Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 22 av 22

Tråd: ny toppakning. Hva bør man gå for?

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Innlegg
    1.006
    Antall takk

    Standard ny toppakning. Hva bør man gå for?

    Jeg mistenker at jeg får olje i sylinderene , for det lukter (etter det folk sier) forbrennt olje av bilen , og da jeg bytta kjøleveske så var det antydning til olje i vannet. Blir riktignok ikke trykk i heletatt på kjølesystemet , men synes jeg må bytte likevel. Ser det svetter litt i framkant av motor på førerside også så.

    vet ikke om jeg bør kjøpe oginal pakning , tenkte å lade 1.2bar , kansje mer og.
    vurderer også studs isteden for de orginale boltene. blir nok litt dyrt dette ,men bedre enn å bytte pakning i hytt å gevær.

    Innspill noen? Pris er en veldig viktig faktor her Og trenger ikke å være "overkill" heller. Husmortrimm eller såkallt "300" hk

  2. #2
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Hvis du skal kjøre studs fungerer orginal toppakning i bøtter å spann, men det er viktig at alle flater er rette når du skal ha det sammen igjen.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  3. #3
    Registrerte brukere TurboHansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    966
    Antall takk

    Standard

    Kost på deg en forsterka eller gullpakning som det heter, er verdt å legge 300kr mer i en toppakning syns no jeg

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Innlegg
    1.006
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboHansen Vis post
    Kost på deg en forsterka eller gullpakning som det heter, er verdt å legge 300kr mer i en toppakning syns no jeg
    Ja , den er jeg enig i. Får se litt etter dette. Dem har vell både studs å pakninger på pedersen så.

  5. #5
    Registrerte brukere gasgasboy sin avatar
    Medlem siden
    13. april 2010
    Sted
    Hvitsten
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    Jeg lurer på om topppakningen min er gåen, hvilke symptomer kan bekrefte at den er gåen ? Den bruker ikke olje, men det lekker litt olje like under toppen ( tror jeg ) på siden av motorn under innsuget .. Hvordan kan jeg kort og godt finne ut at den er gåen ? Bilen går som den skal, men bare stusser litt på denne lekkasjen ..
    Peugeot 306 GTI 6 2000 mod - Sommerbil
    Volvo 940 b230 fk 1996 - Selges

  6. #6
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    bestill forsterka pakning fra pedersen...
    mins at den koster 170 kr, eg bestilte den og et komplett originalt pakningsett fra pedersen og det kom på 600 og noe ink frakt...

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Innlegg
    1.006
    Antall takk

    Standard

    tror jeg kjøper noe sånt ja , + studs

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    Dette tas jo opp gang på gang, men ryker den orginale pakningen så er det andre problemer enn at pakningen er for svak. Du flytter bare problemet nedover med og ha sterkere pakning.
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Innlegg
    1.006
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jonass Vis post
    Dette tas jo opp gang på gang, men ryker den orginale pakningen så er det andre problemer enn at pakningen er for svak. Du flytter bare problemet nedover med og ha sterkere pakning.
    så orginal pakning skal tåle 1.5 bar ladetrykk altså?

  10. #10
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    ladetrykket har ikke noe med toppakningen å gjøre. det er sylindertrykket som avgjør om toppakningen går. enig med jonass, bedre at toppakningen går enn at noe annet går, det er mye dyrere.

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Innlegg
    1.006
    Antall takk

    Standard

    motor er bygd opp for 1år siden å brukt pent så rart om noe er galt allerede.

  12. #12
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    trenger ikke å være toppakningen som er synderen for olje lukt kan være ventiltettninger, turbo, lekasjer på slanger osv.

  13. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Innlegg
    1.006
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kermitt Vis post
    trenger ikke å være toppakningen som er synderen for olje lukt kan være ventiltettninger, turbo, lekasjer på slanger osv.
    Ja , har tenkt på ventiltetningene. Turbo er ny så den burde jo være grei.

    Tror jeg tar av toppen å bytter tetninger , pakning , og setter i studs.

  14. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Steinkjer, Norway
    Innlegg
    741
    Antall takk

    Standard

    cylmo har pakkning til 1000 kr, var visst noe slags lag så den var bedre på turbobiler eller noe
    -2010, Volvo C30 - Bruksbil
    -1995, Ford Transit "Martini Racing" - Sommerbrukis
    -1974, Massey Ferguson, Perkins 2.5L - Brøyteutstyret

  15. #15
    Registrerte brukere TvilsomRacing sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Eide, Møre Og Romsdal
    Innlegg
    379
    Antall takk

    Standard

    Orginal toppakning holder lenge til 1,2 bar.. Er mange som har bremset en god del hester på orginal toppakning og orginale bolter. En kompis bremset over 460hk og 680NM på orginal pakning og bolter! Bedre at pakningen ryker enn noe annet:(
    1990 Volvo 240 Turbo Prosjekt SOLGT
    2005 Nissan X-trail 2,2DCI Sport "trekk vogn"

  16. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    Ja bedre på turbo biler med over 400hk ja. Hva er morsomst og bytte stempel eller topp pakning? Jeg stemmer for pakning og derfor bruker jeg orginal pakning
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  17. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Steinkjer, Norway
    Innlegg
    741
    Antall takk

    Standard

    Er masse orginaldeler som er undervurdert, den overladdad 850 på youtube har jo orginale drivaksler og drivknuter, så tror mye orginal volvo er stekt
    -2010, Volvo C30 - Bruksbil
    -1995, Ford Transit "Martini Racing" - Sommerbrukis
    -1974, Massey Ferguson, Perkins 2.5L - Brøyteutstyret

  18. #18
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    topp pakning e jo en slite del... den går jo istykker til slutt uansett...
    slik som min: ft motor som va gått 240 000 uten at det va blitt byttet topp pakning så begynner den å lekke langs kanten...
    men men e no bare min mening...

  19. #19
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Wahl Vis post
    Er masse orginaldeler som er undervurdert, den overladdad 850 på youtube har jo orginale drivaksler og drivknuter, så tror mye orginal volvo er stekt
    mange overladdade 850ier på youtube :P
    Men vet hvilken du sikter til. men det er ikke effekten som dreper. det er gjenntagelsen


    nyplanet topp og orginal toppakning. renoverte gjenger i blokka (gjengetapp) og noe fint fett (så du får riktig moment) så har du fin og holdbar toppakning som holder lenge. tilogmed biltemas toppakninger (de som ikke er skjøret haha) holder en stund faktisk
    One Ring to rule them all

  20. #20
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Innlegg
    1.006
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    mange overladdade 850ier på youtube :P
    Men vet hvilken du sikter til. men det er ikke effekten som dreper. det er gjenntagelsen


    nyplanet topp og orginal toppakning. renoverte gjenger i blokka (gjengetapp) og noe fint fett (så du får riktig moment) så har du fin og holdbar toppakning som holder lenge. tilogmed biltemas toppakninger (de som ikke er skjøret haha) holder en stund faktisk
    Jeg har til å med fått planet blokka :P så skjønner ikke hvorfor pakningen røyk. Men kjøper ny tenker jeg. Men vil ha studs så blir det i samma slengen.

  21. #21
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    Det har vel banka til deg tenker jeg, kjørte du ikke uten vann i 5min? kan ha skadet pakningen det, eller ikke riktig moment på alle bolter.
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  22. #22
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Innlegg
    1.006
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jonass Vis post
    Det har vel banka til deg tenker jeg, kjørte du ikke uten vann i 5min? kan ha skadet pakningen det, eller ikke riktig moment på alle bolter.
    5 min nei? maks 1min tenker jeg.. kjørte ikke heller. rygga bilen ut av garasjen

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •