BCB sine simringer har IKKE grei kvalitet dessverre.
BCB sine simringer har IKKE grei kvalitet dessverre.
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
pedersen racing sine funker fint.Koster ikke mange millionene orginale heller..
"iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
Har faktisk brukt mye biltema på mine motorer når ting har hastet og de har funket fint
Ellers har jeg brukt Scantech sine pakning/simering sett![]()
Mine kjøretøy:
- 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
- 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
- 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
- 2004 BMW E61 (Bruksbil)
- 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)
Har dei sånt på Biltema? Eg har ikkje veldig hastverk, men hadde vore kjekt å fått bruka bilen litt i sommar.
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
Mine kjøretøy:
- 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
- 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
- 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
- 2004 BMW E61 (Bruksbil)
- 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)
Då har eg omsider fått lasta opp nåken få bilde
Fekk bygd ein slags garasje for ei stond sio. No går det an å skru når det regnar og, berre det ikkje er for mykje vind
Snowcapen eg fekk kjøpt. To knekte feste so eg må finna ein alternativ festemåte. Nåken tips? Tok seg bra ut på bilen jaffall.
Frå i går, på vei heim med "ny" motor
Får ta resten i måro![]()
Sist endret av Øygard; 28/11/13 kl 00:23
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
Lim den fast med Tec7Gjort det sjøl, og 100 andre har gjort det. Festa knekk uansett, no slepp du at det ligg og skranglar.
Volvo 245 - Eks varebil
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster
Jeg borra hull i festene og tredde igjennom strips mellom snowcappen og "grillen". Sitter godt.
- Volvo V70 '05 2.0T
- Volvo 240 '83 B23A/M46
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
Tenker det var flott å få tak over hodet etter alle disse åra uten![]()
- 1990 Volvo 740 GL -- 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler -
Tok som sagt motoren ut av 245en seint ein kveld. Gjorde det stort sett åleina, men fekk litt hjelp på slutten. Kjøpte meg ein elefantjekk på biltema so det gjekk greit.
Godt arbeidslys
Der står han fint heilt til nåken kjem og seier at dei vil ha han.
So kom jo den "nye" bensinmotoren då
Litt motorlakk og nokre nye pakningar og litt sånt, so får me satsa på at den blir bra. Den er visst egentlig i god stand![]()
Det vart foreslått å bruka kalipperlakk på motoren, kva trur dåke om det? Eg tenker at det sikkert går fint.
Sist endret av Øygard; 28/11/13 kl 17:44
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
Fekk ikkje gjort so mykje i dag, fekk demontert litt og fått litt oversikt over kva som må gjerast. Tok av registereimdekselet, dynamoen, viftereimhjulet på veiva, vannpompa, og litt sånt, og so klutsjen. Prøvde å få av svinghjulet og, men det gjekk berre rundt, so det vart ikkje i dag. Såg ikkje ut som det var nåke lekkasje derifra, so det kan henda eg berre ska la det vera.
Liten lekkasje frå toppakningen, ser det ut som. Blir ikkje gjort nåke med no.
Her må det gjerast nåke. Men kva? Er det berre den dar halvmånen dar som må skiftast eller er det meir?
LedningsnettetFerdig oppklypt, men me ser likavel at det er litt forskjel på detta og på dagens bilar
Her ser det greit ut, so her blir det ikkje gjort nåke no
Men her må eg jaffall bytta simmeringen på veiva, kanskje den på den andreakslingen og? Ser t som det svettar litt dar, ekje heilt sikker.
I tillegg er toppdekselpakningen og pakningen til bunnpanno modne for utskifting.
Motorvarmar har han og, men eg trur eg skal bruka varmeelementet frå den gamle motoren, for her er ledningen klypt. Korleis får eg ut varmeelementet og kva er skrua rett oppanfor dar til?
Kunne vore reinare og finare er ja
Lurer veldig på kva denne ledningen er til:
Den går opp til denne:
Kva er det for nåke?
![]()
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
I måro må eg kjøpa inn litt styr til å reingjera motoren, kva ville dåke brukt? Veit dåke om ei effektiv avfetting som ikkje er alt for dyr? Bremserens er jo effektivt, men det er so dyrt at det er uaktuelt
Er det fleire meiningar om å bruka kaliperlakk på motoren? Om resultatet ikkje blir verdens beste er ikkje so veldig nøye![]()
Sist endret av Øygard; 28/11/13 kl 22:02
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
Den ledningen, er ikke den til å justere tenninga sammen med sånn fancy spesialverktøy de hadde på volvo?
Er forøverig enig med de andre som sier styr unna bcb sine pakninger
sikkert nevnt det i tråden, men korfor ikkje hive i en simpel b230 motor? a f.eks?
()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
(X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
(X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
(X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt
NAUSTE RACING
Ta bensin i en blikkboks og pensle godt på. :-) bare få hele motoren rein. Jeg ville ikke ha bytta noen av de simringene i det hele tatt. Spyl motoren rein med høytrykkspyler, nytt oljefilter, og castrol GTX 15-50 olje. Fullgodt. :-) den ledningen du lurte på der er, er en slags posisjonssensor som ble brukt for justering av tenning og indikasjon av kamvinkel om jeg ikke husker feil.
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Vurderte det, men so fekk eg tak i denne, og so er det jo litt kjekt med samme motor som originalt.
Koffor ville du ikkje ha skifta dei? Det er jo ikkje alle som er heilt tette
15-50 er vel ikkje den beste viskositeten når det er kaldt?
Sist endret av Øygard; 28/11/13 kl 23:24
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
Detta er en gammel motor, så 15w-50 er ikke no galt å bruke her. Jeg kjørte 15w-40 på flere motorer, og det går fint det. Også vil jeg anta det er enda kaldere her på østlandet midtvinters :-) det er vel sjelden dere har -25c° hos deg.
De simringene dine er intakte. Det der kaller man bare svetting. På med ny olje og filter, så er det bra. Bannpannepakning kan være lurt å se på. Om du får den hel av, så vasker du den bare med bremserens, og legger tec-7 på hver side. Bedre enn nytt ;-)
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Bruker sjøl 0w-50 på vintern. Syns den er bedre på kaldstart i kaldt vær, har opplevd å dytte ut simringer på kaldstart med 15W-50 olje. Men den B19 motoren der er tett den, som sagt det der er svetting.
-90 VOLVO 745
-84 TOYOTA Hilux
Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!
Åja. Kaldare enn -15 er det nesten aldri. Hadde -21 her for eit par år sio, men det er skjeldent. Då lar eg det vera i første omgong so får eg heller ta det opp att seinare viss det blir nødvendig. Bunnpannepakningen er visst ikkje heilt tett neiSka ta han av og viss han ikkje kan brukast opp att får eg kjøpa meg ein ny eller evt. berre bruka pakningsstoff.
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
Bruk tec-7. Ikke pakningsguffe :-)
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Bruk Corrostabil motormaling fra Thorsov. Den har riktig farge og gir en ordentlig fin finish.
Men når du først har motoren ute, og bilen ellers er så grei, så hadde jeg nok pusset den opp før jeg satte den nedi. En B19A motor er jo ikke veldig komplisert, så det er jo en enkel jobb å få den til å se ny ut. Kjøp en motorbukk, og trill den inn på gutterommet, så kan du sitte der å pille og gnikke på den til våren kommer![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958