Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  29
Side 4 av 15 FørstFørst ... 2 3 4 5 6 14 ... SisteSiste
Viser resultater 76 til 100 av 365

Tråd: TomX95`s 940 '96

  1. #76
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av OlaBoy Vis post
    Kan hende 1 eller 2 av de blir litt snaue, men det ser du Tja, det blir vi enige om


    Sendt fra min Thaifon
    Har en Vkam i pant du sikkert har veldig bruk for :P

  2. #77
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Skjedd litt da Fått på A kam, fått den til å gå reint over hele spektret.



    Men har fått ett veldig spessielt problem.. Bremser hardt på giret, får høyt vakum, pluttselig slår bensinpumpe releet ut og inn i en volsom fart! Står å durær... Men men

  3. #78
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Hadde ett grenrør liggans. Kasta på det i natt

    Topp kontroll, serdeles lite sot :P


    Så grunnen til att den har gått så trasi i det siste..



    Kåsta på meg Veband flens nede også Nesten litt servicvennlig




    Blei mye tøffere lyd+ turbo fikk ADHD Blir morro på isen te vintern
    Sist endret av TomX95; 09/11/13 kl 03:01

  4. Takk kjetil r takket for denne posten
  5. #79
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Merka forskjell på spoolup ja?
    Bilde av bare grenrøret?


    Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

  6. #80
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av OlaBoy Vis post
    Merka forskjell på spoolup ja?
    Bilde av bare grenrøret?


    Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free


    Må kjøre litt orntlig for å se. Har ikke mappa ve på nytt enda Men var ganske hissig det lille jeg prøvde+ rå lyd Kom veldig nærme en del vanrør og skjold til pluggledninger kunne ikke brukes. så har kjøpt litt bandasje og noe varmeskjold.

  7. #81
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Fått kobla opp TPS og kam signal, men har ikke fått kam signal til å fungere enda, ellers er Ladetrykkstyring snart fikksa.

  8. #82
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Bestillt løftebukk da
    Nordic 6253ECO



    Litt problemer med å få festa den, men no grove stålplater løser det vell

  9. #83
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Liten update

    Da var bukken her da:


    Litt motorbilder av den nå:




    Ska koble opp elektrisk ladetrykkstyring og tabelswitch Har veldig lyst på Antilag, får se om jeg tørr

  10. #84
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Ska koble opp elektrisk ladetrykkstyring og tabelswitch Har veldig lyst på Antilag, får se om jeg tørr
    Fraråder antilag på det aller sterkeste. Det ødelegger alle turboer og det ville være synd å ødelegge turboen din.
    Sett i tilfelle på noe kinadritt først.

  11. #85
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Gjøre som i formel1 på 80 tallet, da, ha et spjeld før turboen og


    Sendt fra min Thaifon

  12. #86
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Fraråder antilag på det aller sterkeste. Det ødelegger alle turboer og det ville være synd å ødelegge turboen din.
    Sett i tilfelle på noe kinadritt først.
    Sier vell noe dær

  13. #87
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av OlaBoy Vis post
    Gjøre som i formel1 på 80 tallet, da, ha et spjeld før turboen og


    Sendt fra min Thaifon
    Hva er det godt får?

  14. #88
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Hva er det godt får?
    Søk litt så kanskje du skjønner det Det du snakka om akkurat egentlig, vekk med dumpventilrn osv, da slipper den ikke ut turbotrykket når du går av gassen, og det står i røra når du går på igjen. Hvis ikke det tar for lang tid da selvfølgelig


    Sendt fra min Thaifon

  15. #89
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.933
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av OlaBoy Vis post
    Søk litt så kanskje du skjønner det Det du snakka om akkurat egentlig, vekk med dumpventilrn osv, da slipper den ikke ut turbotrykket når du går av gassen, og det står i røra når du går på igjen. Hvis ikke det tar for lang tid da selvfølgelig


    Sendt fra min Thaifon
    old school anti-lag kan man vel si !

  16. #90
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    old school anti-lag kan man vel si !

    Men er litt accel enrichment og etc som kan være litt kødent å få stillt da tipper jeg :P

  17. #91
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Men er litt accel enrichment og etc som kan være litt kødent å få stillt da tipper jeg :P
    Det er det minste problemet.
    Husk at man får fullt vakum inn på turboen og trekker olje forbi tettningen med mindre turboen bygges om. Denne ombyggingen gjør turboen tregere.
    Alle slanger mellom turbo og intercooler må byttes ut med rør og intercooleren må kunne tåle fullt vakum også.

  18. #92
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Fått kobla opp tableswitch Og bytta til luft temp sensor som er open.

    Nå Morro jeg kan bruke den nye bryteren til :P ? Tenkte kansje å ha den til å velge imellom 2 Boost map etterhvert.

    Kan det lønne seg å ha ett AFR map som er feitere på bunn også, kjøle turbo etc, kan skru seg på sammtidig med 1.5 bars ladetrykksmap "for racing" :P ?

    Eventuelt kan man skru av over run fuelcut med map switch?

  19. #93
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.631
    Antall takk

    Standard

    Hvis du kan velge mellom to map så lager du til ett gatemap med mager og fin blanding (over 15:1 i AFR) og høy tenning på cruise slik at forbruket blir minimalt og motoren har det godt.

    Så lager du til ett "respons map" hvor motoren får det som motoren vil ha, nemlig en AFR på ca. 13:1 fra fullt vakum og opp til 0,5 BAR ladetrykk.
    Du retarderer så tenningsmappet 5 grader fra ca. 0,3 BAR vakum og opp til ca. 0,5 BAR ladetrykk i forhold til gatemappet. Du skal få en utfordring. Prøv å la vær å smile når du slipper gassen etter de første testene.

  20. Takk TomX95 takket for denne posten
  21. #94
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Da var siemensdysene endelig bestilt etter lit surr

    Får ta den 1.5 L under 27 sekunder testen snart. Går litt tregt med meg nå, er ikke så fristans å skru uten oppvarma verksted :P

  22. #95
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Tja, da har bilen vært i grøfta...

    Var så galtt i en av bakkene her hjemme, stoppa og satte på hådbrekket. Gikk så å henta grus..

    Kom tilbake så lå dritten med rævva nedi grøfta. Blei en del riper og bakfangern fekk ein ok bulk... Men men

  23. #96
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Fått stilla tomgang skikkelig
    Tableswitchen funker også nå. Har to AFR table nå, har også to tenningsmap. Vært like til nå, lasta inn tenninga til zeeker på "sports-modusen"
    Ve table har blitt litt mer komplett. Finere AFR tall på tomgang, stilla litt manuelt

    Ellers venter jeg på dyser. Etter det skal den til løberg tuning.

    Sliter fortsatt med att den dauer ut når jeg trykker inn klutsjen etter å ha bremsa på gire, før kryss etc.
    Sist endret av TomX95; 29/12/13 kl 18:25

  24. #97
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Da var Dekka dysene i hus. Ska monteres i før helga, det skal også den elektroniske ladetrykksjusteringa. Blir da klar for Dynamometer. Vill prøve å få den dit så fort som mulig.

  25. #98
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Snakka med han og avtalt tid da? Trur ikke han har så lang ventetid


    Sendt fra min Thaifon

  26. #99
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av OlaBoy Vis post
    Snakka med han og avtalt tid da? Trur ikke han har så lang ventetid


    Sendt fra min Thaifon
    Har snakka med han. Var bare å komme så for som mulig. Trur han hadde lite å gjøre

  27. #100
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Kom gjerne med tilbake melding på hvilket forbruk bilen får Leser så alt for mye av prosjekter, og prøver å få med meg alt men hvilke deka dyser har du fått og hvilket ladetrykk skal du kjøre på?

Side 4 av 15 FørstFørst ... 2 3 4 5 6 14 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •