulver i benken enn banditen og KG kammen, men det får vi vite utpå høsten eller no sånt.
    Da må bilen mappes opp på vanlig bensin. Den skal jo tross alt misbrukes på vinteren
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  26. #2797
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Er vel forskjell fra pumpe til pumpe og.
    Så bremsepapirer hos en kammerat,bare ved å bytte fra Sunnoco til Aspen, skilte alt for mange HK på "samme" drivstoff, e85 altså.

  27. #2798
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Og har som sagt lyst til å kjøre fra Holck på Gardermoen, men det er ikke bare en bra motor som skal til.
    Han som sitter å styrer skuta har mye å si han å . Har du ikke troa ?
    Husker at dette er nevnt tidligere.
    Tenk litt på hva du var mest fornøyd med og minst fornøyd med på det forrige oppsettet ditt. Var det akselerasjonen etter 4500 o/min eller var det gassrespons, spool up og akselerasjon ved delgass på lavere turtall?

    Holck har moderne, dyrere og ikke minst, en mye mindre turbo enn du hadde og derfor er den bilen mye kvikkere. Jeg må bare poste at jeg tviler på at du klarer målet ditt, noe jeg synes er synd. Forhåpentligvis tar jeg skammelig feil. Den som lever får se.

    E85 er en gudegave av ett drivstoff til MOTORSPORT, men det er ikke problemløst. Flere av drifterene rundt her begynner visstnok å gå tilbake til bensin igjen pga mye problemer. (Som ingen snakker om.)

  28. #2799
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av OlaBoy Vis post
    Er vel forskjell fra pumpe til pumpe og.
    Så bremsepapirer hos en kammerat,bare ved å bytte fra Sunnoco til Aspen, skilte alt for mange HK på "samme" drivstoff, e85 altså.
    Har hørt om folk som har sliti med det samma, men på vanlig 98.
    Har kanskje mappet på bensin fra YX og får banking ved bruk av bensin fra f.eks esso/statoil.

    E85 er ikke E85 på vinteren. Jeg skal fylle på Statoil i Nydal (Hedmark)
    Etter det jeg vet så er den E75 nå.
    Så jeg må høre med de når de bytter ut drivstoffet med riktig type
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  29. #2800
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Ja, blir spennende å se dette
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

Side 112 av 176 FørstFørst ... 12 62 102 110 111 112 113 114 122 162 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Girkasse og bakskjermer. Volvo 242
    By 745tic in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 12/12/14, 22:34
  2. Svar: 5
    Siste post: 13/09/13, 15:35
  3. Zeeker's Volvo 945 -97 mod - 3" eksos, M90 :)
    By Zeeker in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 195
    Siste post: 28/06/13, 05:54
  4. Volvo 242 1980 med B230ft 280 hk.
    By Snooze1992 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 03/10/12, 12:31
  5. H.Ihle - Volvo 242 -80 B230FT
    By H.Ihle in forum 200 -serien
    Svar: 38
    Siste post: 18/06/12, 20:08

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •