Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  298
Side 54 av 65 FørstFørst ... 4 44 52 53 54 55 56 64 ... SisteSiste
Viser resultater 1.326 til 1.350 av 1612

Tråd: Øygard sin Volvo 242 L 77-mod. og 87 245 jubileumsmodell

  1. #1326
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    BCB sine simringer har IKKE grei kvalitet dessverre.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  2. Takk Øygard takket for denne posten
  3. #1327
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    pedersen racing sine funker fint.Koster ikke mange millionene orginale heller..
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  4. Takk Øygard takket for denne posten
  5. #1328
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Bear Vis post
    Caliperlakk fra Biltema skal visstnok fungere flott på ei støypejernsblokk Bcb sine simringar har grei kvalitet.
    Daniel V brukte simringar frå BCB på 850en sin, dei varte ikkje spesielt lenge. Det kan henda dei til raudblokk er bere men eg er litt skeptisk til å kjøpa det der.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  6. #1329
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Har faktisk brukt mye biltema på mine motorer når ting har hastet og de har funket fint

    Ellers har jeg brukt Scantech sine pakning/simering sett
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  7. #1330
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Har dei sånt på Biltema? Eg har ikkje veldig hastverk, men hadde vore kjekt å fått bruka bilen litt i sommar.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  8. #1331
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Bear Vis post
    Caliperlakk fra Biltema skal visstnok fungere flott på ei støypejernsblokk
    Hm. det må eg undersøka. Kalipperlakken på biltema ska visst vera ganske holdbar og.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  9. #1332
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Innlegg
    2.075
    Antall takk
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  10. Takk Øygard takket for denne posten
  11. #1333
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Då har eg omsider fått lasta opp nåken få bilde

    Fekk bygd ein slags garasje for ei stond sio. No går det an å skru når det regnar og, berre det ikkje er for mykje vind


    Snowcapen eg fekk kjøpt. To knekte feste so eg må finna ein alternativ festemåte. Nåken tips? Tok seg bra ut på bilen jaffall.








    Frå i går, på vei heim med "ny" motor






    Får ta resten i måro
    Sist endret av Øygard; 28/11/13 kl 00:23
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  12. #1334
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Lim den fast med Tec7 Gjort det sjøl, og 100 andre har gjort det. Festa knekk uansett, no slepp du at det ligg og skranglar.
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  13. Takk Øygard takket for denne posten
  14. #1335
    Registrerte brukere mstrandbo sin avatar
    Medlem siden
    30. sep. 2011
    Sted
    Hadeland
    Innlegg
    198
    Antall takk

    Standard

    Jeg borra hull i festene og tredde igjennom strips mellom snowcappen og "grillen". Sitter godt.
    - Volvo V70 '05 2.0T
    - Volvo 240 '83 B23A/M46

  15. #1336
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Agrostar Vis post
    Lim den fast med Tec7 Gjort det sjøl, og 100 andre har gjort det. Festa knekk uansett, no slepp du at det ligg og skranglar.
    Sitat Opprinnelig postet av mstrandbo Vis post
    Jeg borra hull i festene og tredde igjennom strips mellom snowcappen og "grillen". Sitter godt.
    Kanskje eg skal gjera begge deler? Viss eg berre brukar strips kan han vel kanskje flytta seg litt fram og tilbake, so då er kanskje litt tec7 e.l. og so sikra med eit strips eller to
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  16. #1337
    Registrerte brukere The Bear sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Husnes, Kvinnherad
    Innlegg
    2.250
    Antall takk

    Standard

    Tenker det var flott å få tak over hodet etter alle disse åra uten
    - 1990 Volvo 740 GL -
    - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler -

  17. #1338
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Tok som sagt motoren ut av 245en seint ein kveld. Gjorde det stort sett åleina, men fekk litt hjelp på slutten. Kjøpte meg ein elefantjekk på biltema so det gjekk greit.



    Godt arbeidslys




    Der står han fint heilt til nåken kjem og seier at dei vil ha han.



    So kom jo den "nye" bensinmotoren då


    Litt motorlakk og nokre nye pakningar og litt sånt, so får me satsa på at den blir bra. Den er visst egentlig i god stand








    Det vart foreslått å bruka kalipperlakk på motoren, kva trur dåke om det? Eg tenker at det sikkert går fint.
    Sist endret av Øygard; 28/11/13 kl 17:44
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  18. #1339
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Bear Vis post
    Tenker det var flott å få tak over hodet etter alle disse åra uten
    Det kan eg bekrefta Før fekk eg nesten ikkje gjort nåke når det regna. og det gjer det jo forholdsvis ofte her
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  19. #1340
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Fekk ikkje gjort so mykje i dag, fekk demontert litt og fått litt oversikt over kva som må gjerast. Tok av registereimdekselet, dynamoen, viftereimhjulet på veiva, vannpompa, og litt sånt, og so klutsjen. Prøvde å få av svinghjulet og, men det gjekk berre rundt, so det vart ikkje i dag. Såg ikkje ut som det var nåke lekkasje derifra, so det kan henda eg berre ska la det vera.

    Liten lekkasje frå toppakningen, ser det ut som. Blir ikkje gjort nåke med no.



    Her må det gjerast nåke. Men kva? Er det berre den dar halvmånen dar som må skiftast eller er det meir?


    Ledningsnettet Ferdig oppklypt, men me ser likavel at det er litt forskjel på detta og på dagens bilar


    Her ser det greit ut, so her blir det ikkje gjort nåke no


    Men her må eg jaffall bytta simmeringen på veiva, kanskje den på den andreakslingen og? Ser t som det svettar litt dar, ekje heilt sikker.


