Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  29
Side 5 av 15 FørstFørst ... 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 125 av 365

Tråd: TomX95`s 940 '96

Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Kom gjerne med tilbake melding på hvilket forbruk bilen får Leser så alt for mye av prosjekter, og prøver å få med meg alt men hvilke deka dyser har du fått og hvilket ladetrykk skal du kjøre på?
    Er 630ccmin dyser. Har 440ccmin nå, men kan jo fort bli for små, i å med jeg har tenkt å lade 1,5 bar

Forbruket nå er ca 1.2 Har vell litt med att jeg ikke har helt roa i høyerebeinet + tenning må stilles litt bedre tror jeg Men går i jobbkjøring med noe kø av og til.
    Var forferdlig glatt tidligere i vinter, da kom den greit under litern Men går billigere på sommerhjula, ska bli artig å se.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Antall takk

Standard

1.2 er ikke helt ille det syns nå jeg. Kunne selvsagt vært lavere, men hvor mye kjører du på i trykk nå da? Uansett så vil jeg tro den er mye morsommere enn en original FK med 13c..

Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    1.2 er ikke helt ille det syns nå jeg. Kunne selvsagt vært lavere, men hvor mye kjører du på i trykk nå da? Uansett så vil jeg tro den er mye morsommere enn en original FK med 13c..
    Kjører 0,8 nå. Men er ikke sånn fryktelig fres. Er A kammen, så drar jevnt og fint. Hadde V kam, da var den morsom :P Eksploderte etter 5000!! Men da kjørte jeg den på chip. Med godt stilla sprut håper jeg att den kan bli like vill på toppen igjenn. Men forhåpentligvis litt "jevnere" drag opp til 5000.

Men når man snakker ladetrykk. Det har strengt talt ingen ting med forbruk å gjøre. Ligger jo 99% Av tia på vakumsia. Da er blanding og god utnyttelse av bensin viktigere (i form av gnist til rett tid).

Blir mobba av de på jobben når jeg sier jeg skal ha 660 CC min dyser på bilen. De fleste trur att bilen lader 1.5 bar fra du vrir om tenninga til du er hjemme virker det som

Har kjørt "Org" 940 (ladet 0,5) en gang. Var automat vell å merke. Men synns ikke den gikk dårlig altså :P De virker mye kvikkere med automat. Men kanke tenke forbruk da.

Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Også få det sekvensielt vil jo hjelpe på flere ting som vi har snakka om

Sendt fra min Thaifon

Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av OlaBoy Vis post
    Også få det sekvensielt vil jo hjelpe på flere ting som vi har snakka om

Sendt fra min Thaifon
    Jau, men da må jeg gidde å få lodda boksen

Batland trur jeg det var, han preka om att de fleste sprut kutta sekvensiel innsprøytning på høy belastning. Veit ikke om det stemmer.

Men ska gå billigere

Ska ta ett røsk og stille ventiler, sette på nye dyser. Montere ladetrykkstyring til helga Kansje jeg napper ut boksen.

Men ossen blir det med ladetrykkstyring.. Har en actuator med en nippel. Holder 0,8 men sklir oppimot 1 bar når jeg drar den helt ut. Når jeg monterer elektrisk ladetrykksjustering på dette, vill det bli no problem?? Har en med 2 nippler, men har ikke T stykke liggans. Innspill??
    Sist endret av TomX95; 07/01/14 kl 18:40

Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Vet ikke om sprut kutter sekvensielt på ved høy belastning/ høyt turtall, men kan vel kanskje se sånn ut med et scoop på 7-8000 rpm. Ved å få det sekvensielt tjener du respons, forbruk, forbruk og effekt

Er vel en av grunnene til handel av sprut vel?

Sendt fra min Thaifon

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Nei det sa jeg ikke.
    Det jeg sa var at sekvensielle sprut i praksis ikke er sekvensielle ved høye belastninger. Det er ingenting som kutter ut eller kobler over.

Litt forklaring.
    En 4-takt syklus er 720 grader. Hvis man har en kam som gir ventilene 270 grader off-seat timing så har man 270/720 = 37,5% ventilduty, ikke sant?

Ved høyt effektuttak kjører man både 80% og 90% duty cycle på dysene. Som vi forstår står da alle dysene og sprøyter mer eller mindre konstant samtidig så hva er da poenget med sekvensielt dill? At timingen av det lille millisekundet dysene ikke spyler er avgjørende for noe som helst?

Neida du, for effekten sin del er det bare dill alt sammen. For tomgang, cruise og utslipp når man kjører (for) store dyser har det noe positiv betydning, men "thats it.".
    Sist endret av Batland; 07/01/14 kl 20:19

Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Jaja, dine ord. Ikke helt enig i alt du sier Batland, men klarer ikke helt få det ned på papiret.

Sendt fra min Thaifon

Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Nei det sa jeg ikke.
    Det jeg sa var at sekvensielle sprut i praksis ikke er sekvensielle ved høye belastninger. Det er ingenting som kutter ut eller kobler over.

Litt forklaring.
    En 4-takt syklus er 720 grader. Hvis man har en kam som gir ventilene 270 grader off-seat timing så har man 270/720 = 37,5% ventilduty, ikke sant?

Ved høyt effektuttak kjører man både 80% og 90% duty cycle på dysene. Som vi forstår står da alle dysene og sprøyter mer eller mindre konstant samtidig så hva er da poenget med sekvensilet dill? At timingen av det lille millisekundet de ikke spyler er avgjørende for noe som helst?

Neida du, for effekten sin del er det bare dill alt sammen. For tomgang, cruise og utslipp når man kjører (for) store dyser har det noe positiv betydning, men "thats it.".
    Sånn å forstå, da har jeg missfortstått

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Jaja, dine ord.
    Ikke helt enig i alt du sier Batland, men klarer ikke helt få det ned på papiret.
    Ja det er det.
    Det er helt i orden. Jeg poster det jeg mener og forsøker og forklare hvordan og hvorfor.
    Sist endret av Batland; 07/01/14 kl 20:55

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Sånn å forstå, da har jeg missfortstått
    Det gjør ingenting, vi finner jo ut av det.

Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Finner ut ja, kunne vært bedre med samme deler

Sendt fra min Thaifon

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Finner ut ja, kunne vært bedre med samme deler
    Javel?
    Teoretisk eller i praksis?

Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Javel?
    Teoretisk eller i praksis?
    Praksis, det man merker.

Sendt fra min Thaifon

Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Men noen formening om wgen??

Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Du kom deg hjem med oppgraderingen?

Sendt fra min Thaifon

Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Du kom deg hjem med oppgraderingen?

Sendt fra min Thaifon
    Jada, går som ett skudd! Firkanta tenner er saken! Takk for oppgraderingsKitet Ola!
    Annbefaler alle å bygge om til firkanta

Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Jada, går som ett skudd! Firkanta tenner er saken! Takk for oppgraderingsKitet Ola!
    Annbefaler alle å bygge om til firkanta
    Såklart er det best! Kun originale deler også, ny reim og helt reimhjul på veiva

Sendt fra min Thaifon

Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Tenkte å gå over motor nå, etter litt mye surr og småfeil som har vært+ er noe gjennomslag, oljegris etc.

Har lyst på denne kammen: http://shop.klracing.se/sv/artiklar/...-klr-t2-2.html

Ska dreie te 7,5 i komp au da tenker jeg. Eller mindre Noen formeninger om kam?

Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Burde vel ikke så lavt på konpresjon med det oppsettet ditt vel?

Sendt fra min Thaifon

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Tenkte å gå over motor nå, etter litt mye surr og småfeil som har vært+ er noe gjennomslag, oljegris etc.

Har lyst på denne kammen: http://shop.klracing.se/sv/artiklar/...-klr-t2-2.html

Ska dreie te 7,5 i komp au da tenker jeg. Eller mindre Noen formeninger om kam?
    Hvorfor vil du ha steg 2 kammen i stedet for denne?: http://shop.klracing.se/sv/artiklar/...-klr-t1-2.html

Når man kjører på 95 eller 98 oktan pumpebensin så er det slik at jo lavere kompresjonsforhold jo høyere ladetrykk kan du kjøre med suksess - og jo bedre går bilen.

Med en 268/114 kam og en BSRT325 turbo så trenger du ikke bekymre deg for dårlig bunndrag og dårlig spool up.
    40 graders overlapp sender heller ikke forbruket til himmels.

En 280/112 kam har 56 graders overlapp og dette vil øke forbruket.

Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Hvorfor vil du ha steg 2 kammen i stedet for denne?: http://shop.klracing.se/sv/artiklar/...-klr-t1-2.html

Når man kjører på 95 eller 98 oktan pumpebensin så er det slik at jo lavere kompresjonsforhold jo høyere ladetrykk kan du kjøre med suksess - og jo bedre går bilen.

Med en 268/114 kam og en BSRT325 turbo så trenger du ikke bekymre deg for dårlig bunndrag og dårlig spool up.
    40 graders overlapp sender heller ikke forbruket til himmels.

En 280/112 kam har 56 graders overlapp og dette vil øke forbruket.
    Men 7,5 i komp og den kammen vill bli suksess?

kan se om jeg får kasta på E innsuget i samme slengen da Men hørt no om større eksosventiler. Har ikke utstyr til slikt, og "motor service" skien er litt på kanten :P
    Sist endret av TomX95; 16/01/14 kl 19:07

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Ja det vil det.
    Husk at T5 Gr.A kammen er 267 grader, har 116 eller 117 grader LC og 10,24 mm løft og er derfor mildere enn KL sin steg 1 kam.
    Folk rundt her har forsøkt værre turbotrimkammer med nedslående resultat. Så har man oppgradert til 268 graders kam. Dette med oppsett med varierende, men lavt kompresjonsforhold og turboer i forskjellige størrelser. Samtlige har fått GODT resultat som en direkte følge av dette.

Litt pjatt.

En kompis holder på å videreutvikle en kjøpt motor nå fordi man rett og slett ikke klarte å lade skikkelig i mellomregisteret og heller ikke passere 360 hk pga tenningsbank. Ved demontering viste det seg at forrige eier hadde valgt 8,7:1 i kompresjonforhold - noe som vi vet er håpløst i praksis på en "High boost" gatebilsmotor som går på bensin. Som vanlig ble det bråstopp i effektiviteten på ca. 1,3 BAR ladetrykk.
    Nå blir dreide stempler og jeg er helt sikkert på at resultatet blir bedre gjennom hele turtallsregisteret. Turbotrimkammen er god med durasjon nabolaget 270 grader.
    Sist endret av Batland; 16/01/14 kl 19:18

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

kan se om jeg får kasta på E innsuget i samme slengen da Men hørt no om større eksosventiler. Har ikke utstyr til slikt, og "motor service" skien er litt på kanten :P
    Flott. E-innsuget er fantastisk! En talentfull, dyktig og erfaren svenske fikk ut hele 630 hk fra sin B230 med kun 1,7 BAR ladetrykk med ett E-innsug.

Å slipe ventilsetene til de passer 38 eksosventil er er så enkelt at såpass bør de klare nesten uansett hvor talentløse og uinteresserte de er i jobben sin.

25. Takk TomX95 takket for denne posten
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Flott. E-innsuget er fantastisk! En talentfull, dyktig og erfaren svenske fikk ut hele 630 hk fra sin B230 med kun 1,7 BAR ladetrykk med ett E-innsug.

Å slipe ventilsetene til de passer 38 eksosventil er er så enkelt at såpass bør de klare nesten uansett hvor talentløse og uinteresserte de er i jobben sin.
    Var vell kansje ikke org topp da

Side 5 av 15 FørstFørst ... 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •