Noen her som kan fortelle meg hvilke rør jeg trenger? Hvilke bend osv.
Skal bygge Simons 2.5 fra Bilxtra.
Noen her som kan fortelle meg hvilke rør jeg trenger? Hvilke bend osv.
Skal bygge Simons 2.5 fra Bilxtra.
96 945 B230FK ( Til Salgs http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=46185080 )
X - 97 V70 2.0t "T5" *Solgt*
X - 92 245 B230FT ( 254 whp ) *Solgt*
Oppussings objekt - 76 Volvo 240DL
Oppussings objekt nr 2 - Volvo PV B21
Hvorfor skal du bygge selv når du får det ferdig? Kan aldri tenke meg at det blir noe billigere når alt er med. Min erfaring med simons er at det ruster raskt, ville heller gått for Jt.
Bygger jeg selv kommer det på rundt 1000kr.. Skal jeg ha komplett JT/Kl Racing/Ferrita koster det 3-6000,-
Skjønner ikke hvor alle får det der i fra.. Har hatt Simons på gammle bilen siden 1998.. Ikke en rust flekk på det
96 945 B230FK ( Til Salgs http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=46185080 )
X - 97 V70 2.0t "T5" *Solgt*
X - 92 245 B230FT ( 254 whp ) *Solgt*
Oppussings objekt - 76 Volvo 240DL
Oppussings objekt nr 2 - Volvo PV B21
hva rabatter har du som får anlegget i "rustfritt" for 1000kr som byggesett?
eg har god erfaring med halvsatsen fra simons. "rustfritt" kun det ikkje rustfrie røret eg bytta ut katten med som rustet..
Volvo 1987 745 gle bruks bilen >---< Prosjekt tråd
Volvo 1987 740 tic >---< Prosjekt tråd
s4nd3r`s hjemme snekkra greier
Tlf: 93262854..
Husk også på at hvis du sveiser sjøl i bondejern så vil det ruste som attan i alle skjøtene.
Anleggene fra simons og jt er stort sett belagt med noe alu klin for å beskytte mot rust.
Sist jeg sjekka så måtte jeg ut med 1500-2000kr for rørdeler i 304/316, med litt rabatt.
Det lønner seg kontra å kjøpe ferdig, hvis en ser bort fra timene som går med.
Da med lyddempere f.eks fra summit.
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro
KARDANGBØY = 504,-
SKJØTESTYKKER = 42,-
1m STÅLRØR 2.5" = 460,-
0.5m STÅLRØR 2.5"= 245,-
STIGOVERGANG=126,-
RØRBØY = 189,-
Totalt 1566,-
96 945 B230FK ( Til Salgs http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=46185080 )
X - 97 V70 2.0t "T5" *Solgt*
X - 92 245 B230FT ( 254 whp ) *Solgt*
Oppussings objekt - 76 Volvo 240DL
Oppussings objekt nr 2 - Volvo PV B21
Eksosklemmer, fester til opphengsgummi, opphengsgummi, flens til eksos manifold/turbo, potter til støydemping, sveise utstyr, og masse tid er ikke gratis heller da
Mine kjøretøy:
- 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
- 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
- 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
- 2004 BMW E61 (Bruksbil)
- 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)
eksosklemmer,fester,gummi,sveise utstyr får jeg gratis Skal kun ha 1 lydemper
96 945 B230FK ( Til Salgs http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=46185080 )
X - 97 V70 2.0t "T5" *Solgt*
X - 92 245 B230FT ( 254 whp ) *Solgt*
Oppussings objekt - 76 Volvo 240DL
Oppussings objekt nr 2 - Volvo PV B21
Er vel ikke gratis selv om du bare skal ha 1? så blir vel ca 2000kr da om du ser bort fra resten av småplukket. Ser ikke noe deler til downpipe heller? så er jo mer som en halvsats og en simons halvsats koster jo under 3000kr med 2 potter, så sikkert mulig å fa det enda billigere om de selges med 1. Ikke mye å spare da, med tanke på at det også vil ruste langt raskere i sveisene som nevnt tidligere da du tar knekken på alubelegget.
Ikke værre enn å spraye på 2-3 strøk med Zink spray og 2-3 strøk med varmlakk Folk som sier ting ruster er fordi di/dere ikke behandler det... ALT ruster om du ikke behandler det.. Samma faen om det er JT eller Simons
96 945 B230FK ( Til Salgs http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=46185080 )
X - 97 V70 2.0t "T5" *Solgt*
X - 92 245 B230FT ( 254 whp ) *Solgt*
Oppussings objekt - 76 Volvo 240DL
Oppussings objekt nr 2 - Volvo PV B21
For å si det sånn, det belegget som er på jt anlegga kommer ikke fra en sprayboks.
Jeg mener ikke å være negativ mot folk som vil lage ting selv. Men å påstå at du klarer å lage dette billigere selv og ha like grei kvalitet som jt er optimistisk.
Ikke at jt er verdens beste, men helt tragisk er det ikke.
Sent from my LT25i using Tapatalk 2
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro
Personlig så driter jeg i om JT holder i 10år osv. Bilene mine holder skjelden 2 år uansett Og jeg liker å smi ting sjøl. Om det da er billigere så er det en fordel.
-90 VOLVO 745
-84 TOYOTA Hilux
Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!
Er helt enig med deg turb00le for all del. Men i nerheten av samme kvalitet kan enn få om man vet hva man holder på med. Hadde alle klart å lage like bra som det JT gjør hadde di jo ikke tjent penger så sier seg selv :P
Men av eksoser jeg personlig har laga har blitt helt greie. Langt i fra samme kvalitet som det JT har.. Men så lenge enn selv er fornøyd og det henger sammen så burde det være greit nok =)
Att en får noe mer effekt med det JT lager vs det du lager selv har jeg veldig liten tro på.
96 945 B230FK ( Til Salgs http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=46185080 )
X - 97 V70 2.0t "T5" *Solgt*
X - 92 245 B230FT ( 254 whp ) *Solgt*
Oppussings objekt - 76 Volvo 240DL
Oppussings objekt nr 2 - Volvo PV B21
Føler meg veldig seriøs, holder på med nye lyddempere om dagen...
316l valsa hus ytterdel, vannskjærte ender, valsa 321 perforert plate gjennom Og til slutt fylt med varmeisolasjon for gassturbin...
Sent from my LT25i using Tapatalk 2
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro
Men det selger de ikke på biltema og jeg har ikke utstyr for å sveise rustfritt. Funksjon foran form er mitt motto, så når det gjør jobben sin den lille stunda jeg ha bilen er det helt supert
Men jeg skulle mer en gjerne laga det i syrefast eller meieri rør, det er ikke det altså. Men det er ikke prioritert når det funker det jeg har.
-90 VOLVO 745
-84 TOYOTA Hilux
Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!
Såvidt jeg har oppfatta holder biltema røra mye lenger enn simons eksosen..... billigere blir det også
Biltemarør er faktisk gode greier.
Ikke behandla noen av xosrøra mine med noen ting og dem har kun rusta i sveiseskjøtene.
Personlig ville jeg gått for JT.
Kjørte med 3"JT i 3 år og ikke annet enn positive ting å si om anlegget.
Men for trådstarter sin egen del vil jeg anbefale to lyddempere for veibruk.
Hadde to lyddempere og kat.på min og lyden var alldeles nydelig...men ikke stille på noe som helst vis.
Hørte at jeg kom og lyden ble neesten plagsom på langtur,akkurat som jeg liker det :-)
Blir 3" JT neste gang jeg skal ha 945turbo,det er sikkert...jeg skal ha 945turbo igjen når behovet for ny nr.2bil melder seg.
Har du tenningsbank? Slå tilbake!
Skal du opp og fram i verden, må du værra som oss!!
Biltema røra er bra ja. Det har jeg erfart også. De ruster tregt.
Så om man skal lage noe i vanlig stål ville jeg kjøpt det derfra. Er nok den billigste plassen også om man ikke får rabatt noen annen plass.
grunnen til biltemarøra holder er vel at dei er behandla med alusink vel?
()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
(X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
(X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
(X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt
NAUSTE RACING
Skal man ha 3" så er det egentlig like greit å kjøpe noen 45-gradere for å lage kardangbøy, for den kardangbøyen fra biltema passer rimelig dårlig.
'09 V70
740 - med b21 og vems
Skal bygge 2.5".
3" blir for mye for kjerring og jentungen
96 945 B230FK ( Til Salgs http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=46185080 )
X - 97 V70 2.0t "T5" *Solgt*
X - 92 245 B230FT ( 254 whp ) *Solgt*
Oppussings objekt - 76 Volvo 240DL
Oppussings objekt nr 2 - Volvo PV B21
3" blir for mye, men en potte går greit?
Hvorfor i helvette bry seg med at han vil bygge eksos selv?!
Hvis han vil det så synes jeg han skal få lov til det uten at folk på død og liv skal begynne å diskutere.
Han spør faktisk om hva slags rør han trenger, bend, lengder osv? Bruk heller tida deres da på å hjelpe han på vei..
Det virker som han har tatt utgifter i betraktning og alt som hører med, så da synes jeg at han selv skal få erfare hvor lønnsomt det er.
Angående kardangbøyen, så er jeg enig med eab, den er dårlig, så du burde nok lage din egen