    I tillegg er toppdekselpakningen og pakningen til bunnpanno modne for utskifting.

    Motorvarmar har han og, men eg trur eg skal bruka varmeelementet frå den gamle motoren, for her er ledningen klypt. Korleis får eg ut varmeelementet og kva er skrua rett oppanfor dar til?


    Kunne vore reinare og finare er ja


    Lurer veldig på kva denne ledningen er til:


    Den går opp til denne:

    Kva er det for nåke?


    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  20. #1341
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    I måro må eg kjøpa inn litt styr til å reingjera motoren, kva ville dåke brukt? Veit dåke om ei effektiv avfetting som ikkje er alt for dyr? Bremserens er jo effektivt, men det er so dyrt at det er uaktuelt

    Er det fleire meiningar om å bruka kaliperlakk på motoren? Om resultatet ikkje blir verdens beste er ikkje so veldig nøye
    Sist endret av Øygard; 28/11/13 kl 22:02
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  21. #1342
    Registrerte brukere Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    Innlegg
    2.387
    Antall takk

    Standard

    Den ledningen, er ikke den til å justere tenninga sammen med sånn fancy spesialverktøy de hadde på volvo?

    Er forøverig enig med de andre som sier styr unna bcb sine pakninger

  22. Takk Øygard takket for denne posten
  23. #1343
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    sikkert nevnt det i tråden, men korfor ikkje hive i en simpel b230 motor? a f.eks?
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  24. #1344
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Ta bensin i en blikkboks og pensle godt på. :-) bare få hele motoren rein. Jeg ville ikke ha bytta noen av de simringene i det hele tatt. Spyl motoren rein med høytrykkspyler, nytt oljefilter, og castrol GTX 15-50 olje. Fullgodt. :-) den ledningen du lurte på der er, er en slags posisjonssensor som ble brukt for justering av tenning og indikasjon av kamvinkel om jeg ikke husker feil.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  25. #1345
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ellingsøyern Vis post
    sikkert nevnt det i tråden, men korfor ikkje hive i en simpel b230 motor? a f.eks?
    Vurderte det, men so fekk eg tak i denne, og so er det jo litt kjekt med samme motor som originalt.

    Sitat Opprinnelig postet av Ola Moen Vis post
    Ta bensin i en blikkboks og pensle godt på. :-) bare få hele motoren rein. Jeg ville ikke ha bytta noen av de simringene i det hele tatt. Spyl motoren rein med høytrykkspyler, nytt oljefilter, og castrol GTX 15-50 olje. Fullgodt. :-) den ledningen du lurte på der er, er en slags posisjonssensor som ble brukt for justering av tenning og indikasjon av kamvinkel om jeg ikke husker feil.
    Koffor ville du ikkje ha skifta dei? Det er jo ikkje alle som er heilt tette

    15-50 er vel ikkje den beste viskositeten når det er kaldt?
    Sist endret av Øygard; 28/11/13 kl 23:24
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  26. #1346
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Detta er en gammel motor, så 15w-50 er ikke no galt å bruke her. Jeg kjørte 15w-40 på flere motorer, og det går fint det. Også vil jeg anta det er enda kaldere her på østlandet midtvinters :-) det er vel sjelden dere har -25c° hos deg.
    De simringene dine er intakte. Det der kaller man bare svetting. På med ny olje og filter, så er det bra. Bannpannepakning kan være lurt å se på. Om du får den hel av, så vasker du den bare med bremserens, og legger tec-7 på hver side. Bedre enn nytt ;-)
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  27. Takk Øygard takket for denne posten
  28. #1347
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Bruker sjøl 0w-50 på vintern. Syns den er bedre på kaldstart i kaldt vær, har opplevd å dytte ut simringer på kaldstart med 15W-50 olje. Men den B19 motoren der er tett den, som sagt det der er svetting.
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  29. Takk Øygard takket for denne posten
  30. #1348
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ola Moen Vis post
    Detta er en gammel motor, så 15w-50 er ikke no galt å bruke her. Jeg kjørte 15w-40 på flere motorer, og det går fint det. Også vil jeg anta det er enda kaldere her på østlandet midtvinters :-) det er vel sjelden dere har -25c° hos deg.
    De simringene dine er intakte. Det der kaller man bare svetting. På med ny olje og filter, så er det bra. Bannpannepakning kan være lurt å se på. Om du får den hel av, så vasker du den bare med bremserens, og legger tec-7 på hver side. Bedre enn nytt ;-)
    Åja. Kaldare enn -15 er det nesten aldri. Hadde -21 her for eit par år sio, men det er skjeldent. Då lar eg det vera i første omgong so får eg heller ta det opp att seinare viss det blir nødvendig. Bunnpannepakningen er visst ikkje heilt tett nei Ska ta han av og viss han ikkje kan brukast opp att får eg kjøpa meg ein ny eller evt. berre bruka pakningsstoff.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  31. #1349
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Bruk tec-7. Ikke pakningsguffe :-)
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  32. Takk Øygard takket for denne posten
  33. #1350
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Bruk Corrostabil motormaling fra Thorsov. Den har riktig farge og gir en ordentlig fin finish.

    Men når du først har motoren ute, og bilen ellers er så grei, så hadde jeg nok pusset den opp før jeg satte den nedi. En B19A motor er jo ikke veldig komplisert, så det er jo en enkel jobb å få den til å se ny ut. Kjøp en motorbukk, og trill den inn på gutterommet, så kan du sitte der å pille og gnikke på den til våren kommer
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

Side 54 av 65 FørstFørst ... 4 44 52 53 54 55 56 64 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 107
    Siste post: 20/12/17, 00:00

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •